سیزدهمین قهرمانی ایران در جام ملت‌های فوتسال آسیا

جام دوباره به صاحب جام رسید

ورزش

63506
جام دوباره به صاحب جام رسید

فینال جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴، از ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه دیروز در سالن بانکوک آره‌نا، میان تیم‌های ایران و تایلند برگزار شد که تیم ملی کشورمان با پیروزی ۴-۱ مقابل میزبان این رقابت‌ها، به قهرمانی دست یافت.

به گزارش گروه ورزشی ایران آنلاین، فینال جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴، از ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه دیروز در سالن بانکوک آره‌نا، میان تیم‌های ایران و تایلند برگزار شد که تیم ملی کشورمان با پیروزی ۴-۱ مقابل میزبان این رقابت‌ها، به قهرمانی دست یافت. شاگردان وحید شمسایی که با شکست افغانستان، بحرین، کویت، قرقیزستان و ازبکستان به بازی پایانی رسیده بودند، در این بازی برابر تایلندی قرار گرفتند که چین، میانمار، ویتنام، عراق و تاجیکستان را شکست داده و به فینال رسیده بود. ایران که در این بازی با ترکیب باقر محمدى، محمدحسین درخشانى، سالار آقاپور، مهدى کریمى و بهروز عظیمى به میدان رفت، در دقیقه یک از روی ضربه اوت و با شلیک دیدنی کریمی به گل رسید تا تعداد گل‌های خود در جام ملت‌ها را به پنج برساند. دقیقه هفت، احمدعباسی، پاس بی‌نقص و معرکه مسلم اولادقباد را به شکل رباح ماجری به گل تبدیل کرد و اختلاف را به دو گل رساند و در جدول گلزنان هشت گله شد. دقیقه ۲۶ تایلند یکی از گل‌های خورده‌اش را جبران کرد و سورن‌ویچیان، کاپیتان و ستاره این تیم در مصاف تک به تک با محمدی و یک ضربه غیرقابل مهار به گوشه‌ دروازه، موفق به گلزنی شد اما این گل بلافاصله پاسخ داده شد. دقیقه ۲۷ ضربه‌ کار شده و کرنر ایران برای علی اصغر حسن‌زاده با شلیک فوق‌العاده کاپیتان ایران به سوی دروازه، گل سوم تیم ملی را به ارمغان آورد. دقیقه ۳۵ هم باقر محمدی، دروازه‌بان تیم ملی که در نیمه دوم واکنش‌ها و عکس‌العمل‌های خیره‌کننده‌ای را داشت و بارها دروازه تیم ملی را نجات داد، پس از مهار ضربه بازیکن تایلند و در حالی که دروازه حریف خالی بود، با یک ضربه بلند، گل چهارم ایران را به ثمر رساند تا اولین گل ملی خود و گل چهارم تیم ملی را به ثمر برساند تا این بازی در نهایت با نتیجه ۴-۱ به سود تیم کشورمان به پایان برسد و جام دوباره به صاحبش برسد. در دوره قبلی این رقابت‌ها که سال ۲۰۲۲ در کویت برگزار شد، ژاپن با پیروزی ۳-۲ برابر ایران به قهرمانی رسیده بود ولی شاگردان شمسایی توانستند جام را پس بگیرند و برای سیزدهمین بار در ۱۷ دوره برگزاری این مسابقات به قهرمانی دست پیدا کنند.

بهترین ها برای ایران
گفتنی است باقر محمدی گلر تیم ملی فوتسال ایران به عنوان بهترین دروازه‌بان جام ملت‌های آسیا انتخاب شد و سعید احمدعباسی با زدن هشت گل، آقای گل و بهترین بازیکن جام ملت‌های آسیا شد.

شمسایی: قهرمانی تقدیم مردم ایران
وحید شمسایی بعد از قهرمانی تیم ملی فوتسال در جام ملت‌های آسیا، در گفت‌وگویی کوتاه با تلویزیون کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: «خدا را بابت این قهرمانی شکر می‌کنم. این جام را به مردم شریف کشورم و پدرم تقدیم می‌کنم.»

حسن‌زاده: متحد شده بودیم تا جام را به ایران ببریم
علی‌اصغر حسن‌زاده کاپیتان تیم ملی فوتسال در پایان دیدار فینال جام ملت‌ها گفت: «ابتدا به تمام بازیکنان تیم خسته نباشید می‌گویم. تایلند تیم باکیفیتی بود و حضور تماشاگران باعث شده بود تا بازی زیباتری را شاهد باشیم. به آنها هم خسته نباشید می‌گویم. همگی متحد شده بودیم تا جام را به ایران بیاوریم و این قهرمانی را به مردم کشورمان اهدا می‌کنیم و خدا را شکر شرمنده آنها نشدیم.

پیام تبریک رئیس جمهور
به تیم ملی
سید ابراهیم رئیسی در پیامی قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا را تبریک گفت. متن پیام رئیس‌جمهور به این شرح است: «بسم‌الله الرحمن الرحیم. پیروزی مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ در تایلند و اهتزاز پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، موجب سرافرازی و شادمانی همه ایرانیان ورزش‌دوست شد. اینجانب با مسرت، این درخشش را که نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان پویا و سرزنده این مرز و بوم است، صمیمانه به ملت بزرگ ایران تبریک می‌گویم و از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می‌نمایم و امیدوارم این پیروزی که در سایه اتکال به خدای متعال و تلاش مستمر ورزشکاران عزیز به دست آمد، در سایر آوردگاه‌های ورزشی نیز تداوم یابد. برای همه ورزشکاران عزیز کشور آرزوی سلامتی دارم و تداوم موفقیت آنان را که مایه سربلندی ملت عزیز ایران هستند، از درگاه خداوند سبحان مسألت دارم.»

تبریک وزیر ورزش و جوانان
کیومرث هاشمی در پیامی عنوان قهرمانی ایران در رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا را تبریک گفت. در متن پیام وزیر ورزش و جوانان که در بانکوک این دیدار را از نزدیک تماشا کرد، آمده: «اقتدار فوتسال ایران در قاره کهن، بار دیگر با حضور یک تیم منسجم و قوی در قالب رقابت‌های جام ملت‌های آسیا و در شرایطی که اکثر تیم‌ها نیز با رشد قابل‌توجهی همراه شده‌اند، به‌وقوع پیوست و موجبات خشنودی علاقه‌مندان به ورزش را فراهم کرد. با تقدیر از تیم ملی فوتسال ایران، همچنین کادر فنی و سرپرستی که پس از موفقیت در مراحل مقدماتی و حذفی، در فینال هم رقابت جذاب و جوانمردانه‌ای را با تیم میزبان پشت‌سر گذاشتند، این جام قهرمانی را به آنها و همچنین مسئولان فدراسیون فوتبال و مردم ورزش‌دوست، صمیمانه تبریک می‌گویم و امیدوارم زمینه حضور مقتدر این تیم شایسته در رقابت‌های جام جهانی نیز به وجود آید.»


 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار ورزش