برگزاری سومین همایش سلامت، حکمت و حکمرانی

جامعه

65918
برگزاری سومین همایش سلامت، حکمت و حکمرانی

رئیس سومین همایش ملی و بین المللی سلامت گفت: انتظار داریم با نزدیک کردن افکار و اندیشه های حکمرانان با حکیمان، شرایطی را فراهم بکنیم که آنچه در اندیشه ما به عنوان یک نظام سلامت مطلوب شکل گرفته در عمل هم توسط سیاست‌گذاران و مجریان حکمرانی سلامت اجرا شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایران آنلاین، دکترعلیرضا خوشدل؛ رئیس سومین همایش ملی و بین المللی سلامت؛ حکمت و حکمرانی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در نشست خبری سومین همایش ملی و بین المللی سلامت؛ حکمت عنوان کرد دراین همایش انتظار داریم با نزدیک کردن افکار و اندیشه های حکمرانان با حکیمان، شرایطی را فراهم بکنیم که آنچه در اندیشه ما به عنوان یک نظام سلامت مطلوب شکل گرفته در عمل هم توسط سیاست‌گذاران و مجریان حکمرانی سلامت اجرا شود.

دکتر خوشدل در ادامه افزود :این همایش در سطح بین المللی برگزار می‌شود و اساتید داخلی و خارجی در این دوره از همایش مشارکت دارند، وی ادامه داد: نقش حکمت در سلامت پیشینه بسیار قدیمی به قدمت پزشکی ایران دارد و تلاش داریم تا ابعاد مختلف حکمت را در حوزه سلامت مورد بررسی قرار دهیم و آن را به دامنه حکمرانی نیز نزدیک کنیم.

خوشدل در ادامه افزود:ما در این همایش انتظار داریم دانشگاه به عنوان یک حلقه اندیشه ای از حلقه های علم و فناوری کشور نقش خود را برای کاهش فاصله بین حکمرانان و حکمت ورزان به نحو مطلوبی ایفا کند.

وی افزود؛ در این همایش ما ۶ پنل تخصصی یک پنل بین المللی و یک پنل دانشجویی خواهیم داشت.

خوشدل خاطرنشان کرد: در حاشیه این همایش، رویداد صدرا هم برای پیوستگی علم پزشکی و دانش سلامت با صنایع کشور برگزار می شود. رئیس سومین همایش ملی و بین المللی سلامت؛ حکمت و حکمرانی در ادامه گفت کرد: نسل امروز نسل مطالبه گر وسلامت نیز یک موضوع اجتماعی است و به سبب همین مطالبه گری که سلامت حق همه است باید هر کدام از این نسل در ارتقای سلامت کشور قدم بردارند

دکتر خلیل علی محمدزاده دبیر علمی این همایش با تاکید بر اینکه در سیاست گذاری عمومی به بحث سلامت به عنوان اساسی ترین رکن باید توجه شود و سلامت نقش درجه اول است، افزود: در این همایش ۳ روزه، شنبه ۲۹ اردیبهشت در بیمارستان فرهیختگان مبانی نظری بررسی خواهد شد و دو روز دیگر همایش(یکشنبه ۳۰ و دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه) بر پایه این پیش همایش برگزار میشود.

وی اضافه کرد: سلامت ورای مراقبت های سلامت است و فقط مربوط به حوزه وزارت بهداشت نمی شود بلکه حوزه های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... را نیز دربر می گیرد به همین دلیل میگوییم تمام دستگاه ها باید پیوست سلامت داشته باشند و سلامت محور باشند.

علی محمدزاده افزود: در یک حکمرانی درست ما باید به اجتماعی شدن نظام سلامت برسیم همکاری مردم و به ویژه دانشگاه ها موضوع اصلی است ما باید بتوانیم نظام سلامت پایدار و تاب آور را رقم بزنیم.

  مسعود پارسانیا دبیر اجرایی همایش نیز اظهار کرد: مجری این همایش دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با حمایت معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین معاونت علوم انسانی دانشگاه آزاد است. یکی از مهمترین حامیان علمی  اعضای هیئت علمی؛ دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، ایران، فرهنگستان علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی هستند که در این همایش کمک می‌کنند.

وی افزود: در این همایش تجلیلی از پژوهشگران برتر و منتخبین سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در مراسم افتتاحیه خواهیم داشت ضمن اینکه رویداد صدرا در حاشیه همایش و در بخش نمایشگاه برگزار خواهد شد در این رویداد ارتباط بین دانشجویان و صنایع شکل میگیرد و در این راستا از صنایعی در حوزه های دارویی آزمایشگاهی و... دعوت کردیم و فراخوان دادیم که در این همایش ما را همراهی می‌کنند


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه