مرتضوی در گفتگو با ”ایران آنلاین” خبر داد؛

تشکیل جلسه برای کاهش نرخ بیکاری با قید فوریت در دولت

سیاست

65882
تشکیل جلسه برای کاهش نرخ بیکاری با قید فوریت در دولت

سید صولت مرتضوی با اشاره به تلاش دولت برای کاهش نرخ رشد بیکاری اظهار داشت: اولین جلسه مربوط به این موضوع دیروز به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد، کارگروه‌هایی انتخاب شدند و قرار است با قید فوریت این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

سید صولت مرتضوی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در نشست چهارشنبه‌ هیأت دولت در گفتگو با ایران آنلاین با اشاره به موضوع افزایش دستمزدها و حقوق‌ کارگران اظهار داشت: مصوبه حداقل حقوق و دستمزدها سالی یکبار است و هیچ قید و شرطی هم در آن نیست، ما در وزارتخانه تصویب کردیم، ابلاغ کردیم و اجرا شده است، اینکه برای سال ۱۴۰۴ چه تصمیمی گرفته شود منوط به فرآیند بررسی و تشکیل جلسات و اتخاذ تصمیم است.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایران آنلاین مبنی بر دستور رئیس‌جمهور برای رفع مشکل رشد نرخ بیکاری برخی استان‌ها گفت: اولین جلسه مربوط به این موضوع به ریاست مخبر تشکیل شد، کارگروه‌هایی انتخاب شدند و قرار است با قید فوریت بررسی کنند.

مرتضوی با بیان اینکه برخی استان‌ها با نرخ بیکاری ۱۶ درصد وجود داشتندکه اکنون این نرخ به ۱۲ درصد رسیده است تصریح کرد: خوشبختانه همه استان‌ها به ویژه استان‌های کم‌برخوردار به شدت نرخ بیکاری آنها کاهش پیدا کرده است وبه لحاظ مشکلات سنواتی موجود قدری این نرخ‌های اعلام شده بالا است.

وزیر کار در پایان خاطرنشان کرد: ارداده دولت بر این است که بتواند نرخ بیکاری تمام استان‌ها را در یک دوره زمانی مشخص به زیر ده درصد برسانیم و برای ابن امر قرار است برنامه‌‎ای برای کاهش نرخ بیکاری این استان‌ها اعلام شود.

 

 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست