هاشمی در گفت‌وگو با «ایران آنلاین» مطرح کرد؛

نظارت آموزش و پرورش بر حفظ حقوق دانش‌آموز و عدم اجبار خانواده‌ها به مشارکت مالی

بهار خسروی

بهار خسروی

جامعه

64922
نظارت آموزش و پرورش بر حفظ حقوق دانش‌آموز و عدم اجبار خانواده‌ها به مشارکت مالی

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از فرآیندهایی که در اداره مدرسه وجود دارد، حفظ حقوق دانش‌آموز و عدم اجبار خانواده‌ها به مشارکت مالی است که آموزش و پرورش روی آن بررسی و نظارت دارد.

سید مجتبی هاشمی مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایران آنلاین درباره این که شاهد هستیم برخی از معلمان در فضای مجازی فعالیت می‌کنند و برای نظام ارزشمندی میان معلم و شاگرد اهمیتی قائل نیستند، گفت: در گستره آموزش و پرورش قریب به یک میلیون معلم داریم. عمده آن‌ها مسائل را کامل رعایت می‌کنند و به نظام ارزش‌های میان معلم و شاگرد وفادار هستند. آن‌ها به درستی می‌دانند که مرجع اخلاقی و الگوی زندگی دانش‌آموزان هستند. برای بخش اندکی با توجه به تغییراتی که درشرایط اجتماعی ایجاد شده، اخباری وجود داشته که بررسی شده و صحت آن تایید شده است.

وی در ادامه افزود: هر اقدامی که در اصل خلاف ارزش‌گذاری میان معلم و شاگرد باشد، امر ناپسندی است. طبیعتا هر رفتاری که نظام ارزشی میان معلم و دانش‌آموز را با خدشه مواجه کند از دید دستگاه تعلیم و تربیت وضعیت مطلوبی نیست و لذا حتما بررسی و نظارت می‌شود و برخورد جدی صورت می‌گیرد. 

هاشمی تاکید کرد: سخنگوی وزیر آموزش و پرورش نیز درباره این موضوع اطلاع‌رسانی کرده است. همچنین توسط مراجع نظارتی، بازرسی، حراست و سایر حوزه‌هایی که در این زمینه می‌توانند کمک کنند قطعا این امر ناپسند قابل بررسی، ارائه و اثبات است و همانند هر تخلفی که در آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد، قابلیت پیگیری دارد. در این زمینه اولیا محترم اگر اخباری داشتند می‌توانند در سایت وزارت آموزش و پرورش اطلاع رسانی کنند و مطمئن باشند پیگیری خواهد شد.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش درباره ممنوع بودن دریافت شهریه در مدارس دولتی بیان کرد: در مدارس دولتی هیچ شهریه‌ای نداریم. مبالغ مجازی هم که در زمان ثبت‌نام دریافت می‌شود، بابت بیمه و پول کتاب است. به جز این دو مسئله دیگر مبلغی نباید رد و بدل شود. در اداره مدرسه اگر والدینی تمایل داشت به صورت داوطلبانه در امور مالی مشارکت کند در طی سال تحصیلی و با نظارت انجمن اولیا مربیان این امر صورت می‌گیرد.

وی درباره اینکه برخی مدارس کارنامه دانش‌آموزان را در صورت عدم پرداخت شهریه گرو نگه می‌دارند، خاطرنشان کرد: یکی از فرآیندهایی که در اداره مدرسه وجود دارد، حفظ حقوق دانش‌آموز است و عدم اجبار خانواده‌ها به مشارکت مالی. این بحث جزو مواردی است که آموزش و پرورش روی آن بررسی و نظارت دارد. والدین هم می‌توانند در سایت آموزش و پرورش این گونه موارد را اطلاع‌رسانی کنند تا  پیگیری شود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه