حمایت سناتور آمریکایی از اقدام دادگاه لاهه علیه رژیم صهیونیستی

بین‌الملل

66815
حمایت سناتور آمریکایی از اقدام دادگاه لاهه علیه رژیم صهیونیستی

تارنمای هیل نوشت که برنی سندرز سناتور مستقل ایالت ورمونت دیشب (۳۱ اردیبهشت) در موضعی متفاوت از رهبر اکثریت دموکرات سنا، از درخواست صدور حکم جلب دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و یوآو گالانت، وزیر جنگ وی دفاع کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، سناتور مستقل سنای آمریکا از تصمیم دادستانی دادگاه لاهه برای درخواست صدور حکم جلب مقام‌های رژیم صهیونیستی حمایت و بر ضرورت رعایت قوانین بین‌المللی تاکید کرد.

سندرز در بیانیه‌ای گفت: دادستان دیوان کیفری بین المللی حق دارد چنین اقدامی را انجام دهد. گرچه این احکام بازداشت ممکن است اجرا شده یا نشوند، با این حال ضروری است که جامعه جهانی قوانین بین ‌المللی را رعایت کند.

به نوشته این سناتور یهودی، دولت نتانیاهو "یک جنگ ویرانگر بی سابقه علیه کل مردم فلسطین به راه انداخته که بیش از ۵ درصد از جمعیت آن را کشته یا زخمی کرده است."

انتشار این بیانیه همزمان با اعلام موضع چاک شومر علیه رای دیوان کیفری بین‌المللی بود.

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز خبر داد که کنگره در حال بررسی تحریم دیوان بین‌المللی کیفری (ICC) در زمینه صدور احکام بازداشت نخست وزیر و وزیر جنگ اسرائیل است.

جانسون در بیانیه ای در این خصوص گفت که در شرایط فقدان رهبری از سوی کاخ سفید، کنگره در حال بررسی همه گزینه‌ها از جمله تحریم به منظور مجازات دیوان بین المللی کیفری و تضمین وجود تبعاتی برای ریاست این دیوان در صورت پیگیری این حکم است.

کریم خان، دادستان دادگاه لاهه دیروز گفت که برای نتانیاهو و گالانت به دلیل جنایاتی از جمله "قتل عمد" و "قحطی" در جریان جنگ غزه درخواست حکم جلب کرده است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل