بازی حماس با راهبردهای رژیم اسرائیل

بین‌الملل

64564
بازی حماس با راهبردهای رژیم اسرائیل

کارشناس روانشناسی سیاسی در مرکز امور عمومی و حکومتی در شهر اشغالی قدس، گفت: جنبش حماس توانسته است از طریق انتشار ویدئوهای مربوط به «اسیران صهیونیست در نوار غزه»، بر راهبردهای رژیم اسرائیل تاثیر بگذارد.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، «اسحاق مانسدورف»، در مقاله‌ای در روزنامه صهیونیستی «معاریو» چند روز پس از انتشار آخرین ویدئو از اسیران صهیونیست در نوار غزه توسط جنبش حماس نوشت: به نظر می رسد این راهبرد حماس به شکل خاصی موثر واقع شده و هدف آن ایجاد فشار و اختلاف بین مقامات اسرائیل است.

وی گفت که هدف جنبش حماس تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی بین المللی و صهیونیست ها است تا رژیم اسرائیل را برای رسیدن به توافقی به نفع مقاومت فلسطین تحت فشار قرار دهد.

این روانشناس رژیم صهیونیستی افزود: ویدئوهای جدید منتشر شده توسط حماس در مورد گروگان ها (اسیران صهیونیست) در چارچوب راهبردی صورت می گیرد که هدف از آن، برهم زدن افکار عمومی و جنگ روانی است.

وی افزود: حماس از این طریق می خواهد به اهدافی در سطح نظامی دست یابد و اثربخشی این راهبرد را می توان از طریق واکنش افکار عمومی صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی فلسطین ارزیابی کرد زیرا بلافاصله پس از انتشار این ویدئوها، خانواده های اسیران صهیونیست در نوار غزه، از کابینه و ارتش اسرائیل درخواست کردند تا با هرگونه قرارداد ممکن مبادله اسیران (با مقاومت فلسطین) موافقت کنند، گرچه خواسته حماس آتش بس و پایان دادن (نهایی) به عملیات نظامی اسرائیل (تجاوزگری به نوار غزه) است.

مانسدورف ادامه داد: انتشار این ویدئوها به افکار عمومی صهیونیست ها تاکید می کند که اسرائیل دروغ می گوید و ادعای ارتش مبنی بر نابودی حماس نادرست است و همچنین محتوای سخنان نتانیاهو نخست وزیر و فرماندهان ارتش اسرائیل را رد و تکذیب می کند.

وی اظهار داشت: این موضوع (انتشار ویدئوی اسیران صهیونیست) بر ثبات جبهه داخلی اسرائیل (سرزمین های اشغالی) تاثیر منفی گذاشته و ناامیدی، خشم و عصبانیت صهیونیستها را نسبت به رهبری سیاسی و فرماندهان نظامی افزایش داده است زیرا نشان دهنده عدم موفقیت تل آویو در بازگرداندان اسیران صهیونیست از نوار غزه است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل