رمضانی: حضور رئیسی در نمایشگاه کتاب موجب دلگرمی ناشران و مسئولان وزارت ارشاد بود

فرهنگ

65283
رمضانی: حضور رئیسی در نمایشگاه کتاب موجب دلگرمی ناشران و مسئولان وزارت ارشاد بود

قائم مقام و سخنگوی سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی در نشست خبری گفت: حضور رئیس‌جمهور در نمایشگاه باعث دلگرمی ناشران و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایران آنلاین، در ابتدای این نشست، علی رمضانی در سخنانی با اشاره به فعالیت چهارمین روز نمایشگاه کتاب تهران، گفت: ناشران پس از پشت سر گذاشتن یک پنجشنبه و جمعه شلوغ مشغول عرصه کتاب به مردم هستند.
رمضانی با اشاره به حضور آیت الله رئیسی ، رئیس جمهور کشورمان در نمایشگاه کتاب ، گفت: رئیس جمهور با حضور خود در نمایشگاه  در غرفه کاغذ ایرانی حضور پیدا کردند.
قائم مقام و سخنگوی سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب، در ادامه افزود که حضور در غرفه فلسطین و گفت‌و‌گو با دانشجویان فلسطین و حضور در غرفه غزه، از دیگر اقدامات آیت الله رئیسی در بازدید از نمایشگاه بود.
رمضانی در ادامه اقدامات صورت گرفته از سوی رئیس جمهور کشورمان، در نمایشگاه کتاب، افزود: ناشران درباره مسائل مختلفی مانند کیفیت محتوایی، کاغذ، توزیع با رئیس‌جمهور صحبت کردند.
به گفته رمضانی، حضور ایت الله رئیسی در نمایشگاه باعث دلگرمی ناشران و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

سخنگوی نمایشگاه کتاب، افزود: روز سوم، درباره «پیدا کردن ناشران نمایشگاه» مشخص شد که از هر ۱۰ نفر، هفت نفر توانستند ناشران مورد نظر خود را در نمایشگاه پیدا کنند.

رمضانی با اشاره به کاهش قیمت اجاره‌بها و فراهم کردن امکان حضور ناشران استانی در نمایشگاه، گفت: تا پایان امروز، ۳۴ نشست، در هشت سرای مختلف علمی و فرهنگی نمایشگاه کتاب تهران، با حضور صد نفر از چهره‌های مختلف برجسته کشور، برگزار خواهد شد.

وی در ادامه از اصحاب رسانه خواست در طول فعالیت خود در نمایشگاه کتاب، ناشران شهرستانی را در رسانه های خود معرفی کنند تا این عزیزان نیز امکان حضور و استفاده در نمایشگاههای سالهای بعد را داشته باشند.

رمضانی در ادامه خبر از انتشار شماره دوم نشریه «کتابینا»، ویژه‌نامه، دو روز یک‌بار در نمایشگاه کتاب تهران داد.

وی همچنین با اشاره به آمار فروش کتاب تا پایان روز سوم نمایشگاه کتاب تهران، گفت: در بخش حضوری در مجموع، ۱۰۴ میلیارد تومان کتاب خریداری شده که ۷۳ میلیارد تومان از درگاه‌های رسمی و ۳۱ میلیارد تومان از درگاه‌های غیررسمی خرید شده است. در بخش مجازی نیز ۳۸ میلیارد تومان کتاب خریداری شده که ۲۵ میلیارد تومان سهم ناشران و سهم کتاب‌فروشان ۱۸ میلیارد تومان است.

وی همچنین با اشاره به آمار فروش کتاب تا پایان روز سوم نمایشگاه کتاب تهران، گفت: در بخش حضوری در مجموع، ۱۰۴ میلیارد تومان کتاب خریداری شده که ۷۳ میلیارد تومان از درگاه‌های رسمی و ۳۱ میلیارد تومان از درگاه‌های غیررسمی خرید شده است. در بخش مجازی نیز ۳۸ میلیارد تومان کتاب خریداری شده که ۲۵ میلیارد تومان سهم ناشران و سهم کتابفروشان ۱۸ میلیارد تومان است.

در ادامه این نشست خبری و به‌گفته این مقام مسئول نمایشگاه، در بخش مجازی ۲۵۰ هزار نسخه فروخته شده که در قالب ۱۱۲ هزار بسته از سوی شرکت ملی پست، توزیع خواهد شد و به‌طور کلی در مجموع فروش نمایشگاه در دو بخش مجازی و فیزیکی ۱۴۲ میلیارد تومان است.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت هیئت رسیدگی به تخلفات نمایشگاه کتاب تهران، گفت: در این هیئت ۹ پرونده بررسی شد که ۸ پرونده مربوط به ناشران داخلی و یک پرونده مربوط به نشر خارجی است که در این زمینه احکام ناشران داخلی به محرومیت یک‌ساله از تسهیلات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توبیخ کتبی، درج در پرونده، اخذ تعهد و عدم تکرار، تعطیلی غرفه برای یک روز و تعطیلی پنل مجازی به مدت سه روز و یک ناشر خارجی نیز به توبیخ و درج در پرونده و عدم تکرار محکوم شده است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار فرهنگ