اعلام زمان برگزاری انتخابات ۶ فدراسیون باقی مانده

ورزش

67655
اعلام زمان برگزاری انتخابات 6 فدراسیون باقی مانده

وزیر ورزش بیان کرد: زمانی که ما روی کار آمدیم ۱۸ فدراسیون ورزشی با سرپرست اداره می‌شد، که تا به امروز ۱۲ فدراسیون انتخابات برگزار شده است و برای ۶ فدراسیون باقی مانده نیز حتما ظرف ۲ ماه آینده انتخابات برگزار خواهد شد. این اتفاقی است که در هیچ دولت دیگری رخ نداده است.

به گزارش گروه ورزشی ایران آنلاین، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان امروز یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ در جریان چهارمین برنامه پاسخگویی برخط وزارتخانه متبوعش در کوچه خدمت نهاد ریاست جمهوری حاضر شد و پاسخگوی طرح، نظرات، ایده‌ها، شکایت‌ها و درخواست‌های مردم در حوزه مأموریتی خود شد.

تعیین تکلیف ریاست ۱۲ فدراسیون در دوران جدید وزارت ورزش

هاشمی در پاسخ به دغدغه شهروندی در حوزه ماموریتی فدراسیون شطرنج، تصریح کرد: همانگونه که مستحضر هستید ریاست و اعضای هیات رئیسه فدراسیون‌ها توسط مجامع تعیین می‌شود زمانی که ما روی کار آمدیم ۱۸ فدراسیون ورزشی با سرپرست اداره می‌شد، که تا به امروز ۱۲ فدراسیون انتخابات برگزار شده است و برای ۶ فدراسیون باقی مانده نیز حتما ظرف ۲ ماه آینده انتخابات برگزار خواهد شد. این اتفاقی است که در هیچ دولت دیگری اتفاق نیافتاده است.

وزیر ورزش و جوانان افزود: یکی از رشته‌هایی که دغدغه به ثبات رسیدن آنرا داریم، شطرنج است و اعلام کردیم که هر کس سرپرست فدراسیون می‌شود معنایش آن است که به صورت موقت انجام وظیفه می‌کند لذا در بحث حضور در انتخابات نمی‌تواند نقشی داشته باشد.

وی ضمن تقدیر از خانم شادی پریدر که علی رغم اینکه چهار یا پنج نفر از پنج تا ۶ استاد بزرگان خانم شطرنج کشورمان از خارج شده‌اند ایشان ماندند و به خدمت در این عرصه ادامه دادند، افزود: اما قرار نیست ایشان به عنوان کاندیدا در میان نفرات حضور داشته باشند و ایشان نیز ثبت‌نام نکردند.

هاشمی تاکید کرد: تاریخ دقیق انتخابات مشخص است و امیدواریم که همه در هم‌افزایی و همکاری کمک کنند که در ۴۵ روز پیش رو مسائل و مشکلات شطرنج به نحوی که به صلاح این رشته است، حل شود.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری بیان کرد: در بخش فساد تنها وزارتخانه‌ای هستیم که سامانه‌ای ایجاد کرده‌ایم و در بخش مالی به شخصه بنده موارد را پیگیری می‌کنم و در بخش غیرمالی سایر همکاران در وزارت ورزش پاسخگو خواهند بود.

هاشمی در خصوص ایجاد صندوق رفاهی نیز، اعلام کرد: ایجاد صندوق رفاهی تابع شرایط قانونی است که به تصویب هیات دولت رسیده تا قهرمانان و ورزشکاران بتوانند از تسهیلات استفاده کنند.

نوجوانان به شورای عالی جوانان می‌پیوندند

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به شهروندی که یکی از مشکلات شورای عالی جوانان و جوانان را عدم حضور نوجوانان در این شورا دانست گفت: یکی از دغدغه‌های رئیس جمهور دغدغه جوانان بود و لذا حتما حضور نوجوانان در شورای عالی جوانان پیگیری و انشالله بعد از تصویب در شورای عالی مربوطه اجرایی خواهد شد.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار ورزش