تداوم توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور در دولت سیزدهم

عیسی زارع پور

عیسی زارع پور

اقتصاد

65818
تداوم توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور در دولت سیزدهم

عیسی زارع پور

 گروه اقتصادی ایران آنلاین- با گذشت ۵ روز از سفر ریاست محترم جمهوری اسلامی به استان قم و افتتاح پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارهای این استان، روز قبل و در آستانه روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی، بار دیگر با حضور ایشان، از طرح‌های مهم و جدید ارتباطی رونمایی شد. تداوم توفیقات و ثبت رکوردهای بی‌سابقه در حوزه‌های ارتباطات، فناوری اطلاعات، فضایی، هوشمندسازی و تحول دیجیتال با حضور و همراهی مستمر ریاست محترم دولت جمهوری اسلامی، نشان از توجه و اهمیت استراتژیک این حوزه‌ها در دولت سیزدهم دارد. در ادامه سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از آغاز به کار دولت و با هدف گسترش رونق و عدالت ارتباطی، اکنون شاهد به ثمررسیدن و شتاب در بهره‌برداری از طرح‌های کلان و راهبردی در کشور هستیم که در همین راستا، روز قبل و در جلسه نظارت ستاد این وزارتخانه از ۶ طرح مهم ارتباطی در سراسر کشور شامل طرح توسعه ارتباطات روستایی، پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها، نسل پنجم تلفن همراه، توسعه ظرفیت شبکه انتقال، شبکه IP ملی و افزایش حضور نقاط شرکت ارتباطات زیرساخت رونمایی شد.

در مراسم روز گذشته در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، در خصوص «جهش تولید با مشارکت مردم» به عنوان رهنمود و شعار سال‌جاری، همچنین ۱۱ قرارداد خرید تجهیزات مخابراتی و ارتباطی با فناوری پیشرفته و بومی با شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی امضا شد. به این ترتیب و با پیگیری مستمر اجرای مأموریت‌ها و طرح‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، همزمان با رفع و جبران کاستی‌ها و شکاف‌های دیجیتال به جامانده از سال‌های قبل، شاهد گشایش‌های عظیم و رفع کامل موانع زیرساختی و ارتباطی در شکوفایی اقتصاد دیجیتال کشور هستیم که ثمرات و عواید آن تا دهه‌های آتی به عنوان یادگاری ماندگار از دولت سیزدهم باقی خواهد ماند.

امروز متخصصان و ذی‌نفعان عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات که بعضاً خود از نزدیک درگیر پروژه‌های عظیم ارتباطی هستند، به‌خوبی ارزش راهبردی اقدامات و دستاوردهای ویژه دولت در این بخش را گواهی می‌دهند. همچنین به واسطه جدیت و برداشتن گام‌های عملیاتی در دولت سیزدهم، کسب‌وکارهای وابسته به حوزه‌های ارتباطی نیز که به‌وضوح شاهد تحقق وعده‌ها در پیش‌بینی و ظرفیت‌سازی‌های کلان در کشور هستند، با اطمینان از تداوم فراهم‌سازی بسترها و زیرساخت‌های لازم، دیگر تردید و دغدغه‌ای از آینده و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای خود ندارند و در نهایت پرواضح است که هدف عالی و غایی از تمام تلاش‌های شبانه‌روزی جهادگران عرصه ارتباطات، رفع دغدغه ریاست محترم جمهور و جلب رضایت آحاد مردم برای افزایش کیفیت و سرعت اینترنت است که ان‌شاءالله با عبور از بخش پرچالش‌ و زمانبر این طرح‌ها، بزودی ثمره این اقدامات در افزایش کیفیت، سرعت و امنیت اینترنت در کشور تا سال‌ها کام مردم عزیز را شیرین خواهد کرد. در پایان تأکید می‌شود، نظر به امیدآفرینی به عنوان خط‌مشی و مسئولیت بزرگ دولت سیزدهم، سیر خدمت به ملت شریف ایران و بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ ارتباطی، با شتاب و توان مضاعف ادامه خواهد داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

منبع: روزنامه ایران


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد