طریفی حسینی در گفت‌وگو با «ایران آنلاین»:

تحویل هزار فضای ورزشی استاندارد به استان‌ها/ بسیاری از کتاب‌های درسی ابتدایی چندرسانه‌ای هستند

بهار خسروی

بهار خسروی

جامعه

64884
تحویل هزار فضای ورزشی استاندارد به استان‌ها/ بسیاری از کتاب‌های درسی ابتدایی چندرسانه‌ای هستند

معاون آموزش ابتدایی گفت: کیو آر کد و رمزینه‌های سریع پاسخی روی کتاب‌های درسی تعبیه شده که معلمان و دانش‌آموزان می‌توانند با اسکن آن‌ها به محتوای چندرسانه‌ای دست پیدا کنند.

حمید طریفی حسینی معاون آموزش ابتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایران آنلاین در پاسخ به این پرسش که در سند تحول آموزش و پرورش آمده که ساعت تربیت بدنی باید افزایش پیدا کند، چه برنامه‌هایی برای بازی، شادی و افزایش ساعات ورزش در مدارس ابتدایی دارید، گفت: در قالب فرآیند بازنگری جدول عناوین دروس دوره ابتدایی که توسط سازمان پژوهش با هماهنگی معاونت تربیت بدنی سلامت وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود، همکاران این معاونت پیشنهاد افزایش ساعت درس تربیت بدنی را دادند و این موضوع در دستورکار شورای عالی آموزش و پرورش هم وجود دارد که ساعت درس تربیت بدنی به واسطه اهمیت و ضرورتی که دارد در دوره ابتدایی افزایش یابد.

تحویل هزار فضای ورزشی استاندارد به استان‌ها 

وی درباره زیرساخت‌های لازم برای تحقق این امر اظهار کرد: از طرفی در خصوص زیرساخت و منابعی که قرار است در حوزه تربیت بدنی در اختیار مدارس بگذاریم، اولویت منابع انسانی و منابع فیزیکی برای دوره ابتدایی است. حدود هزار فضای ورزشی استاندارد درون مدرسه‌ای تامین شده و از طریق معاونت تربیت بدنی در اختیار استان‌ها قرار داده شده است.

طریفی حسینی در ادامه افزود: از طرفی هم بحث تخصیص معلم تربیت بدنی به مدارس است. امسال معاونت تربیت بدنی اعلام کرده که در سازمان‌دهی معلمان، مدارس دوره ابتدایی باید در اولویت باشند. در این صورت می‌توانیم شایستگی‌هایی که دانش‌آموزان در دوره ابتدایی باید کسب کنند را داشته باشیم. در کنار آن، موضوع بازی، خلاقیت و استعدادپروری هم مدنظر داریم که در اصلاح برنامه‌های درسی لحاظ می‌شود.

خیلی از کتاب‌های درسی ابتدایی چندرسانه هستند 

معاون آموزش ابتدایی در پاسخ به این پرسش که در سند تحول آموزش و پرورش قوانینی برای چندرسانه‌ای شدن کتاب‌های درسی برای سهولت امر تعلیم و تربیت و نهادینه کردن آموزش‌ها در مدارس آمده است، چه برنامه‌ای برای این موضوع دارید، گفت: الان برنامه درسی محدود به کتاب درسی نیست، دانش‌آموزان کتاب، کتاب کار و راهنمای معلم دارند. در کنار این‌ها تعدادی کیو آر کد و رمزینه‌های سریع پاسخی هم روی کتاب‌ها تعبیه شده و معلم و دانش‌آموزان می‌توانند با اسکن آن‌ها به محتوای چندرسانه‌ای دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: برای خیلی از دروس به تفکیک درس‌ها در کتاب‌های مختلف درسی این رمزینه‌ها طراحی شده و سازمان پژوهش محتوای چندرسانه‌ای استاندارد را تولید می‌کنند و از طریق رمزینه‌ها در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند. تلاش همکاران در این سازمان این هست که محتواهای چندرسانه‌ای را متنوع‌تر، گسترده‌تر و فراگیرتر کنند. ما به معلمان توصیه می‌کنیم که کیو آر کد در کتاب‌های درسی را ببینند، اسکن و بررسی کنند و از محتوایی که بارگذاری شده برای آموزش بهره بگیرند. 

طریفی حسینی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از کتاب‌های درسی دوره ابتدایی به این رمزینه‌ها مجهز شده‌اند، خاطرنشان کرد:  خیلی از کتاب‌های درسی دوره ابتدایی این رمزینه‌ها را دارند، یعنی به صورت فراگیر در اکثر کتاب‌ها در دوره و مقاطع تحصیلی وجود دارند. تولیدمحتوای این رمزینه‌ها انجام شده و معلمان می‌توانند از آن استفاده کنند. همچنین دانش‌آموزان می‌توانند از طریق کتاب‌های درسی به این رمزینه‌ها دسترسی داشته باشند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه