شهادت ۴۹۳ تن از متخصصان و کادر پزشکی در غزه

بین‌الملل

67499
شهادت ۴۹۳ تن از متخصصان و کادر پزشکی در غزه

وزارت بهداشت غزه با درخواست برای نجات بیماران و مجروحان اعلام کرد: تاکنون بیش از ۴۹۳ تن از اعضای کادر پزشکی و متخصصان به شهادت رسیدند.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد رژیم اشغالگر صهیونیستی بیش از ۴۹۳ تن از اعضای کادر پزشکی و متخصصان را به شهادت رسانده است.

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: ششم ماه مه رژیم اشغالگر گذرگاه رفح را اشغال کرد و از آن زمان هیچ بیمار یا مجروحی نتوانسته برای معالجه به خارج از غزه برود. آن‌هایی هم که در خارج هستند نمی‌توانند به غزه بازگردند. بیش از ۲۰ هزار مجروح و بیمار مبتلا به سرطان، قلب و خون منتظر بازگشایی گذرگاه هستند و به دلیل محاصره، اشغال و نسل‌کشی غیرنظامیان در غزه در شرایطی غیرانسانی به سر می‌برند.

 القدره گفت: ما از جهان آزاد می‌خواهیم برای نجات این قربانیان از عواقب و مرگ در سایه از کار افتادن بیشتر مراکز پزشکی تلاش کنند. از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ رژیم اشغالگر بیش از ۴۹۳ تن از اعضای کادر پزشکی و متخصصان را به شهادت رسانده و ۳۱۰ تن از آن‌ها را بازداشت کرده است. این جنایت جنگی و نقض آشکار حقوق بیماران و مجروحان است.

از سوی دیگر منابع پزشکی در غزه اعلام کردند طی حملات امروز رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه ۳۱ تن از جمله چند کودک شهید شدند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل