نقدعلی در گفت‌وگو با «ایران آنلاین» عنوان کرد؛

ضرورت ورود دادستانی در جریان نشر اکاذیب / دروغ پراکنی باید تاوان داشته باشد

صفیه رجایی هرندی

صفیه رجایی هرندی

سیاست

65557
ضرورت ورود دادستانی در جریان نشر اکاذیب / دروغ پراکنی باید تاوان داشته باشد

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: دادستانی موظف است در خصوص نشر اکاذیب که موجب تشویش اذهان عمومی شده و به اعتماد عمومی ضربه می‌زند ورود کند و اقدامات مقتضی را صورت دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایران آنلاین، اخیرا فردی معلوم الحال اخبار کذبی درباره ترخیص ۴۷ هزار تن روغن آلوده منتشر کرد که دستگاه قضائی هم این ادعا را تکذیب کرد. اما با توجه به تاثیر مخرب اینگونه اخبار بر روان مردم و ضربه به امنیت روانی جامعه، دستگاه قضا چه برنامه ای برای برخود با این فرد و چنین افرادی باید داشته باشد؟

محمدتقی نقدعلی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایران آنلاین در این زمینه عنوان کرد: قانون مجازات اسلامی برای دروغ پراکنی مجازات‌های خاصی در نظر گرفته است و فردی که اقدام به چنین امری کند باید تاوان کار خود را بدهد.

وی با بیان این مطلب افزود: خصوصا در مواردی که نشر اکاذیب موجب تشویش اذهان عمومی شده و به اعتماد عمومی ضربه می‌زند دادستانی باید ورود کند و اقدامات مقتضی را در این زمینه صورت دهد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس تاکید کرد: مجازات برای نشر اکاذیب زمینه در قانون پیش‌بینی شده و درجه آن به حسب اینکه این اقدام تا چه اندازه موجب ضرر به جامعه شده و اضطراب روانی ایجاد کرده است تعیین شده و حکم مجازات تعیین خواهد شد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست