نویسنده کتاب «من اعتراف می‌کنم» در گفت‌وگو با ایران آنلاین:

انتشارات ایران، رکن جدید تاریخ معاصر است

فرهنگ

65040
انتشارات ایران، رکن جدید تاریخ معاصر است

«محمد رحمانی»، نویسنده کتاب «من اعتراف می کنم»، با حضور در نمایشگاه کتاب، گفت: در فعالیت سالهای اخیر انتشارات ایران، شاهد انتشار کتاب‌های متعددی، بدون هیچ‌گونه سانسور در حوزه‌های مختلف بودیم، که به راحتی می‌توان آن را به یکی از نکات مثبت دولت نسبت داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایران آنلاین، سی‌و‌پنجمن نمایشگاه کتاب تهران، با شعار «بخوانیم و بسازیم»، از صبح چهار‌شنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه۱۴۰۳، در مصلی امام خمینی، آغاز به کار کرد و تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه، جهت بازدید علاقمندان دایر خواهد بود. 
«محمد رحمانی»، نویسنده کتاب «من اعتراف می کنم»، با حضور در غرفه کتاب نشر ایران در نمایشگاه کتاب، اظهار کرد: این کتاب در حدود ۱۰۰۰ صفحه به شرح زندگی و زمانه «وحید افراخته»، عضو سازمان «مجاهدین خلق» پرداخته است. 
به گفته این نویسنده جوان کشورمان، کتاب «من اعتراف می‌کنم»، بر خلاف توقع و انتظار بسیاری از کارشناسان، چاپ چهارم را پشت سر گذاشته و در آستانه چاپ پنج از سوی انتشارات ایران قرار دارد، که با استقبال بی‌نظیر مخاطبان مواجه شده است.
رحمانی تصریح کرد که اگر بخواهیم به یک نکته مثبت از کارنامه روزنامه ایران در سالهای اخیر اشاره کنیم، آن وجود انتشارات ایران است. چرا که انتشارات ایران، در سالیان گذشته یک نشریه مرده و کاملا حاشیه‌ای بود، اما در سالهای اخیر شاهد رشد و پویایی آن، خصوصا در حوزه تاریخ معاصر بودیم.
این نوسنده تاکید کرد که با وجود انتشارات ایران، ستونی به ستون‌های حامی تاریخ معاصر ایران اضافه شد. 
وی بیان کرد که ما در فعالیت سالهای اخیر انتشارات ایران، شاهد انتشار کتاب‌های متعددی بدون هیچ‌گونه سانسور در حوزه‌های مختلف از سوی این نشریه بودیم، که به راحتی می توان آن را به یکی از نکات مثبت دولت نسبت داد و قطع به یقین پس از این و در دوره جدید فعالیت نشریه نیز، شاهد ادامه روند صعودی فعالیت آن و اضافه‌شدن یک رکن جدید به تاریخ معاصر ایران خواهیم بود. 
وی در ادامه با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه کتاب در کشور، گفت: با توجه به اینکه یک رسانه مانند «روزنامه ایران» به صورت مستقیم و جدی تحت عنوان «نشر ایران» با حوزه کتاب و کتاب‌خوانی گره‌خورده است، نکته بسیار مثبت و قابل توجهی برای تشویق نویسندگان و فعالیت بیشتر آنها و به تبع آن جذب مخاطبان این حوزه است. 
به گفته وی استفاده از فضای مجازی، از دیگر نکاتی است که می‌توان از آن برای جلب توجه و تشویق مخاطبان به سمت و سوی کتاب و کتاب‌خوانی استفاده کرد؛ که خوشبختانه در مجموعه ایران شاهد استفاده بهینه از این فضا هستیم.
رحمانی در ادامه با اشاره به فعالیت گسترده استدیو ایران در حوزه معرفی کتابها به مخاطبان، آن را الگوی مناسبی برای سایر رسانه‌ها با هدف ایجاد آشتی بیشتر میان کتاب و مخاطبان آن دانست و گفت: ما شاهد این هستیم که بخش‌های مختلف، بودجه‌های کلانی را برای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی هر ساله دریافت می‌کنند، اما عملا گام مثبتی در این زمینه بر نمی‌دارند. شاید فعالیت انتشارات ایران الگوی مناسبی برای سایر بخش‌های دیگر دولتی برای فعالیت مثبت در این زمینه باشد. 
وی گفت: من در کتاب ۱۰۰۰ صفحه‌ای خودم شاید خیلی از بخش‌ها مطالبی را عنوان کردم که مورد تایید نشریه نبود، اما با حفظ حرمت نویسنده و بدون هیچ‌گونه دخل و تصرف و سانسوری؛ اقدام به نشر و چاپ آن شد که این نشان از وجود آزادی بیان و نظر در این مجموعه دارد.
این نویسنده در پایان، نمایشگاه امسال را نیز مانند دیگر سالها بسیار پویا و زنده و مورد استقبال عموم ارزیابی کرد و گفت: اگر عموم مردم بخصوص نسل جوان سری به نمایشگاه کتاب نزنند باخت کرده‌اند.

انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار فرهنگ