مدیر عامل انتشارات امیر کبیر:

رشد ۳۵ درصدی تولیدات در نمایشگاه سی و پنجم

فرهنگ

65065
رشد ۳۵ درصدی تولیدات در نمایشگاه سی و پنجم

«امیرکبیر» در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نشان داد که تنها کتاب منتشر نمی‌کند، بلکه آینده را شکل و پر و بال می‌دهد. راز موفقیت امیرکبیر را می‌توان تنوع و کیفیت کتاب‌های ارائه شده‌شان دانست، چرا که همین عوامل باعث جذب هرچه بیشتر علاقه‌مندان به مطالعه و دانش‌آموزی شده است.

به گزارش گروه فرهنگی ایران آنلاین، «امیرکبیر» در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نشان داد که تنها کتاب منتشر نمی‌کند، بلکه آینده را شکل و پر و بال می‌دهد. راز موفقیت امیرکبیر را می‌توان تنوع و کیفیت کتاب‌های ارائه شده‌شان دانست، چرا که همین عوامل باعث جذب هرچه بیشتر علاقه‌مندان به مطالعه و دانش‌آموزی شده است.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، جایگاهی استثنایی برای نشریات و ناشرانی است که در آنان عمق فرهنگی و اجتماعی جامعه نقش‌آفرینی می‌کند آنان که دغدغه دارند، دغدغه آشنایی بیشتر و عموم مردم با کتاب خوب را دارند. این رویداد سالانه، فرصتی است که ناشران برجسته از سراسر کشور، ابتکارات و تلاش‌های خود را در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه و دسترسی به دانش به نمایش بگذراند و ثمره درختی که در طول سال به آن رسیده‌اند را درو کنند و به علاقه‌مندان ارائه دهند. در این رویداد، ناشران نه‌تنها کتاب‌ها را به مخاطبان معرفی می‌کنند، بلکه زمینه‌هایی برای برقراری ارتباط مستقیم با خوانندگان و تبادل اندیشه‌های فرهنگی فراهم می‌آورند.

امسال نیز از این قائده مستثنی نبود و حضور امیرکبیر و شکوفه، دو انتشارات برجسته و شاخص با تنوع و کیفیت ارائه‌های خود، به‌عنوان نمایندگانی از عرصه فرهنگ و دانش، توانستند هر چه بهتر توجه همگان را به خود کنند. در این گزارش، به بررسی حضور پررنگ این دو ناشر در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پرداخته می‌شود.

«امیرکبیر» یکی از بزرگ‌ترین انتشارات ایران / امیر کبیر از موثرین صنعت نشر

مدیر عامل انتشارات امیر کبیر «مهران عباسی» در گفت‌و‌گویی تلاش‌ها و راهبردهای این انتشارات‌ها را برای شرکت درسی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بیان کرد. امیرکبیر با مجموعه‌ای ۵۱۲ عنوان کتاب، در جایگاه یکی از بزرگ‌ترین ناشران حاضر در این رویداد شناخته می‌شود و قابل ذکر است این مجموعه شامل ۱۳۶ عنوان تجدید چاپی و ۷۱ عنوان کتاب است که برای اولین بار چاپ شده است.

امیرکبیر و شکوفه که انتشارت کودک و نوجوان امیرکبیر محسوب می‌شود؛ با اختصاص و وسواس غرفه‌های متمایز در مکان‌هایی استراتژیک از نمایشگاه، برای جذب نظر مخاطبان و خریداران، به‌طور هوشمندانه اقدام و انتخاب کرده‌اند. غرفه امیرکبیر در سالن ناشران عمومی، در شبستان اصلی و در منتهای راهرو شمال‌غربی شبستان واقع شده است. در صورتی که غرفه شکوفه در سالن جنوبی، در راهروی یک و دو و بخش کودک و نوجوان قرار دارد.

نمایشگاه کتاب تهران فرصتی استثنایی برای ارتقای فرهنگ مطالعه و دسترسی به دانش است. فرصتی که سالی یک بار تکرار می‌شود و علاقه‌مندان کتاب از اوایل بهار روز شماری را برای شروع مجدد آن می‌کنند و پول‌های خود را جمع می‌کنند تا بتوانند هر چه می‌خواهند را در فرصت خریداری کنند و از خرید کتاب‌های تازه منتشر شده عقب نمانند. خبر ارائه ۱۳۴ کتاب جدید توسط امیر کبیر و شکوفه نوید بسیار خوبی برای این دسته از علاقه‌مندان است. از این ۱۳۴ کتاب ۴۷ کتاب از شکوفه و ۸۷ عنوان از امیرکبیر است که در سال ۱۴۰۳ به‌صورت اختصاصی در این نمایشگاه ارائه شده‌اند.

به‌علاوه، با انتشارات امیرکبیر با رشد ۳۵ درصدی در تولیداتش، نشان داده که به تلاش مستمر برای ارتقای کیفیت و تنوع محصولات خود، پایبند است و روز به روز برای بهتر شدن تلاش می‌کند همچنین این رقم نشان می‌دهد این انتشارات تا چه اندازه در صنعت نشر ایران دارای اهمیت و تأثیرگذار است. با یک نگاه کوتاه نیز به تاریچخه این انتشارات می‌توان دید که امیرکبیر از قدیم الایام مورد توجه و تأثیر گذار بوده است . این انتشارات در سال ۱۳۲۸ تأسیس شده است و در آن زمان هم گروه انتشاراتی امیرکبیر، بزرگ‌ترین واحد انتشاراتی خصوصی در ایران بوده است. همچنین در دههٔ ۱۳۵۰ (خورشیدی) بر اساس حجم تولیدات که بالغ بر ۲۸۰۰ عنوان بود امیرکبیر به بزرگ‌ترین بنگاه انتشاراتی خاورمیانه تبدیل شده بود.
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها