نقش عملیات طوفان الاقصی در افزایش خودکشی سربازارن اسرائیلی

بین‌الملل

65458
نقش عملیات طوفان الاقصی در افزایش خودکشی سربازارن اسرائیلی

روزنامه هاآرتص امروز در گزارشی با اشاره به تلاش ارتش اسرائیل برای سانسور اخبار خودکشی نظامیانش در جریان عملیات طوفان الاقصی، در این باره افشاگری کرد.

به گزارش گروه بین الملل یران آنلاین، روزنامه هاآرتص در گزارشی از خودکشی ۱۰ نظامی اسرائیلی در ساعات نخست عملیات طوفان الاقصی در روز هفتم اکتبر خبر داد.

این روزنامه در این باره نوشت: اطلاعات دریاقی از ارتش اسرائیل نشان می دهد که در ساعات اولیه عملیات هفتم اکتبر (طوفان الاقصی) دستکم ۱۰ نظامی اسرائیلی خودکشی کرده اند که در بین آنها افسرانی نیز حضور دارند.

در ادامه این گزارش آمده است: ارتش اسرائیل بعدها نام این افراد را در شمار کشته شدگان در جنگ غزه آورده است اما هیچ جزئیات دیگری درباره این رخداد ارائه نداده است.

در ادامه این گزارش به نقل از برخی منابع امنیتی عنوان شده که ارتش رژیم صهیونیستی درباره موضوع کشته شدن ۱۷ نظامی دیگر که برخی از آنها از نیروهای ذخیره بوده اند نیز سیاست سانسور را در پیش گرفته است.

کارشناسان نظامی اسرائیلی در این باره عنوان کرده اند که بیشترین میزان خودکشی در ارتش رژیم صهیونیستی در بین قشر جوان رخ می دهد و عملیات هفتم اکتبر تاثیر بسزایی در افزایش میزان خودکشی ها داشته است.

یک منبع نظامی صهیونیست در این باره به هاآرتص گفته است که انتشار اخبار خودکشی نظامیان اسرائیلی تاثیر منفی بر جامعه صهیونیستی برجای گذاشته و باعث آسیب شدید آنها می شود، به همین دلیل ارتش در این موارد ترجیح می دهد که به گونه ای دیگر عمل کند.

منبع:مهر

ایران آنلاین
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل