حمله به شهر رفح پیروزی در پی نخواهد داشت

بین‌الملل

65857
حمله به شهر رفح پیروزی در پی نخواهد داشت

تحلیلگران صهیونیست با اذعان به شکست رژیم اسرائیل در جنگ علیه نوار غزه اعلام کردند که حمله به شهر رفح نه تنها پیروزی در پی نخواهد داشت، بلکه گامی از روی یاس و نشانی از نبود توان و تمایل این رژیم برای پایان دادن به جنگ است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایران آنلاین، «آیال روزوفسکی» تحلیلگر رسانه صهیونیستی «معاریو» اظهار داشت: نه تنها اهداف جنگ غزه محقق نشده، بلکه اوضاع «اسرائیلی‌ها» بدتر از اکتبر (آغاز عملیات طوفان الاقصی) شده است.

وی افزود: جبهه های جدیدی از سوی حزب الله لبنان و حوثی‌ها در یمن گشوده شده و موشک‌های بالستیک و کروز و پهپاد به سمت ما روانه می‌شود. اسرائیل جذام زده شده و اعتبار جهانی خود را از دست داده و ارتش آن در معرض خطر دادگاه لاهه قرار دارد.

این تحلیلگر صهیونیست ادامه داد: بزرگترین و مهمترین متحد اسرائیل در دنیا یعنی آمریکا مواضعش در قبال ما تغییر کرده، این کشور حاضر نیست که به ما سلاح و مهمات در صورتی که با آن هماهنگ نشویم، بفروشد و از به کارگیری حق وتو علیه مصوبات ضد ما در شورای امنیت طفره می رود.

در همین حال، «یوسی میلمن» تحلیلگر رسانه صهیونیستی «هاآرتص» گفت: حمله به رفح پیروزی به ارمغان نخواهد آورد، بلکه گامی از روی یاس و نشانی از نبود توان و تمایل برای پایان دادن به جنگ و آزادی اسیرانی است که هنوز زنده هستند.

وی افزود: دستیابی به آتش بس سبب آرامش در جبهه ها با لبنان و بازگشت ساکنان شمال (سرزمین های اشغالی) به خانه و کاشانه خود خواهد شد.

میلمن ادامه داد که بر خلاف لحن شدید سران رژیم صهیونیستی، ورود ارتش به رفح تنها یک گام محدود و حداکثر نمادین برای مصرف داخلی و افکار عمومی است. نصب پرچم بر گذرگاه رفح به گونه ای انجام شد که گویا نظامیان صهیونیست در حال جنگ جهانی دوم هستند.

تحلیلگر روزنامه هاآرتص اضافه کرد: ماه‌هاست که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی حمله به رفح را به منزله تمام کننده جنگ می داند و حالا مشخص شده که این جنجال آفرینی در راستای منافع شخصی اوست، زیرا پایان جنگ، وی را از گردونه قدرت خارج خواهد کرد.

وی گفت: دیدگاه «یوآو گالانت» وزیر جنگ و «هرتزی هالیوی»رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی با دیدگاه نتانیاهو متفاوت است، زیرا آنها اشغال شهر رفح را گامی می‌دانند که معادله را تغییر خواهد داد، پایداری حماس را درهم خواهد شکست و به آزادی اسیران منجر خواهد شد و این ملاحظات سراب و توهمی بیش نیست.

میلمن تاکید کرد: در جریان ورود ارتش به شرق رفح و اشغال گذرگاه مرزی، شاهد رویکرد جنگ های گذشته بودیم که طی آن ارتش و رده های سیاسی اقدامات جنجالی با اهداف تاکتیکی و فاقد راهبرد انجام می‌دادند که این مشکلات بیشتری را به همراه دارد. هر بار که جنگ یا لشکرکشی گسترده به پایان خود نزدیک می‌شود، سران نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی با این منطق عمل می‌کنند که بیاید ضربه نهایی را وارد کنیم.

وی بیان کرد: اسرائیل امروز در مقطع حساس راهبردی از بُعد خارجی و داخلی قرار دارد. کافی است به دشنام هایی توجه کنیم که شرکت کنندگان در مراسم کشته شدگان جنگ، نثار وزیران و نتانیاهو کردند و با صدای بلند فریاد زدند: «آشغال‌ها از اینجا بروید شما فرزندان ما را کشتید».

کابینه جنگ رژیم اسرائیل ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳( ۶ می ۲۰۲۴) به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرد، بدین ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمام مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه ارتباط با جهان خارج را به روی فلسطینیان ساکن نوار غزه بست.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل