تبعات جنگ قیمت در بزرگترین بازار خودروی جهان
اقتصاد
63721
تولیدکننده خودروهای برقی چین، روز دوشنبه (۲۹ آوریل) ضعیفترین رشد سود سهماهه خود از سال ۲۰۲۲ را به ثبت رساند.
به گزارش گروه اقتصادی ایران آنلاین، تولیدکننده خودروهای برقی چینی روز دوشنبه (۲۹ آوریل) ضعیفترین رشد سود سه ماهه خود از سال ۲۰۲۲ را به ثبت رساند در حالی که رشد درآمد این شرکت به پایینترین سطح نزدیک به چهار سال گذشته کاهش یافت که تحت تأثیر کاهش تقاضای خودروهای برقی و جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودرو جهان قرار گرفت.
بیوایدی در گزارشی اعلام کرد که سود خالص سه ماهه اول با ۱۰.۶ درصد افزایش به ۴.۵۷ میلیارد یوان (۶۳۱.۰۸ میلیون دلار) رسید در حالی که درآمد با رشد چهار درصدی به ۱۲۴.۹۴ میلیارد یوان رسید.
نتایج سه ماهه حاکی از آن است که بیوایدی همچنان جلوتر از تسلاست که اولین کاهش درآمد سه ماهه خود از سال ۲۰۲۰ و در زمان همه گیری کووید را گزارش کرد. بزرگترین رقیب چینی تسلا در سه ماهه اول پس از کسب آن در سال گذشته، عنوان فروشنده برتر خودروهای برقی جهان را به این غول آمریکایی پس داد.
بیوایدی با داشتن مجموعهای از برندها در مقاطع قیمتی متفاوت، تلاشها را برای ارتقاء بازار و در عین حال دو برابر کردن تخفیفها برای رقابت برای مصرفکنندگان محتاط در بحبوحه بهبود اقتصادی افزایش داده است.
بیوایدی از U۷، سومین مدل فوق لوکس خود با نام تجاری یانگ وانگ در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی کرد. بیوایدی با هدف جهش ۲۰ درصدی فروش سالانه در سال ۲۰۲۴ نسبت به رکوردشکنی فروش در سال گذشته، تحت فشار شرکتهای الکتریکی محلی است که روی آینده تمام الکتریکی متمرکز شدهاند.
بر اساس گزارش رویترز، وانگ چوان فو، مدیرعامل بیوایدی و لی جون، مدیرعامل شیائومی، از غرفههای یکدیگر در نمایشگاه خودرو پکن بازدید کردند. لی با عرضه اولین خودروی SU۷ این سازنده گوشیهای هوشمند، قول داد تا همکاری با بیوایدی را افزایش دهد.
انتهای پیام/