حمایت امیرعبداللهیان از خبرنگاران

محمد صادق فضلی

محمد صادق فضلی

سیاست

66979
حمایت امیرعبداللهیان از خبرنگاران

محمد صادق فضلی

گروه سیاسی ایران آنلاین- من بیش از ۲۰ سال از دوره کاری خود را از نزدیک با آقای امیرعبدالهیان سپری کردم و خاطرات زیادی از ایشان به عنوان یک دیپلمات دلسوز، متواضع و وفادار به کشور دارم. توجه ویژه به اطرافیان و خبرنگاران در سفر و مأموریت‌ها نشان دهنده دلسوزی و تواضع و نکته سنجی بسیار زیاد ایشان بود.

در یکی از سفرهایی که همراه آقای امیرعبداللهیان بودم، ابتدا به لبنان رفتیم و سپس از آنجا عازم سوریه شدیم. وقتی به هتل محل اقامت رسیدیم، آقای امیرعبداللهیان با یکی از خبرنگاران ایرانی روبه‌رو شد که همراه هیأت نبود و از تهران، مستقیماً برای پوشش خبر سفر به سوریه آمده بود. وقتی آقای امیرعبداللهیان متوجه این مسأله شد که آن خبرنگار به تنهایی به این سفر آمده و هنوز اتاق نگرفته، کلید خود را به ایشان داد و به او گفت به اتاقش برود و استراحت کند تا کلید اتاقش را تحویل بگیرد.

این در حالی بود که همراهان آقای وزیر به ایشان تأکید می‌کردند که به سرعت کارهای پذیرش خبرنگار مربوطه را انجام می‌دهند و خود را معطل نکنند اما آقای امیرعبداللهیان در لابی هتل نشستند تا خبرنگار کلید اتاق خود را تحویل بگیرد. این یکی از بسیار مواردی است که نشان می‌داد ایشان تا چه اندازه مراقب احوال و وضعیت خبرنگاران و اطرافیان خود در مأموریت‌ها و حتی مواقع مهم و حساس بودند.

*مشاور و مدیر کل حوزه وزارتی امور خارجه


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست