دولت سیزدهم ۸۲ واحد صنعتی ایلام را احیا کرد

استان‌ها

67034
دولت سیزدهم 82 واحد صنعتی ایلام را احیا کرد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: در دولت سیزدهم تاکنون ۴۸ واحد صنعتی استان احیا و ۳۷ واحد صنعتی هم افزایش ظرفیت تولید داشته‌اند.

به گزارش گروه استان‌های ایران آنلاین، رضا محمدرحیمی روز چهارشنبه اظهار داشت: در بازه زمانی فعالیت دولت سیزدهم تعداد ۶۴۹ فقره جواز تاسیس واحدهای صنعتی و تولیدی با پیش‌بینی سرمایه گذاری ۱۷۳ میلیارد و ۹۷۲ میلیون و ۴۵۱ میلیون ریال با اشتغال‌زایی ۱۱ هزار و ۷۴۶ نفر اجرایی شده است.

وی افزود: در این بازه زمانی سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ نیز صدور ۱۲۰ پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری ۱۴۷ میلیارد و ۴۴۵ میلیون و ۷۶۱ میلیون ریال با اشتغالزایی هزار و ۷۸۰ نفر انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام یادآور شد: راه‌اندازی و آغاز به کار واحدهای تولیدی در تمام شهرستان‌های ایلام، از جمله هشت طرح بزرگ صنعتی مانند پتروپالایش دهلران، پتروشیمی ارغوان گستر ایلام، فولاد زاگرس ایوان، کاغذ سنگی چرداول، پتروشیمی هلیلان و ... با زمینه اشتغال سه هزار نفر، که همه این واحدها دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد بوده و سه طرح بزرگ از آن‌ها در سال جاری افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

محمدرحیمی اضافه کرد: اعتباری معادل سه هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ جهت سرمایه ثابت و در گردش واحدهای صنعتی، معدنی و صنفی پرداخت شده که این روند از این محل هم اکنون نیز در دست اجرا است.

وی تصریح کرد: نکته قابل توجه ورود هلدینگ‌های بزرگ به سرمایه گذاری در استان از جمله هلدینگ شستا برای اولین بار بوده که طرح تولید کاغذ سنگی از کربنات کلسیم را در استان آغاز و در سال جاری به بهره برداری می رساند.

۴۷۹ واحد تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری با حدود سرمایه گذاری۲۸۰ هزار میلیارد ریال و نزدیک به ۱۰ هزار نفر اشتغالزایی در استان وجود دارد که از این تعداد واحد تولیدی حدود ۷۰ درصد یعنی ۳۳۹ واحد فعال و نیمه فعال بوده و ۳۰ درصد آن‌ها یعنی ۱۴۰ واحد راکد محسوب می‌شود.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار استان‌ها