سلاجقه در گفتگو با ”ایران آنلاین” مطرح کرد؛

بررسی مسئله فرونشست‌ها در اداره مدیریت تالاب‌ها

سیاست

65870
بررسی مسئله فرونشست‌ها در اداره مدیریت تالاب‌ها

رئیس سازمان محیط‌زیست گفت: بحث تخریب سفره‌های آب زیرزمینی و بحث تشکیل مواد گیاهی با ضخامت بالا که دراثر بی‌آبی دچار فرسودگی می‌شوند، در دستور کار بررسی سازمان محیط‎زیست است.

علی سلاجقه رئیس سازمان محیط‌زیست در حاشیه نشست هیأت دولت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایران آنلاین با اشاره به بحران دریاچه مهارلو اظهار داشت: یک اکوسیستم خاص مانند اکو سیستم آبی که سال‌های زیادی در یک منطقه و طی ادوار مختلف به وجود می‌آید ممکن است به دلیل شرایط آب‌هوایی و تغییر اقلیم زیستی محیطی به یکباره دچار تنش‌های مختلفی مانند خشکی شود.

وی افزود: خاک و رسوباتی که در آن منطقه وجود دارد، به صورتی توربی شکل است که به اصطلاح گفته می‌شود دارای مواد عالی بسیار زیاد است که در بعضی از نقاط ضخامت این مواد عالی به اندازه‌ای است که بدون هیچ دخالتی دچار آتش‌سوزی طبیعی می‌شود.

رئیس سازمان محیط‌زیست تصریح کرد: مسئله فرونشست‌ها در اداره مدیریت تالاب‌ها در دست بررسی است، در این قسمت اگر جایی فرونشست وجود داشته باشد با توجه به شیبی که ایجاد می‌کند هم بحث تخریب سفره‌های آب زیرزمینی مطرح می‌شود و هم بحث تشکیل مواد گیاهی با ضخامت بالا که دراثر بی‌آبی دچار فرسودگی می‌شوند، که همه این موارد در دستور کار بررسی است.

 

 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست