اسماعیلی: ۳۴ میلیون بازیکن بازیهای رایانهای داریم
فرهنگ
65634
وزیر فرهنگ با بیان اینکه محدودیتی در حمایت از تولید بازیهای موثر و پرمخاطب نداریم، گفت: در آخرین نظر سنجی ۳۴ میلیون بازیکن بازیهای رایانه ای داریم که حدود چهار میلیون آنها بازیکن حرفه ای هستند.
به گزارش گروه فرهنگی ایران آنلاین، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: محدودیتی در حمایت از تولید بازیهای موثر و پرمخاطب نداریم و برگزاری اولین رویداد ملی بازی آرا نیز برای همین امر است.
محمدمهدی اسماعیلی روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ضمن بازید از مرحله پایانی اولین رویداد ملی بازی آرا (تولید و رشد بازیهای محتوایی) افزود: دهه کرامت را به جمع نخبه ای که در خدمتشان هستیم تبریک عرض میکنم و به ارواح پاک شهدا بهویژه شهدای هفتم تیر و شهید بهشتی درود میفرستم.
وی افزود: در نزدیک به دو دههای که از آغاز تاسیس بنیاد بازی های رایانهای می گذرد اهداف مختلفی را دنبال کرده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: بنیاد بازیها تنها بنیادی است که تنظیم گری را نیز در اختیار دارد، بار تدوین قوانین، آییننامهها و مجوزها را بر دوش میکشد و نهاد بالادستی در وزارت فرهنگ ندارد؛ یعنی سه بخش مهم تنظیم گری، نظارت و حمایت را در اختیار دارد.
وزیر فرهنگ با بیان اینکه تلاشمان این بوده که بخش حمایتی را تقویت کنیم، گفت: دوستانمان تلاش کردند براساس نظام اولویت بندی فرهنگی اقدامات صورت گیرد، در حوزه تنظیم گری در مرز قانون حرکت می کنیم ولی در حوزه حمایت به بخشی توجه می کنیم که به ترویج آرمان های انقلاب کمک کند، به همین دلیل اگر به اولویتهایی که براساس آنها کارها تولید می شود توجه کنیم آثار تولید شده در حوزه عفاف و حجاب فلسطین و پیشرفت است.
وی افزود: دشمن به دنبال ایجاد یاس در جامعه نخبگانی است و ما موظف هستیم تاریخ پرافتخار خود را مرور کنیم و نسبت به آینده درخشانمان نوید دهنده باشیم که بخش مهمی از این کار در حوزه بازی ها صورت میگیرد چرا که به عنوان صنایع فرهنگی بسیار پیش رو و مورد علاقه است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در آخرین نظر سنجی ۳۴ میلیون بازیکن بازیهای رایانه ای داریم که حدود چهار میلیون آنها بازیکن حرفه ای هستند که اگر از این ظرفیت استفاده کنیم و شبکه حمایتی خود را در اختیار آنان قرار دهیم حتما بازی های پرطرفداری را خواهیم داشت، در لیگی که پیش از این برگزار شد تنها یک بازی بیش از یک میلیون نفر شرکت کننده داشت.
وزیر فرهنگ گفت: بخشی از کار ما جلب حمایت است مشابه کاری که بعد از چند سال توقف در قبال جشنواره فجر انجام شد مثلا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بخش های خصوصی وارد میدان شدند.
وی افزود: باید علاوه بر اینکه زمینه جذب کمک ها را فراهم کنیم خودمان هم امکان حمایت مستقل را نیز به وجود بیاوریم مثلا در حوزه سینما بنیاد فارابی هفده فیلم مشارکتی برای امسال آماده کرد در حالی که زمان آغاز به کار دولت این تعداد به دو یا سه فیلم رسیده بود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر وجود آمادگی کامل برای حمایت از بازیها، تصریح کرد: در مجموعه اتفاقات خوبی که امسال در بودجه تولیدات فرهنگی رخ داده به این بخش به شکلی ویژه توجه کردیم، محدودیتی در حمایت از تولید بازیهای موثر و پرمخاطب نداریم، اصولا برگزاری چنین رویدادی برای همین امر است. دوست داریم اگر امسال از ده بازی حمایت شده است این حمایت را برای سال بعد به پنجاه برسانیم.
اسماعیلی ادامه داد: بر اساس آخرین تغییری که در اساسنامه بنیاد بازی ها داشتیم این بنیاد به بنیاد بازی ها و سرگرمی ها ارتقا پیدا کرد و مسئولیت تنظیم گری سایر بازی های مهم از جمله بازی های رایانهای نیز در اختیار بنیاد قرار گرفت، که در صورت تحقق این امر ساختارهای پشتیبانی پژوهشی، انسانی و مالی تقویت خواهد شد، انشاالله فصل نویی در فعالیت های مجموعه ایجاد میشود.
رویداد بازیآرا در پنج محور اصلی «زن، خانواده و جمعیت»، «مقاومت، دفاع مقدس و مبارزه با استکبار»، «امید و پیشرفت»، «هویت اسلامی ایرانی» و «قرآن و عترت» از اسفند سال گذشته کار خود را آغاز کرد و در این مدت شرکتکنندگان با همراهی رهیاران (منتورها) آموزشهای فنی و محتوایی لازم را دریافت کردند.
در پایان این رویداد سه روزه پس از انتخاب بازیهای برتر و طی یک فرایند شتابدهی، بازیهای منتخب تا مرحله ساخت و انتشار بازی حمایت میشوند.
انتهای پیام/