حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با «ایران آنلاین»:

دادستانی قاطعانه در جریان نشر اکاذیب ورود کند / لزوم حفظ حقوق عامه

صفیه رجایی هرندی

صفیه رجایی هرندی

سیاست

66221
دادستانی قاطعانه در جریان نشر اکاذیب ورود کند / لزوم حفظ حقوق عامه

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی گفت: دادستانی موظف است قاطعانه در هر حوزه‌ای که دروغ‌پراکنی و نشر اکاذیب صورت گرفته، ورود پیدا کرده و موضوع را از جهت حفظ حقوق عامه دنبال کند.

گروه سیاسی ایران آنلاین: چندی پیش بود که فردی معلوم‌الحال خبری تحت عنوان واردات روغن‌های آلوده به سموم کشاورزی و آفت‌کش‌ها در مرداد ۱۴۰۰ توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران به کشور منتشر کرد.

این خبر که موجی از نگرانی را در مردم ایجاد کرده بود توسط قوه قضائیه و شرکت مربوطه تکذیب شد، اما برخوردی با فرد منتشرکننده این خبر صورت نگرفت؛ نکته اینجاست که با توجه به تاثیر مخربی که انتشار چنین اخباری می‌تواند بر روح و روان مردم داشته باشد، برخورد مناسب دستگاه قضا در این زمینه چگونه باید باشد؟

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایران آنلاین دراین باره اظهار کرد: بهترین راهکار در قبال نشر اکاذیب شفاف‌سازی و اطلاع رسانی به موقع، دقیق و صادقانه است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های ذیربط باید به محض مطرح شدن چنین مسائلی اقدامات لازم را انجام دهند، خاطرنشان کرد: مسئولان مربوطه موظفند موضوع را به موقع مورد بررسی قرار دهند و پاسخ قانع‌کننده‌ای در برابر آن داشته باشند.

حاجی دلیگانی عنوان کرد: قانون در مواردی که نشر اکاذیب سلامت مردم را نشانه رفته و ممکن است به روح و روان آنها آسیب برساند ساکت نخواهد ماند و مجازات‌های خاصی در این زمینه در نظر گرفته شده است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دادستانی موظف است قاطعانه در هر حوزه‌ای که دروغ‌پراکنی صورت گرفته، ورود پیدا کرده و موضوع را از جهت حفظ حقوق عامه دنبال کند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست