فقر روز به روز برای مردم بریتانیا تشدید می‌شود

زنگ خطر گرسنگی برای کودکان انگلیس

بین‌الملل

66335
زنگ خطر گرسنگی برای کودکان انگلیس

وضعیت وخیم اقتصادی بویژه برای کودکان سبب شده که برخی مقامات سابق دولت انگلیس نسبت به سیاست‌های کنونی هشدار دهند.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، وضعیت وخیم اقتصادی بویژه برای کودکان سبب شده که برخی مقامات سابق دولت انگلیس نسبت به سیاست‌های کنونی هشدار دهند. گوردون براون، نخست‌وزیر پیشین انگلیس طی سخنانی بیان داشت که ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار کودک در انگلستان در فقر زندگی می‌کنند و تعداد بسته‌های غذایی توزیعی برای کودکان فقیر در ۵ سال اخیر دو برابر افزایش یافته است. او با ذکر آنکه «ما باید نگاهی دقیق‌تر به حقایق و ارقامی بیندازیم که واقعیت فقر کودکان را در بریتانیا آشکار می‌کند»، خواستار طرحی دولتی به نام «برنامه نجات» شد تا این کودکان را از فقر نجات دهد. براون هشدار داده است که افزایش فزاینده تعداد بسته‌های توزیعی دولت را به خطر می‌اندازد و از این رو خواستار اقدام فوری دولت فعلی شده است.

طبق داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس در طول سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه شده‌ که از این میزان ۳۰۰ هزار نفر کودک بوده‌اند. اما شمار فقرا در انگلیس در حالی رو به افزایش است که دولت طی سال گذشته حدود ۹۰۰ پوند به اقشار کم درآمد کمک کرده است. با این حال مؤسسات خیریه هشدار دادند که این مبالغ کفاف مشکلات عمیق اقتصادی جامعه را نمی‌دهد. کلر آچیا مک مستر، مدیر امور خارجی مؤسسه خیریه ترن۲آس (Turn۲us) گفت: «افزایش آمار فقر کودکان در بریتانیا باید به عنوان یک وضعیت اضطراری ملی تلقی شود. در کشوری به ثروت ما، غیرقابل قبول است که میلیون‌ها کودک از وسایل ضروری مانند غذا و پوشاک محروم باشند.»

مؤسسات خیریه در انگلیس مدت‌هاست که زنگ خطر درباره گسترش فقر در این کشور را به صدا درآورده‌اند. چندی پیش هفته‌نامه آبزرور در گزارشی تکان‌دهنده نوشت که فقر در میان کودکان انگلیس از کنترل خارج شده و مدارس این کشور ناگزیر به اسکان، استحمام و شستن لباس‌های فرم دانش‌آموزان روی آورده‌اند.

منبع: روزنامه ایران


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل