در گفت‌و‌گو با ایران آنلاین؛

نویسنده کتاب‌ «سیری در تاریخ غرب»: انتشارات ایران حامی نویسندگان جوان است

فرهنگ

66092
نویسنده کتاب‌ «سیری در تاریخ غرب»: انتشارات ایران حامی نویسندگان جوان است

«زرشناس» گفت: موضوعات روز و مورد نیاز عموم جامعه، از سوی انتشارات ایران کاملا به‌دقت و کارشناسانه انتخاب شده مواجه با تمامی این موضوعات از سوی این انتشارات، بسیار جسورانه، تئوریک بوده و از نقاط مثبت و ارزشمند این مجموعه به شمار می‌رود که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایران آنلاین، سی‌و‌پنجمن نمایشگاه کتاب تهران، با شعار «بخوانیم و بسازیم»، از صبح چهار‌شنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه۱۴۰۳، در مصلی امام خمینی، آغاز به کار کرد و تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه، جهت بازدید علاقمندان دایر خواهد بود. 
دکتر «زر شناس»، نویسنده کتاب‌های، «واژه‌ها و اندیشه‌ها»، «از امید تا تردید»، «سیری در تاریخ غرب»، در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران و با حضور در غرفه انتشارات ایران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگی ایران آنلاین، در توضیح یکی از سه اثر نام‌برده از وی که در این انتشارات به چاپ رسیده است، گفت: کتاب «سیری در تاریخ غرب»، که در آن به مرور تحلیلی و انتقادی بر تاریخ تمدن غرب پرداخته شده است، از لحظه پیدایش وقت تاریخ غربی در قرن 8 قبل از میلاد که در یونان بود، تا سایر مولفه‌های آن، از جمله مناسبات اقتصادی، روح حاکم بر آن و شئون اجتماعی و فرهنگی مرتبط با آن، مورد بررسی قرار گرفته است. یعنی منظر این کتاب و نگاه آن به مسائل، از منظر تاریخی و فلسفی است.
 این نویسنده صاحب‌نام در ادامه توضیحات خود با اشاره به عملکرد موفق انتشارات ایران، بخصوص در سالهای اخیر، افزود: من به واسطه انتشار 3 کتاب خود با عنوان‌های «واژه‌ها و اندیشه‌ها»، «از امید تا تردید»، «سیری در تاریخ غرب»، با مجموعه انتشارات ایران آشنا شدم. البته در گذشته خیلی دور برخی از آثار منتشره شده از ایران را دیده بودم و چند کار از این انتشارات را نیز اخیرا مطالعه کردم. چیزی که نظر من را در این آثار جلب کرد، نشان از مدیریت پرکار، پر‌تلاش و جسور انتشارات ایران در سالهای اخیر بود. 
به گفته زرشناس، موضوعی که زیاد در آثار چاپ‌شده از انتشارات ایران به چشم می‌خورد، این است که حوزه‌های فکری مرتبط و مورد نیاز جامعه و مخاطبان خیلی خوب از سوی کارشناسان این انتشارات شناسایی شده و در کمترین زمان ممکن، به سرعت و به دقت، آثاری در آن حوزه منتشر شده است. 
وی با اشاره به چند اثر منتشر شده از سایر نویسندگان در انتشارات ایران، اظهار کرد که یکی از بهترن آثاری که از سوی این مجموعه چاپ شده و دراختیار مخاطبان قرار داده شده است؛ نگاه تحلیلی به «سیر اسلام سیاسی در ایران» بود که کمتر از سوی ناشران به آن ورود شده است. 
این نویسنده در ادامه با اشاره به دیگر آثار قابل‌توجه منشر شده در انتشارات ایران، تصریح کرد: کتابی از یک دوست ناشناس در خصوص «دموکراسی مدرن و تحلیل انتقادی آن» چاپ شده که بسیار مورد توجه من قرار گرفت‌.
زرشناس با قدردانی از تلاش و زحمات انتشارات ایران در اعتماد به نویسندگان جوان و حمایت و چاپ آثار آنها، عنوان کرد: در کنار ارزانی کتاب؛ یکی از بهترین اقدامات این انتشارات، فرصتی است که در اختیار نویسندگان جوان و ناشناس قرار می‌دهد. 
به گفته وی موضوعات روز و مورد نیاز عموم جامعه، از سوی انتشارات ایران کاملا به‌روز، به‌دقت و کارشناسانه انتخاب می‌شوند. مواجه با تمامی این موضوعات بسیار جسورانه، تئوریک و از نقاط مثبت و ارزشمند این مجموعه است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. 
وی با اشاره به مشکلات موجود در مسیر نویسندگان و ناشران کشورمان، به گرانی کاغذ اشاره کرد و گفت: خوشبختانه وزارت ارشاد اقدامات زیادی برای رفع این مهم و هموار کردن مسیر ناشران در کشور انجام داده است. به گفته وزیر محترم ارشاد، تلاش شود که به نقطه خودکفایی در تولید کاغذ داخلی برسیم که این خبر خوبی برای ناشران است. 
وی در پایان با تقدیر از عملکرد وزارت ارشاد در این خصوص بیان کرد که در تکمیل و ادامه تلاش‌های وزارت ارشاد، نیاز است تا روند صدور مجوزها با هدف جلوگیری از تراکم سرعت بیشتری به خود گیرد.

انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار فرهنگ