«ایران آنلاین» گزارش می‌دهد؛

تسویه حساب مافیایی در داخل کابینه نتانیاهو؟

آرزو نوروزجم

آرزو نوروزجم

بین‌الملل

63448
تسویه حساب مافیایی در داخل کابینه نتانیاهو؟

بالا گرفتن انتقادات به نخست‌وزیر اسرائیل به دنبال تشدید جنگ غزه و اعلام برنامه برای حمله به رفح حالا کار را به جایی رسانده که دیگر استعفا و کناره‌گیری چاره کار نیست و برخی می‌گویند ممکن است گزینه حذف فیزیکی در دستور کار نتانیاهو قرار گرفته باشد.

گروه بین‌الملل ایران آنلاین: سریال انتقادات به نخست وزیر کابینه رژیم صهیونیستی و سیاست‌هایش در قبال جنگ غزه، همچنان ادامه دارد، استعفاهای دومینو وار برخی وزرا و فرماندهان نظامی این رژیم هم برای نخست وزیری که هر روز بر تعداد معترضان حضورش در کابینه اضافه می‌شود دردسرساز شده.

البته این اعتراض‌ها تنها به هفت ماه جنگ غزه برنمی‌گردد، پیش‌تر از این هم برخی وزرای این کابینه اختلاف‌نظرهایی با نخست وزیر اسرائیل داشتند و به دنبال کناره‌گیری او از سمت نخست‌وزیری بودند.

تشدید حملات این رژیم به غزه از ۷ اکتبر تا کنون و وجود تعداد زیادی از اسرائیلی‌هایی که در دست حماس اسیر هستند به این اختلافات دامن زد و کار را به جایی رساند که اعضای این کابینه و برخی رسانه‌ها و کارشناسان این رژیم اعلام کردند خواهان برگزاری زودهنگام انتخابات در اسرائیل هستند.

همه منتقدان نخست‌وزیر این رژیم، بعد از اخراج داد مخالفت سر نداده‌اند و خیلی‌هایشان از همان تریبون داخل کابینه به تصمیماتی که نتانیاهو می‌گیرد انتقاد می‌کنند.

اما داستان اینبار کمی متفاوت است، قرار نیست همه منتقدان و مخالفان بی‌بی اسرائیلی بر قراداد حضورشان مهر اخراج بخورد یا از سمتشان جابجا شوند، آنطور که به نظر می‌رسد هرکسی با نظر آقای نخست‌وزیر مخالفت کند حتی اگر حامی او باشد باید به نوعی تاوان پس دهد.

 

به دنبال برخی جابجایی‌ها و اخراج و استعفاها، حالا رسانه‌های این رژیم گزارش داده‌اند، طی بیست و چهار ساعت گذشته دو نفر از وزرای این کابینه دچار حادثه رانندگی شده‌اند.

آنطور که روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرده خودروی «حاییم بیتون» وزیر آموزش رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی واژگون شده و پدر او در این حادثه به شدت آسیب دیده است.

چند ساعت بعد پلیس اسرائیل هم اعلام کرد ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی داخلی ، در پی یک تصادف رانندگی دچار جراحت جزئی شده و به بیمارستان منتقل شده است.

جراحتی که البته برخی اخبار تأیید نشده می‌گوید جزیی نیست و وضعیت جسمی بن گویر وخیم است.

 

ایتامار بن گویر، چندباری به نتانیاهو برای اتخاذ تصمیماتی چون اجازه ورود نمازگران به مسجد الاقصی اعتراض کرده بود، او که یکی از وزرای راست افراطی کابینه است، پای ثابت تشدید حملات به غزه  و همچنین حمله زمینی به رفح برای نابودی کامل فلسطینیان این باریکه است.

او حتی تاکید کرده بود اسرائیل باید پاسخی محکم‌تر و سخت‌گیرانه‌تری را نسبت به حمله نظامی ایران به سرزمین‌های اشغالی می‌داد، او به دنبال اعلام حمله اسرائیل به سایت نظامی ایران در اصفهان در پیامی نوشت؛ مسخره .

چندین بار هم «بنی گانتس» وزیر جنگ پیشین و عضو کابینه جنگ کنونی رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را تهدید کرده بود.

گانتس همچنین در یک کنفرانس مطبوعاتی در انتقاد به سیاست‌‎های نخست وزیر این رژیم گفت: کسانی هستند که آتش به اختلافات خیالی می‌اندازند تا به روابط ما و آمریکا ضربه بزنند، مأموریت ما آن است که رزمندگان اسرائیل مأموریت خود را پایان داده و گروگان‌ها برگردند.

اواخر سال میلادی گذشته، کابینه رژیم صهیونیستی در اقدامی تعدادی از وزرای کابینه خود را تغییر داد، تغییراتی که البته بدون واکنش هم نبود، " آلن کوهن" وزیر امور خارجه اسرائیل از سمت خود برکنار شد و یسرائیل کاتس جای او را در وزارت خارجه گرفت.

بعد از این برکناری عجیب و غریب رسانه‌های این رژیم اعلام کردند جابجایی کوهن و رفتنش به وزارت نیرو و زیر ساخت به دلیل انتقادات و اظهاراتش درباره جنگ غزه بود.

کوهن در انتقاد خودش از نتانیاهو گفته بود مسئولیت حمله حماس به شهرک‌های سرزمین‌های اشغالی بر عهده این رژیم است و کسانی که در جلوگیری از این اتفاق سهل انگاری کرده‌اند باید پاسخگو باشند.

بر خلاف تصور اعضای کابینه رژیم صهیونیستی، جنگ در غزه زود به پایان نرسید و مقاومت فلسطین ضربه سختی را به این رژیم وارد کرد، شکست اسرائیل از حماس باعث شد تنش‌ها در کابینه و شورای جنگ این رژیم بیشتر شود.

انتقادات و مخالفت‌ها در کابینه رژیم صهیونیستی در حالی هنوز ادامه دارد که این رژیم پس از ۷ ماه جنگ علیه غزه هنوز نتوانسته آنچه را که برایش آتش به پا کرده است را به دست بیاورد و هنوز هم برای برقراری آتش‌بس بر اساس آنچه کشورهای میانجی و البته حماس مشخص کرده‌اند، قدم بردارد.

اختلاف نظرهای داخلی این رژیم البته ترکش‌هایش به واشنگتن هم رسیده و مرد شماره یک آمریکا چندین بار پیغام و پسغام فرستاده که با عملیات نظامی اسرائیل به رفح مخالف است و نتانیاهو باید کیسه طمعش برای خونریزی را جمع کند.

گمانه‌زنی‌های دست داشتن کابینه رژیم صهیونیستی برای حذف فیزیکی مخالفان نتانیاهو البته خیلی هم دور از انتظار نیست، نتانیاهو باید برای افکار عمومی اسرائیل به دلیل به وجود آوردن شرایط جنگی آن هم به مدت ۷ ماه و البته بدون پیروزی و دستاورد پاسخی قانع‌کننده داشته باشد.

او همچنین باید در برابر اعتراض‌های جامعه اسرائیل به دلیل آزاد نشدن اسرای در دست حماس چاره‌ای بیندیشد، هرچند خودش می‌داند گره کور دوران نخست‌وزیری‌اش با دندان آتش‌افروزی و جنگ باز نمی‌شود، اما برای اثبات قدرتش در منطقه و حتی بقای حیات سیاسی‌اش ناچار است یکی یکی مهره‌های مخالفش را از میدان به در کند.

گاهی با استعفا و اخراج گاهی هم با یک تصادف ساختگی.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل