مراغه در انتظار ورود پیکر فرزند برومند خود شهید رحمتی است

استان‌ها

67227
مراغه در انتظار ورود پیکر فرزند برومند خود شهید رحمتی است

مردم و مسئولان مراغه برای استقبال از پیکر شهید رحمتی و برگزاری یک آیین تشییع و تدفین تاریخی برای فرزند برومند خودشان در روز جمعه، چهارم خرداد ماه در تکاپو هستند و نه تنها شهر و اهالی سیاهپوش شده‌، بلکه همه دست‌اندرکاران برای میزبانی از میهمانان استانی و کشوری آماده می‌شوند.

به گزارش گروه استان‌های ایران آنلاین، پیکر مطهر این شهید گلگون‌کفن فردا از مشهد مقدس به صورت مستقیم و با پرواز اختصاصی به مراغه منتقل می‌شود و فرودگاه سهند از امروز، پنج‌شنبه برای ورود پیکر مطهر اولین استاندار شهید آذربایجان‌شرقی آذین‌بندی شده است.

«غلامرضا احمدی» رییس فرودگاه سهند از آماده‌سازی باند پرواز برای پذیرش حداقل سه فروند هواپیما خبر می‌دهد و می‌گوید: تامین نیروی کمکی از فرودگاه تبریز، فضاسازی و آذین‌بندی فرودگاه و پیش‌بینی تامین امنیت مسیر فرودگاه تا شهر مراغه از جمله اقدامات اولیه است.

استقبال از پیکر شهید «رحمتی» با تشریفات نظامی

پادگان امام رضا (ع) مراغه نیز علاوه بر آماده‌سازی گروه تشریفات نظامی برای استقبال از پیکر شهید «رحمتی»، جایگاه سخنرانی در میدان مصلی را مهیا کرده و امکانات اقامتی و رفاهی خودش را در اختیار میهمانان کشوری قرار داده است.

به گفته امیر حاتم سیفی، تمام امکانات این پادگان برای برگزاری یک آیین تشییع و تدفین تاریخی در اختیار ستاد برگزاری آیین قرار دارد.

از تامین امنیت تا اعمال محدودیت‌های ترافیکی

فرماندهی انتظامی مراغه نیز علاوه بر آنکه تامین امنیت این آیین را بر عهده دارد، با اعمال محدودیت‌های ترافیکی به دنبال تسهیل تردد و برگزاری شایسته آیین تشییع و تدفین است.

به گفته سرهنگ توحید فارسی، ماموران انتظامی و پلیس راهور مراغه برای تسهیل رفت و آمد شرکت‌کنندگان این آیین در آمادگی کامل هستند و محدودیت ترافیکی در مسیرهای منتهی به خیابان «خواجه‌نصیر» از ساعت ۶ صبح فردا آغاز می‌شود.

وی از شهروندان درخواست کرد تا از بامداد روز جمعه از پارک کردن وسیله نقلیه خود در مسیرهای تشییع و تدفین خودداری کرده و با پلیس راهور نیز در این زمینه همکاری کنند.

سرهنگ فارسی این را هم بیان کرد که در صورت پارک کردن وسیله نقلیه در مسیرهای تشییع و تدفین، خودرو توسط جرثقیل به پارکینگ انتقال می‌یابد.

فضاسازی شهری و آماده‌سازی مزار

شهردار مراغه به اعزام یک گروه با چندین دستگاه اتوبوس به تبریز برای حضور در مراسم بدرقه اشاره، و در خصوص فضاسازی شهری نیز بیان کرد: ۸۰ قطعه بنر سه در چهار متر، ۵۰۰ قطعه بنر یک در ۲ متر و ۲۸۰ پرچم سیاه برای سوگواری چهارم خبردادماه در سطح شهر نصب شده است.

«شهرام مروتی» افزود: محل خاکسپاری نیز در گلشن زهرا (س) آماده شده و برای مدیریت ترافیک محل تدفین نیز با همکاری پلیس راهور برنامه‌ریزی شده است تا دین خودمان را به این شهید بزرگوار ادا کنیم.

«فرهاد زمانی»، مدیرعامل موسسه گلشن زهرا(س) مراغه نیز بیان کرد: شهید «رحمتی» در فاصله اندکی از مزار شهید «درخشی» آرام می‌گیرد و محل تدفین از امروز و با نظر خانواده‌اش آماده‌سازی شده است.

به گزارش ایرنا تشییع و تدفین این شهید راه خدمت از مقابل مسجد شهدای به طرف میدان مصلی برگزار می‌شود و پس از اقامه نماز در میدان مصلی، پیکر مطهر ایشان به گلزار شهدا انتقال می‌یابد.

مجلس ترحیم فرزند برومند مراغه شهید دکتر «مالک رحتمی» و بزرگداشت شهدای راه خدمت ساعت ۱۶ تا ۱۸.۳۰ همان روز در مسجد جامع مراغه برای برادران و همچنین در مسجد شهدا برای بانوان برگزار خواهد شد.

اداره تبلیغات اسلامی مراغه نیز هماهنگی لازم برای حضور مداحان کشوری در مجلس ترحیم شهید «رحمتی» را به عمل آورده و مداحان شهرستان قرار است به احترام میهمان خودشان، فرصت را در اختیار آنان قرار دهند.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار استان‌ها