خان محمدی در گفت‌وگو با «ایران آنلاین»:

افزایش ۴ میلیون متر مربع زیربنای آموزشی در دولت سیزدهم/ افزودن کلاس به روستاهای حاشیه‌ شهر

بهار خسروی

بهار خسروی

جامعه

65670
افزایش ۴ میلیون متر مربع زیربنای آموزشی در دولت سیزدهم/ افزودن کلاس به روستاهای حاشیه‌ شهر

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیزات مدارس کشور با اشاره به اقدامات مثبت دولت سیزدهم در امر نوسازی و تجهیز مدارس گفت: حدود ۴ میلیون متر مربع به زیربنای آموزشی اضافه شده است.

حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیزات مدارس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایران آنلاین درباره اقدامات دولت سیزدهم در امر مدرسه‌سازی و تجهیز مدارس گفت: در دولت سیزدهم از بدو ورود تاکنون ۶ هزار و ۷۶۸ فضای آموزشی در قالب ۳۱ هزار و ۹۴۲ کلاس درس اضافه شده که حدود ۶۴ درصد آن روستاهایی از حاشیه شهرها هستند و حدود ۴ میلیون متر مربع به زیربنای آموزشی اضافه شده است.

وی افزود: این فضاها هم مربوط به احداث بوده و هم مربوط به تکمیل پرو‌ژه‌های نیمه تمامی که از پیشرفت‌های ۳۰ درصد تا ۷۰ درصد در این دولت تکمیل شده است؛ گاهی در این باره شائبه به وجود می‌آید اما تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شعار رئیس جمهور است که قالب سفرهای استانی به آن سرعت بخشیده است.

خان محمدی اظهار کرد: در حوزه گرمایش و سرمایش حدود ۹ هزار و ۵۰۰ یا ۱۰ هزار کلاس درس استاندار سازی شده و در تجهیزات هنرستانی نیز حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تجهیزات در استان‌های مختلف توزیع شده است.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیزات مدارس کشور در پاسخ به این سوال که با توجه به اهمیت ورزش و افزایش ساعت تربیت بدنی برای دانش‌آموزان در سند تحول آموزش و پرورش در این راستا چه اقداماتی صورت گرفته است، بیان کرد: ما در همین دو سال گذشته ۲۳۷ طرح ورزشی را تکمیل کردیم و در برنامه سنواتی امسال ردیفی خاص برای تکمیل و تجهیز اماکن ورزشی یعنی ۲۷ صدم مالیات بر ارزش افزوده به این موضوع اختصاص پیدا کرده که این یک رشد محسوب می‌شود چون در گذشته به این ردیف توجهی نمی‌شد.

خان محمدی درباره سیل اخیر در سیستان و بلوچستان و نوسازی مدارس این استان خاطرنشان کرد: سیل بلوچستان و بلوچستان در قبل از سال ۱۴۰۳ اتفاق افتاد؛ بعد از چند سال خشکسالی این حجم آب بر روی زمین وارد شد که از این منظر جای خوشحالی داشت ولی متاسفانه آسیب‌هایی را هم به همراه داشت.

وی افزود: در سیل سیستان و بلوچستان ۳۸۶ مدرسه آسیب نسبی خوردند و این آسیب‌ها جزئی بودند. در همان تعطیلات نوروز با هماهنگی قرارگاه جهادی و همراهی سازمان نوسازی و اداره کل استان سیستان و بلوچستان کار بازسازی این مدارس انجام شد؛ این کار با حضور دانش‌آموزان و معلمان با وجود ماه مبارک رمضان این ترمیم‌ها صورت گرفت و گل‌های به جا مانده از سیل از مدارس تخلیه شدند. دانش‌آموزان بعد از تعطیلات عید در آن مدارس مستقر شدند.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیزات مدارس کشور عنوان کرد: در ۲ مرحله سیلی که در سیستان و بلوچستان آمد، ۱۰ میلیارد تومان عدد تجهیزات کاروان تجهیزاتی بود و در این میان به جز بازسازی، مدارس مورد نوسازی هم قرار گرفتند؛ این امر بازخورد مثبتی داشت و دان‌‌آموزان از نوسازی راضی بودند.

وی ادامه داد: عمدتا مدارس قدیمی که در تراز مناسبی احداث نشده بودند در سیل این استان خسارت دیدند و این سیلی هم که در این منطقه آمد در ۷۰ سال گذشته کم سابقه بود. ۹ هزار و ۵۰۰ متر مکعب بر ثانیه خروجی سد کهیر بود که خداروشکر وضعیت به حالت عادی برگشته است.

خان‌محمدی خاطرنشان کرد: در سازمان نوسازی توسعه و تجیهزات مدارس کشور ستاد بحران داریم و تکالیف مشخصی را به آن‌ها ارائه می‌کنیم تا برنامه ریزی مناسبی صورت بگیرد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه