در پاسخ به «ایران آنلاین» صورت گرفت؛

واکنش سخنگوی قوه قضائیه به انتشار اخبار کذب درباره ترخیص روغن‌های آلوده!

بهار خسروی

بهار خسروی

جامعه

65879
واکنش سخنگوی قوه قضائیه به انتشار اخبار کذب درباره ترخیص روغن‌های آلوده!

اصغر جهانگیر گفت: با پیگیری‌های میدانی دستگاه قضایی و شخص ریاست قوه قضائیه و دستوراتی که صادر کردند برای بخش‌های مختلف به‌ویژه دادستان‌ها اجازه ترخیص هیچ گونه محصول فاقد استاندارد چه روغن و چه غیر آن را ندادند و نمی‌دهند.

اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به خبرنگار اجتماعی ایران آنلاین درباره این پرسش که اخیرا یک فرد معلوم الحال اخبار کذبی درباره ترخیص ۴۷ هزار تن روغن آلوده منتشر کرد که حتی با تکذیب دستگاه قضا هم روبه‌رو شد، با توجه به تاثیر مخرب اینگونه اخبار بر روان مردم و ضربه به امنیت روانی جامعه، دستگاه قضا چه برنامه‌ای برای برخورد با چنین افرادی دارد، گفت: این خبر در دو قسمت قابل تحلیل است. قسمت اول اینکه با پیگیری‌های میدانی دستگاه قضایی و شخص ریاست محترم قوه قضائیه و دستوراتی که صادر کردند برای بخش‌های مختلف به‌ویژه دادستان‌ها اجازه ترخیص هیچ گونه محصول فاقد استاندارد چه روغن و چه غیر آن را ندادند و نمی‌دهند. تا امروز هم روغن‌های غیر استاندارد ترخیص نشده است. اگر چیزی ترخیص شده از حداقل استانداردهای لازم برخوردار بوده است.

وی در ادامه افزود: در خصوص روغن‌هایی که مطرح شده که به صورت غیر استاندارد بوده و از استاندارد لازم برخوردار نبودند، براساس آخرین گزارشی که از استان‌ مربوطه دریافت کردیم در مورد آن تصمیم‌گیری به عمل نیامده است و الان در انبار نگه داری می‌شوند. ان شاءالله به زودی تعیین تکلیف می‌شود و نتیجه این تعیین تکلیف را اطلاع رسانی خواهیم کرد.
 
جهانگیر اظهار کرد: در مورد مطالب ادعایی که توسط افراد مطرح شده، موضوع باید بررسی شود، پس از بررسی جوانب آن به صورت شفاف اطلاع رسانی خواهد شد.
 
سخنگوی قوه خاطرنشان کرد: دو موضوع هست، یک بخش که قبلا بود، بخشی هم مطرح شده و بخش دوم در حال بررسی است که اطلاع رسانی لازم را خواهیم کرد.
 

 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه