نویسنده کتاب «پایان بازی»، در گفت‌وگو با ایران آنلاین عنوان گرد؛

قیمت مناسب کتاب در انتشارات ایران الگوی سایر انتشارات کشور

فرهنگ

65287
قیمت مناسب کتاب در انتشارات ایران الگوی سایر انتشارات کشور

نویسنده کتاب «پایان بازی» با اشاره به قیمت مناسب کتب ارائه شده از سوی انتشارات ایران، ابراز امیدواری کرد که این انتشارات الگوی مناسبی در حوزه ارائه کتابهای مورد نیاز و نظر مخاطبان محقق و اندیشمند، با تنوع و قیمت مناسب باشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایران آنلاین، سی‌و‌پنجمن نمایشگاه کتاب تهران، با شعار «بخوانیم و بسازیم»، از صبح چهار‌شنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه۱۴۰۳، در مصلی امام خمینی، آغاز به کار کرد و تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه، جهت بازدید علاقمندان دایر خواهد بود. 
«امیر‌رضا مقومی»، دانشجوی دکترای مطالعات خاورمیانه، در نمایشگاه مطبوعات، با حضور در غرفه انتشارات ایران و در گفت‌و‌گو با ایران آنلاین، گفت: من حدود 7 سال است که در حوزه مسائل منطقه و حوزه شامات، خاصه رژیم صهیونیستی، قلم‌زده و در حال نوشتن هستم. در حدود 10 کتاب از من تا به امروز منتشر شده است که 3 عدد از این کتاب‌ها از سوی انتشارات ایران به چاپ رسیده است. 
مقومی افزود: اولین کتاب من با عنوان «پایان بازی» است که به بررسی تاریخی حضور و روابط آمریکا و اروپا در خاورمیانه می‌پردازد. این کتاب از آن جهت که یک دیپلمات کارکشته فرانسوی به آن پرداخته است، حائز اهمیت است و از این جهت که موسسه واشنگتن اقدام به چاپ آن کرد به اهمیت آن افزوده شد. 
به گفته مقومی، این کتاب به جهت تاریخی، تحلیلی و آینده‌نگری که نسبت به اروپا و آمریکا در خاورمیانه دارد، بسیار دارای اهمیت است. 
وی با اشاره یکی دیگر از آثارش با عنوان «اسرائیل در آفریقا»، در بخش ترجمه، بیان کرد که متاسفانه در حوزه آفریقا، در دنیای رسانه و فرهنگ ما خلاء علمی بزرگی در ایران احساس می‌شود. بخصوص اینکه مزیت نسبی جمهوری اسلامی ایران در این منطقه است. 
این محقق و نویسنده در ادامه افزود: کشورهای منطقه از جمله غرب آسیا را که به نوعی با ما در رقابت هستند، و حضور دیپلماتیک و غیر رسمی بسیاری در این منطقه دارند و در ادامه یکی از کشورهایی که ما به نوعی با آن در تخاصم هستیم، و نفوذ فزاینده‌ای در قاره آفریقا دارد، رژیم صهیونیستی است داریم که در این حوزه تحقیقات گسترده‌ای انجام داده‌اند.
به بیان مقومی؛ نویسنده این کتاب که خود یهودی است و سالها در آفریقا زندگی و در رشته مطالعات آفریقا تحصیل کرده است، در این کتاب به بررسی و علل، حضور و نفوذ اسرائیل در آفریقا پرداخته است. این کتاب می‌تواند به الگوی شناخت اسرائیل در سایر مناطق آسیای مرکزی و بررسی راهبرد نفوذ این رژیم در مناطق کم‌برخوردار تبدیل و مورد بررسی قرار گیرد.  
وی در ادامه این گفت‌وگو با معرفی کتاب سوم خود با عنوان «ناتو و کشورهای خلیج فارس»، که در انتشارات ایران به چاپ رسیده است، بیان کرد: در این کتاب به نوع دغدغه‌ها و روابط ناتو با ائتلاف کشورهای خلیج فارس پرداخته شده است. نویسنده این کتاب عرب زبان بوده و در دانشگاه «ناتو» پسا دکترای خود را گذرانده است.
وی با اشاره به گستره موفقیت انتشارات ایران در حوزه‌ها ی مخحتلف تاکید کرد که، در سالهای اخیر کتاب‌های انتشارات ایران به نوعی وارد کتابخانه‌ تمامی علاقمندان به کتابهای حوزه بین‌الملل و مسائل تاریخ، بخصوص تاریخ شفاهی شده است، و می‌توان آن را یک تحول و اتفاق بزرگ در حوزه فرهنگی کشور برشمرد. 
این محقق ابراز امیدواری کرد که در سالهای پیش‌روی فعالیت نشریه ایران نیز شاهد چنین تحولات بزرگی در عرصه چاپ و نشر کتب تخصصی باشیم. 
نویسنده صاحبنظر و جوان کشورمان در ادامه با اشاره به قیمت مناسب کتب ارائه شده از سوی انتشارات ایران، ابراز امیدواری کرد که این انتشارات الگوی مناسبی در حوزه ارائه کتابهای مورد نیاز و نظر مخاطبان محقق و اندیشمند، با تنوع و قیمت مناسب باشد. 
وی در پایان با گلایه از گرانی قیمت کتاب در نمایشگاه امسال، عنوان کرد که به نظر می‌رسد وقت آن رسیده باشد که مسئولین امر با بررسی و کارشناسی لازم، اقدامات مورد نیاز را در این زمینه انجام دهند تا روز به روز شاهد گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در کشور، بخصوص در میان قشر جوان و نوجوان باشیم.

انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار فرهنگ