سراج در گفت‌وگو با «ایران آنلاین»:

مجلس دوازدهم باید صحن‌محور شود / لزوم تعیین تکلیف لایحه حجاب

صفیه رجایی هرندی

صفیه رجایی هرندی

سیاست

65429
مجلس دوازدهم باید صحن‌محور شود / لزوم تعیین تکلیف لایحه حجاب

منتخب مجلس دوازدهم گفت: آئین‌نامه داخلی مجلس اختیارات رئیس را افزایش داده و مجلس رئیس‌محور شده است، اما چنین چیزی درست نیست و مجلس باید صحن‌محور باشد.

محمد سراج منتخب مجلس دوازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایران آنلاین درباره نقاط ضعف مجلس یازدهم اظهار کرد: هر دوره‌ای از مجلس همواره با نقاط قوت و ضعف زیادی همراه بوده و بالطبع مجلس یازدهم نیز از این قاعده مستثنی نیست و مجلس دوازدهم باید تلاش کند تا از نقاط منفی موجود بکاهد تا کارآمدی تا بر اعتبارش افزوده شود.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که مجلس یازدهم کمتر به آن پرداخته، بحث معیشت است، گفت: توقع می‌رفت که مجلس در این زمینه یک اقدام جدی صورت دهد تا شاهد افزایش روزافزون قیمت‌ها و کاهش ارزش پول ملی نباشیم چرا که این مسائل جزو دغدغه‌های مردم هست و مجلس و دولت باید با همکاری یکدیگر به وضع موجود سامان دهند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مجلس باید یک کارگروه معین در کنار آنچه دولت دارد برای مبارزه با فساد تشکیل دهد که متاسفانه مجلس یازدهم در این بخش‌ها عملکرد ضعیفی داشته است.

سراج افزود: موضوع بعدی که باید در اولویت برنامه‌های مجلس باشد، مربوط به ناهنجاری‌های اجتماعی به خصوص بحث حجاب است که امروز گریبانگیر جامعه شده و برای حل این مشکل، لایحه حجاب باید هر چه سریع‌تر تعیین‌تکلیف شود.

وی در ادامه رئیس‌محور بودن مجلس یازدهم را یک نقطه ضعف دانست و عنوان کرد: آئین‌نامه داخلی مجلس اختیارات رئیس را افزایش داده و مجلس رئیس‌محور شده است، اما چنین چیزی درست نیست و مجلس باید صحن‌محور باشد.

سراج در مورد فراکسیون‌ها هم عنوان کرد: در خصوص فراکسیون موضوعی مشکلی وجود ندارد و برای موضوعاتی که دغدغه کشور است می‌توان یک فراکسیون تشکیل داد تا راه‌حلی برای آن‌ها اندیشیده شود.

وی افزود: در مورد فراکسیون‌های سیاسی هم طبیعی است که دو فراکسیون بیشتر نخواهیم داشت یکی فراکسیون جبهه انقلاب بوده و فراکسیون دوم برای کسانی است که در فراکسیون جبهه انقلاب حاضر نمی‌شوند؛ و  بیشتر از این هم منطقی و عقلایی نیست که فراکسیون دیگری داشته باشیم.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست