تصمیمات مهم استانی با پیامدهای ملی

سیاست

66136
تصمیمات مهم استانی با پیامدهای ملی

سفر دولت مردمی هم با نشست‌های بسیاری همراه بود، هم با تصمیمات بسیار. تصمیماتی که پیامدهای مثبت، حتی برای کشور خواهد داشت.

به گزارش گروه سیاسی ایران آنلاین، سفر دولت مردمی هم با نشست‌های بسیاری همراه بود، هم با تصمیمات بسیار. تصمیماتی که پیامدهای مثبت، حتی برای کشور خواهد داشت. روز گذشته جلسه پیگیری موضوعات ویژه مازندران از جمله «رفع موانع افزایش تولید و حرکت به سمت خودکفایی برنج»، «مولدسازی پلاژهای دولتی»، «توسعه زیرساخت‌های بنادر استان»، «کالاهای رسوبی در گمرکات» و «مسائل تالاب میانکاله» با حضور رئیس جمهور در استانداری برگزار شد.
رئیس جمهور در این جلسه به وزیر جهاد کشاورزی دستور داد با به روزرسانی آمار نیاز کشور به برنج، میزان تولید و میزان مورد نیاز برای واردات، زمینه لازم برای اعمال محدودیت هوشمند در واردات برنج را فراهم کند.

مولدسازی اموال مازاد دستگاه‌ها بویژه پلاژهای دولتی و تدوین طرح اقتصادی تالاب میانکاله برای جذب سرمایه‌گذاری از دیگر دستورات رئیس جمهور در این نشست بود.  رئیسی در بازدید از بندر نوشهر هم دستوراتی در جهت توسعه آن صادر کرد.

رئیس جمهور در نشست شورای اداری، میدان دادن به مردم را نیازمند حل مشکلات بوروکراسی و مانع‌تراشی‌ها تحت عنوان کار کارشناسی عنوان کرد. رئیسی با اشاره به اینکه قانون اساسی هر گونه توسعه را فرع بر حفظ محیط زیست قرار داده، اظهارکرد: نگاه کارشناس نباید ایجاد بن‌بست باشد، بلکه کارشناس باید با نگاه حل مسأله و برای رونق تولید و ایجاد اشتغال راهگشایی و گره‌گشایی کند. وی با اشاره به زنجیره تولید و مصرف برنج تأکید کرد: این زنجیره باید به نحوی باشد که هم در حق کشاورز و مصرف کننده اجحاف نشود و هم از سوءاستفاده دلالان جلوگیری شود که این امر با سامانه‌هایی که وجود دارد، قابل کنترل و اجراست. حل مشکل کارخانه زباله‌سوز ساری، حل مشکل باغداران استان و بررسی احداث کارخانه تولید کود شیمیایی در مازندران از دیگر تأکیدات رئیس جمهور در جلسه شورای اداری بود.

رئیس جمهور در نشستی با فعالان اقتصاد مردمی در روستای خرماکلا هم با اشاره به اظهارات یکی از فعالان اقتصاد مردمی درباره تفاوت 7 برابری سود تولید و توزیع برنج میان تولیدکننده و واسطه‌ها و دلالان گفت: باید هر چه سریع‌تر با بررسی دقیق زنجیره تولید تا توزیع و مصرف برنج، سازکاری برای قطع دست دلالان به نفع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ایجاد شود.

منبع: روزنامه ایران


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست