در گفت‌وگو با «ایران آنلاین» مطرح شد؛

سفرهای خارجی رئیس جمهور تسهیل‌گر ارتباطات بین المللی در حوزه نفت

مصطفی خدابخشی

مصطفی خدابخشی

اقتصاد

65800
سفرهای خارجی رئیس جمهور تسهیل‌گر ارتباطات بین المللی در حوزه نفت

مشاور وزیر نفت در امور بین الملل گفت: سفرهای رئیس جمهور به دیگر کشورها تسهیل کننده ارتباطات بین المللی ایران با دیگر کشورها در حوزه نفت شده است.

خلیل جعفرزاده مشاور وزیر نفت در امور بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایران آنلاین با اشاره به ضرورت های بهره گیری از ظرفیت های بین المللی در تجارت جهانی گفت: در حوزه صنعت نفت به نوعی شاهد ابتکار عمل هستیم چرا که دولت سیزدهم و رئیس جمهور نگاه ویژه ای به مقوله نفت و توسعه فعالیت ها در شقوق مختلف آن دارد.

وی ادامه داد: همانطور که وزیر نفت تاکید داشته یکی از مهمترین حوزه های فعالیتی این وزارتخانه حوزه بین الملل بوده که این فعالیت نشات گرفته از سفرهایی است که رئیس جمهور به دیگر کشورها داشتند. همین موضوع باعث گردید تا ارتباطات با دیگر کشورهای جهان به عبارتی روغن کاری شود و ما شاهد آن باشیم که تعاملات روانتر از قبل صورت گیرد.

مشاور وزیر نفت در امور بین الملل بیان کرد: افزایش سطح تعاملات بین المللی پیامدهای متعدد و مثبتی را برای کشور به همراه دارد که مهمترین آنها توسعه فنی مهندسی خودمان و فروش تجهیزات تولیدی متخصصان داخلی به دیگر کشورها است. نمونه این موضوع را می توان در سدسازی ایران در سریلانکا دید که چگونه مهندسان ایرانی توانستند چنین پروژه عظیمی را به اجرا بگذاریند.

جعفرزاده اظهار کرد: ما کم کم در حال جهانی فکر کردن هستیم و ارتباطات ما دیگر محدود به چند کشور خاص نیست بلکه ارتباطات در اروپا افزایش یافته است و به صورت فعال در آفریقا حضور داریم. باید توجه داشت برخلاف ارتباط ایران با دیگر کشورها در یک معادله برد برد تعریف می شود و ما به مانند برخی از کشورها در ارتباط گیری های خود به دنبال غارت منابع نیستیم.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران نشان داده است منافع اش به همه کشورها می رسد چرا که نگاه ما نگاهی کمک کننده و تسهیل گر است.
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد