صباح زنگنه در گفت‌وگو با «ایران آنلاین» عنوان کرد؛

گام‌های مثبت دولت سیزدهم در توسعه سیاست همسایگی

صفیه رجایی هرندی

صفیه رجایی هرندی

سیاست

66447
گام‌های مثبت دولت سیزدهم در توسعه سیاست همسایگی

کارشناس مسائل بین الملل گفت: دولت سیزدهم توانسته گام‌های خوبی در راستای سیاست همسایگی و توسعه ارتباط با کشورهای همسایه بردارد.

صباح زنگنه کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایران آنلاین درباره عملکرد دولت سیزدهم در خصوص سیاست همسایگی اظهار کرد: دولت سیزدهم تاکنون توانسته گام‌های خوبی در راستای سیاست همسایگی و توسعه ارتباط با کشورهای همسایه بردارد و ضرورت دارد این روابط به همین نحو ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به افتتاح سد سد قلعه سی که امروز توسط روسای جمهور ایران و جمهوری آذربایجان صورت گرفت، عنوان کرد: افتتاح این سد موضوع بسیار مهمی است که به نفع هر دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان خواهد بود و همین روند باید با ترکیه هم برقرار شود به خصوص که ترکیه 80 درصد آب‌های ایران و عراق را با سدسازی‌ها به خود اختصاص داده و موجب بروز مشکلات عظیمی در محیط زیست ایران و عراق شده است.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: مراودات باید با عراق هم به‌همین نحو باید توسعه پیدا کند تا بتوانیم همکاری وسیعی در مسائل آب با این کشور داشته باشیم.

وی با اشاره به موفقیت عملیات وعده صادق گفت: این عملیات توانست به نفع سیاست عمومی کشور تمام شود و به دلیل آثار مثبتی که داشت نیاز است دولت با تمام بخش‌های مختلف خود اعم از اقتصادی، سیاسی و فرهنگی آن چنان برنامه‌ریزی کند که بتواند روابط خود را با همه همسایگان و همچنین کشورهای دوردست‌تر توسعه دهد.

زنگنه در پایان تاکید کرد: روابط با همسایگان مقوله‌ای است که ابعاد مختلفی دارد و یک بخش آن مربوط به شکل‌گیری رفت و آمد میان مقامات دو کشور است که به مناسبات محدود نمی‌شود و باید به مرحله‌ای برسد که هر کدام از اعضای هیئت دولت بتوانند دوستانه و صمیمانه به کشورهای دیگر سر بزنند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست