طالبان حملات رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کرد

بین‌الملل

64972
طالبان حملات رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کرد

سخنگوی حکومت سرپرست طالبان افغانستان امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهر رفح را به شدت محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست طالبان افغانستان امروز (چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت) در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: کابل یورش ارتش رژیم صهیونیستی به رفح را به شدت محکوم می‌کند.
 
وی با بیان اینکه یک میلیون و ۴۰۰ هزار مسلمان آواره فلسطینی از شمال و مرکز غزه و همچنین خان یونس در رفح پناه گرفته‌اند، افزود: بار دیگر نیروهای متجاوز رژیم صهیونیستی جنایت بزرگی را علیه تمامی اصول بین‌المللی مرتکب شده و مسلمانان بی‌گناه فلسطینی را مورد هدف قرار دادند؛ ما این اقدام را جنایت جنگی و نسل‌کشی مسلمانان فلسطینی می‌دانیم و بار دیگر از جهان اسلام و سایر کشورها می‌خواهیم از این فاجعه جلوگیری کنند و از هر راه ممکن برای تامین غذا، دارو و کمک های بشردوستانه مسلمانان غزه تلاش کنند.
 
مجاهد همچنین اظهار داشت: متاسفانه تاکنون دولت‌های تاثیرگذار منطقه‌ای و بین‌المللی نتوانسته‌اند جلوی نسل‌کشی فلسطینی ها توسط رژیم صهیونیستی را بگیرند و فقدان اقدامات مؤثر در این زمینه باعث شد رژیم صهیونیستی بار دیگر پیشنهاد صلح حماس را رد کند و به بمباران وحشیانه و اشغال سرزمین مسلمانان مظلوم غزه ادامه دهد.
 
کابینه جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه باوجود مخالفت‌های بین‌المللی، تهاجم زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تأیید کرد و ارتش این رژیم، از روز سه‌شنبه بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است.
 
این عملیات تنها ساعاتی پس از آن آغاز شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که پیشنهاد آتش بس مصر و قطر را پذیرفته است؛ اما رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این پیشنهاد خواسته‌های ضروری این رژیم را تامین نمی‌کند.
 
در همین راستا، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای هشدار داد که حمله تمام عیار رژیم صهیونیستی به رفح، فاجعه انسانی به بار خواهد آورد و اشتباهی راهبردی است.
 
دبیر کل سازمان ملل در این بیانیه از رژیم صهیونیستی و جنبش حماس خواست تا به توافق آتش بس دست یابند و از تهاجم کامل این رژیم به رفح جلوگیری کنند.
 
گوترش، برهه کنونی را لحظه تعیین کننده‌ای برای مردم فلسطین، رژیم صهیونیستی و سرنوشت تمام منطقه خواند

انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل