در راستای عمل به تعهدات امنیتی نسبت به ایران؛

عراق گذرنامه تجزیه‌طلبان را باطل می‌کند

سیاست

66331
عراق گذرنامه تجزیه‌طلبان را باطل می‌کند

تصمیم دولت عراق همزمان با توافق عراق و ایران در زمینه دور کردن عناصر تجزیه‌طلب از نوار مرزی بین دو کشور است و به‌نظر می‌رسد از جمله نتایج آن ابطال گذرنامه‌های عراقی عناصر تجزیه‌طلب ضدایرانی باشد.

به گزارش گروه سیاسی ایران آنلاین، پس از گزارش رسانه‌های محلی مبنی بر اینکه دولت عراق طی چند ماه گذشته گذرنامه تعدادی از سرکردگان گروهک تجزیه‌طلب ضدایرانی حزب دموکرات کردستان را ابطال کرده، حالا روزنامه العربی الجدید گزارش داده که عراق دستور ابطال گذرنامه «مصطفی محمد هجری»، سرکرده گروهک حزب دموکرات کردستان ایران را نیز صادر کرده است. این روزنامه  اعلام کرد که تصمیم دولت عراق همزمان با توافق عراق و ایران در زمینه دور کردن عناصر تجزیه‌طلب از نوار مرزی بین دو کشور است و به‌نظر می‌رسد از جمله نتایج آن ابطال گذرنامه‌های عراقی عناصر تجزیه‌طلب ضدایرانی باشد.طبق گزارش العربی الجدید، عراق در چهارچوب تعهدات امنیتی خود در قبال برخورد با گروهک‌های تجزیه‌طلب ضدایرانی و با هماهنگی اقلیم کردستان عراق، با هدف محدود کردن فعالیت گروهک‌های تجزیه‌طلب علیه ایران، شروع به ابطال گذرنامه‌های سرکردگان گروه‌های تجزیه‌طلب کرده است. این رسانه عربی همچنین مدعی شد که به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می‌دهد دولت عراق گذرنامه‌های عناصر تجزیه‌طلب ضدایرانی را باطل می‌کند و در همین راستا علاوه بر پاسپورت هجری، گذرنامه دیگر عناصر تجزیه‌طلب را هم باطل شده است.

اسامی تروریست‌های گروهکی

ابتدای فروردین ماه امسال بود که منابع خبری اعلام کردند دولت عراق اقدام به ابطال گذرنامه چند سرکرده حزب دموکرات کردستان ایران کرده است.از سویی دیگر وزارت کشور عراق نیز با انتشار نامه‌ای از ابطال گذرنامه برخی سران این گروه ضدایرانی خبر داده است. محمد نزیف ابراهیم لطیف‌الله قادری، شهریار اسماعیل ابراهیم، ناهید مهران حسام‌الدین، کاوه رستم فتاح، دارا خالص احمد و طاهر خالد علی از جمله سران گروهک تروریستی حزب دموکرات کردستان ایران هستند که گذرنامه‌هایشان توسط دولت عراق باطل شده است. تشدید اقدامات عراق در راستای عمل به تعهدات امنیتی خود نسبت به ایران درحالی است که اخیراً نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق نیز با حضور در تهران، بر تلاش اقلیم نسبت به برخورد با گروهک‌های تجزیه‌طلب ضدایرانی تأکید کرد. از همین رو دولت اقلیم کردستان نیز همچون دولت عراق، محدود کردن فعالیت‌های ضدایرانی گروهک‌های ضدایرانی حاضر در اقلیم را آغاز کرده است. در همین رابطه می‌توان به ممانعت دستگاه امنیتی سلیمانیه از برگزاری مراسم اعطای هدیه به یکی از سرکردگان حزب دموکرات کردستان اشاره کرد. هفته گذشته دستگاه امنیتی سلیمانیه از برگزاری همایشی که قرار بود در خلال آن عبدالله حسن‌زاده از چهره‌های تجزیه‌طلب ضدایرانی مورد تقدیر قرار گیرد، جلوگیری کرد.

منبع: روزنامه ایران


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست