حمید چیت‌چیان در گفت‌وگو با ایران آنلاین:

انتشارات ایران تحول منحصربه‌فردی را رقم زده است

فرهنگ

65132
انتشارات ایران تحول منحصربه‌فردی را رقم زده است

حمید چیت‌چیان، وزیر اسبق نیرو در جریان بازدید از غرفه انتشارات ایران در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، ضمن ابراز امیدواری در ادامه انتشار کتاب‌هایی در زمینه تاریخ معاصر در انتشارات موسسه ایران بیان داشت: به نظر من کار عظیمی انجام شد برای مثال اسنادی که درباره وحید افراخته منتشر شد و توانست اتفاقات و شخصیت‌های مغفول‌مانده‌ای را به مخاطبان بشناساند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایران آنلاین، سی‌و‌پنجمن نمایشگاه کتاب تهران، با شعار «بخوانیم و بسازیم»، از صبح چهار‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه1403، در مصلای امام خمینی، آغاز به کار کرد و تا 29 اردیبهشت‌ماه، جهت بازدید علاقه‌مندان دایر خواهد بود.
وزیر نیرو در دولت یازدهم با تاکید بر اینکه کتاب‌هایی که مجموعا در این دو سه سال اخیر در انتشارات ایران چاپ شد، واقعا هم در انتشار خاطرات شخصیت‌ها و هم در تاریخ سیاسی معاصر به‌ویژه درباره اتفاقات و رویدادهایی که پیش از انقلاب و در جریان آن به وقوع پیوسته‌اند، تحول منحصربه‌فردی را رقم زد، گفت: ازجمله برخی از کتاب‌هایی که درباره سازمان مجاهدین خلق و حواشی این سازمان منتشر شده است، مانند ناگفته‌های مجاهدین و پیکار، عملیات مهندسی، استراتژی و دیگر هیچ و ... . 
چیت‌چیان افزود: به نظر من کار عظیمی انجام شد برای مثال اسنادی که درباره وحید افراخته منتشر شد و توانست اتفاقات و شخصیت‌های مغفول‌مانده‌ای را به مخاطبان بشناساند. این کار آثار ارزشمند و نفیسی را برای تاریخ ایران به ارمغان آورد و بی‌شک این کتاب‌ها بسیار ماندگار خواهند بود.
وی همچنین ضمن بیان خسته نباشید به کسانی که در این راه تلاش کرده‌اند، گفت: جای تقدیر دارد که خاطراتی از سرداران و شخصیت‌هایی که در دفاع مقدس یا در فعالیت‌های اجرایی و سیاسی کشور ایفای نقش کرده‌اند با انتشار این آثار ثبت شده است.
این شخصیت سیاسی درباره نمایشگاه سی‌وسوم گفت: یکی از تمایزات و ویژگی‌های مثبتی که در این دوره از نمایشگاه ملاحظه کردم، غرفه‌ای بود که به همت برگزارکنندگان از همه کتاب‌های چاپ‌شده از سال 92 تاکنون گرد آمده و موضوع‌بندی شده بودند که به نظر من، این کار می‌تواند کمک بزرگی برای دسترسی آسان به کتاب موردنظر هر شخص یا سهولت یافتن ناشران تخصصی باشد. این یکی از نقایص نمایشگاه‌های ادوار پیشین بود که اکنون مرتفع شده است.
چیت‌چیان با بیان اینکه حضور ناشران کشورهای عربی در این نمایشگاه کمرنگ شده است، اظهار داشت: این نمایشگاه یک نمایشگاه شناخته‌شده در جهان است و بنابراین عدم حضور ناشران بزرگ دنیا یک نقص جدی برای این نمایشگاه به شمار می‌رود.
در پایان وی با بیان اینکه به‌شخصه مخاطب وفادار آثار این انتشارات هستم، زیرا آثار ماندگار و بی‌مانندی را در این دوره اخیر به چاپ رسانده، تاکید کرد: می‌توانم به دیگران و کسانی که علاقه‌مند به مطالعه در این حوزه هستند آثار متعددی را از این انتشارات پیشنهاد کنم؛ ازجمله کتاب ارزشمند «اعتراف می‌کنم».

انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار فرهنگ