نویسنده کتاب «فتح سنگر به سنگر»، در گفت‌و‌گو با ایران آنلاین:

«نشر ایران»، از جسورترین ناشران در حوزه سیاسی و بین‌الملل است

فرهنگ

65034
«نشر ایران»، از جسورترین ناشران در حوزه سیاسی و بین‌الملل است

«خضاب»، گفت: در چند سال اخیر؛ «نشر ایران»، نه تنها تحول بزرگی از جهت نشر ، در مقایسه با گذشته خود پیدا کرد، بلکه در مقایسه با ناشران دیگر نیز بدون شک در حوزه کتاب‌های سیاسی، بین‌الملل و حوزه‌های خاص دیگری از جمله تاریخ شفاهی، تاریخ معاصر ایران و دفاع مقدس، تبدیل به یکی از بهترین ناشرهای موجود شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایران آنلاین، سی‌و‌پنجمن نمایشگاه کتاب تهران، با شعار «بخوانیم و بسازیم»، از صبح چهار‌شنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه۱۴۰۳، در مصلی امام خمینی، آغاز به کار کرد و تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه، جهت بازدید علاقمندان دایر خواهد بود. 
«وحید خضاب»، نویسنده کتاب «فتح سنگر به سنگر» و «آشنای ایران، دوست آمریکا»، با حضور در غرفه انتشارات ایران، در سی‌و‌پنجمن نمایشگاه کتاب تهران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگی ایران آنلاین، گفت: از جمله کتابهایی که از من در انتشارات ایران به چاپ رسیده است، می‌توان به کتاب خاطرات «احمد چلپی» یا همان «آشنای ایران، دوست آمریکا» و «فتح سنگر به سنگر» اشاره کرد، که راجع به نخبگان و سرامدان دینی رژیم اسرائیلی است که وارد سیاست شده‌اند.
به گفته این نویسنده، جریان حریدی یهودی رژیم صهیونیستی، معمولا از سیاست دوری می‌کرد. اما در ادامه شاهدیم که یک جریان دین‌گرا و صهیونیسم یا همان «ملی‌گرا»، از ۴۰ سال گذشته در سرزمین‌های‌ اشغالی شروع به قدرت‌گیری کرد؛ که در کتاب «سنگر به سنگر» چگونگی و پیامدهای این جریان در فضای سیاسی رژیم اسرائیل بررسی شده است.
 خضاب در ادامه با اشاره به کتاب خاطرات «احمد چلپی»، افزود: از آنجایی که ایشان هم با آمریکائی‌ها دوست بود و هم به ایرانی‌ها خیلی نزدیک، و از سویی هم در عراق پیش از صدام برای سرنگونی صدام نقش داشت و هم درعراق پس از صدام در اداره این کشور بسیار نقش داشته است، این کتاب نسبتا مهمی در خصوص تاریخ عراق و روابط عراق با ایران و آمریکا، با عنوان «آشنای ایران، دوست آمریکا»، نامگذاری شده است.
وی همچنین با اشاره به کتاب دیگرش با عنوان «تاریخچه فلسطینی‌ها»، داستان یک انقلاب و مستند ۱۳ قسمتی تحقیقی که در شبکه الجزیره به آن پرداخته شده است، گفت: در این مجموعه با تمام شخصیت‌های اصلی فلسطین از جمله «یاسرعرفات» گفت‌و‌گو شده است.
این نویسنده در ادامه به یکی دیگر از آثارش با عنوان «خاطرات عبدالحکیم هنینی» از بنیان‌گذاران شاخه نظامی «حماس» در کرانه باختری، که شبکه الجزیره در گفت‌وگوی مفصلی به آن پرداخته است اشاره کرد، که در دست ترجمه بوده و به زودی در انتشارات ایران به چاپ خواهد رسید. 
خضاب با اشاره چگونگی فعالیت و عملکرد انتشارات ایران و حضورش در نمایشگاه کتاب تهران، گفت: به صورت طبیعی انتشاراتی که هویت موقتی دارد، این اشکال را داراست که حتی اگر شیب مثبتی بگیرد ممکن است بعد از چند سال کلا تغییر سیاست دهد و انتشاراتی که چند سال کتابهای روانشناسی منتشر می‌کرد، به چاپ کتابهای سیاسی روی بیاورد و روند ثابتی را در یک حوزه تخصصی نداشته باشد.
به گفته وی مشخصا در دوره کاری چند سال اخیر روزنامه ایران، نشر ایران نه تنها تحول بزرگی از جهت نشر در مقایسه با گذشته خود پیدا کرد، در مقایسه با ناشران دیگر نیز بدون شک دست‌کم در حوزه کتاب‌های سیاسی و بین‌الملل و حوزه‌های خاص دیگری از جمله تاریخ شفاهی، تاریخ معاصر ایران و دفاع مقدس، تبدیل به یکی از بهترین ناشرهای موجود شد. چرا که کتابهای خیلی جدی و جسورانه‌ای را که بسیاری از نشریات در چاپ آن تردید داشته، بدون توجه به تعداد عناوین منتشر کرده و باعث تحول بزرگی در این عرصه شده است.
وی در پایان گفت: امیدواریم در دوره جدید انتشارات ایران نیز، شاهد ادامه این روند صعودی باشیم.

انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار فرهنگ