طوفان الاقصی| آژیرها در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمدند

بین‌الملل

65535
طوفان الاقصی| آژیرها در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمدند

شهادت عضو جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در بمباران شمال غزه، بازداشت بیش از ۱۰ فلسطینی بعد از یورش ارتش صهیونیستی به کرانه باختری و فعال شدن آژیرهای هشدار در شمال فلسطین اشغالی از مهمترین تحولات روز ۲۲۰ طوفان الاقصی است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایران آنلاین، رژیم اسرائیل در روز ۲۲۰ طوفان الاقصی منازل مسکونی در اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه را به شدت بمباران کرد و در کرانه باختری به شهرک «تل» یورش برد و دستکم ۱۱ تن از فلسطینیان را ربود.

وزارت بهداشت فلسطین بامداد امروز دوشنبه اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ علیه نوار غزه، ۵۰۰ نفر از کادر پزشکی و درمانی به شهادت رسیده‌اند و این رقم بی‌سابقه است.

استقبال حماس از تصمیم مصر برای پیوستن به شکایت علیه اسرائیل

جنبش حماس با استقبال از تصمیم مصر برای پیوستن به پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم اشغالگر در دیوان بین‌المللی دادگستری، از همه کشورهای عربی و اسلامی و آزادگان جهان خواست اقدام مشابهی انجام داده و صهیونیست‌ها را در جهان کاملا منزوی کنند.(+لینک)‌

وزیر جنگ اسرائیل: جنگ غزه گزینه دیگری ندارد

یوآف گالانت، وزیر جنگ رژیم اسرائیل در مراسم موسوم به گرامیداشت کشته‌‌های صهیونیست‌ها، با حضور در «تپه هرتسل» (قبرستان هرتسل) در شهر قدس اشغالی گفت که «این جنگ گزینه [دیگری] ندارد. جنگی که ادامه خواهد داشت تا ما گروگان‌ها (اسرای) خود را بازگردانیم و حکومت حماس را برچینیم و توانمندی نظامی آن را از بین ببریم».

وزیر خارجه مصر: معاهده کمپ دیوید انتخاب استراتژیک قاهره است

سامح شکری وزیر خارجه مصر، معاهده ننگین سازش میان این کشور و رژیم صهیونیستی موسوم به کمپ دیوید را یک انتخاب استراتژیک برای کشورش خواند و مدعی شد این معاهده ستون اصلی برای برقراری صلح و امنیت در منطقه به شمار می رود.

سفیر آمریکا در تل آویو: هرگز کمکهای  خود به اسرائیل را قطع نخواهیم کرد

رسانه‌های عبری به نقل از سفیر آمریکا در تل آویو اعلام کردند: هیچ تغییر ریشه ای و بنیادین در روابط واشنگتن و تل آویو ایجاد نخواهد شد.
اسرائیل از خط قرمز در رفح عبور نکرده است! کمک‌های آمریکا به اسرائیل هرگز قطع نخواهد شد.

هدف قرار گرفتن یک نفربر زرهی ارتش رژیم صهیونیستی در رفح

گردانهای القسام از هدف قرار دادن یک نفربر زرهی ارتش رژیم صهیونیستی در رفح در جنوب نوار غزه با راکت یاسین ۱۰۵ خبر داد.

درگیری شدید رزمندگان مقاومت با نظامیان صهیونیست در شرق رفح

گردانهای القسام شاخه نظامی حماس از درگیری شدید رزمندگان مقاومت با نظامیان متجاوز صهیونیست در شرق خیابان جرج در محور شرقی رفح در جنوب نوار غزه خبر دادند.

حماس: از خواسته‌های اصلی خود کوتاه نمی‌آییم

یک مسئول ارشد جنبش حماس با اشاره به اینکه مردم و مقاومت فلسطین هرگز از خواسته‌های اساسی خود در مذاکرات کوتاه نمی‌آیند و به گرفتن حقشان پایبند هستند، از همه طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خواست اقدامی جدی برای توقف تجاوزات اشغالگران به غزه انجام دهند.(+لینک)‌

زخمی شدن ۱۱ نفر  در کرانه باختری در پی یورش صهیونیست‌ها

نظامیان رژیم اسرائیل بامداد امروز دوشنبه به شهرک «تل» واقع در جنوب نابلس در کرانه باختری یورش بردند. منابع محلی اعلام کردند در پی یورش نظامیان اسرائیلی به این منطقه فلسطینیان با آنها درگیر شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هلال احمر فلسطین طی بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد در این درگیری‌ها ۱۱ فلسطینی زخمی شدند.

شهادت عضو جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در بمباران غزه

رسانه های فلسطین  امروز دوشنبه گزارش دادند که «طلال ابو ظریفه»، عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به محله الصبره در شهر غزه (واقع در شمال نوار غزه) به شهادت رسیده است.

فعال شدن آژیرهای هشدار در شمال فلسطین اشغالی

 رسانه‌های رژیم اسرائیل دقایقی پیش گزارش دادند که آژیرهای هشدار در شهرک‌های آویویم، یرؤون و برعام به صدا در آمده است. بر اساس گزارش‌های تأئید نشده، یک فروند پهپاد وارد آسمان منطقه الجلیلی شمالی شده است.


انتهای پیام/
منبع: تسنیم
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل