سرمایه‌گذاری روسیه در حوزه غلات ایران

اقتصاد

65187
سرمایه‌گذاری روسیه در حوزه غلات ایران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: یک شرکت حمل و نقل زمینی روسیه‌ای نسبت به سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری برای ایجاد «هاب» ترانزیت، لجستیک و کریدور زمینی غلات در منطقه ویژه اقتصادی سرخس اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایران آنلاین، حسن نوری‌زاده به دیدار خود با مدیران شرکت روسیه‌ای در مشهد اشاره و اظهار داشت: این طرح با هدف صادرات و ترانزیت سالانه ۲ میلیون تن غلات، جو، گندم، ذرت خوراکی و دامی در زمینی به مساحت ۱۱۰ هکتار در منطقه ویژه اقتصادی سرخس خراسان رضوی ایجاد خواهد شد.

وی افزود: طرح مزبور متعاقب توافق های انجام شده در جریان سفر سال گذشته استاندار خراسان رضوی به کشور روسیه پیرامون توسعه همکاریهای مشترک در نشستی با حضور مدیران شرکت تامین کننده و لجستیک کننده کالای روسی با عنوان "کاستور" فعال در زمینه حمل و نقل کالایی کشور روسیه در مشهد مطرح و توافق شد.

معاون استاندار خراسان رضوی بیان کرد: با اجرای طرح مزبور به منظور تامین نیازهای داخل کشور، مشارکت در تامین زنجیره تولید و بهره گیری از ظرفیت خالی کارخانه های استان و کمک به توسعه ترانزیت و حمل و نقل کالای کشور روسیه از مسیر جمهوری اسلامی ایران به کشورهای منطقه عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: از طریق این شرکت حمل و نقل، کالاها با حرکت از مبدا از کشور روسیه با گذشتن از کشورهای ازبکستان، قزاقستان و ترکمنستان برای مصرف و تامین نیازهای داخلی ایران و ترانزیت به کشورهای منطقه خاورمیانه به منطقه ویژه اقتصادی سرخس حمل خواهد شد.

نوری‌زاده ادامه داد: مدیران شرکت روسیه ای مزبور اعلام کردند که این اولین بار است که در قالب یک سرمایه گذاری خارجی، فناوری‌های نوین حمل و نقل کشور روسیه به کار گرفته می شود، چراکه آن کشور از روشهای نوین نگهداری از غلات در زمان حمل و نقل آنها بهره می گیرد.

معاون استاندار خراسان رضوی در نشست با شرکت روسیه ای مزبور بر تقویت ناوگان حمل و نقل ریلی کالاهای مورد مبادله از جمهوری اسلامی ایران به سمت روسیه بویژه کالاهای صادراتی کشورمان از جمله سیمان و سبزیجات و صیفی‌جات تاکید کرد و شرکت روسیه ای اعلام کرد که کانتینرهایی در اختیار ایران می گذارد که می توانند دمای مورد نیاز برای میوه‌ها و سبزیجات را در زمان حمل و نقل تامین کنند.

جمعی از فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی در آذرماه پارسال در قالب هیأتی به ریاست استاندار به روسیه سفر کردند که هیأت مزبور در این سفر که در چهارچوب دیپلماسی استانی و با هدف توسعه مناسبات ایران و روسیه انجام گرفت، مذاکراتی را با بخش‌های دولتی و نیز نشست‌های رو در رو با فعالان بخش خصوصی مسکو و استان «چلیابینسک» برنامه‌ریزی کردند.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد