هلال احمر بر مدار توسعه در دولت سیزدهم

امیرطاهر حسین خان

امیرطاهر حسین خان

جامعه

67833
هلال احمر بر مدار توسعه در دولت سیزدهم

امیرطاهر حسین خان

گروه اجتماعی ایران آنلاین- جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی  با رو ي کار آمدن  دولت شهید مظلوم آیت الله رییسی از جمله  نهادهایی بود که  از همان ابتدا رويکردي اصلاح گرايانه و بلند مدت به قضايا به خود گرفت.
 
عملکرد درخشان جمعیت هلال احمر در مدت ۳ سال گذشته در ايجاد جهش  های قابل توجه در نوسازی ناوگان امدادی کشور، تغییر ساختار سازمان های زیر مجموعه هلال احمر، حضور موثر تر در نظام سلامت کشور، تقویت  خط تولیدی محصولات هلال احمر، توجه به نظام اموزش محور ، افزایش توان و بنیه مالی و علمی کارمندان و دستيابي به رشد ۱۰تا ۳۵ درصدي تقویت ناوگان امدادی و محصولات تولیدی هلال احمر ظرف سه سال گذشته  فراتر از رشدهاي پيش بيني شده در برنامه توسعه و افزايش نرخ توليد در این نهاد مردمی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی و نساجی مويد اين نکته است .
 
 امروز اگر از ميان مفاهيم پيچيده و متعدد توسعه و به طور تخصصی تر در هلال احمر  به رايج ترين و ساده ترين مفهوم آن  رسيدن از مرحله ساده و ابتدايي به مرحله پيچيده و با کيفيت و همچنين حرکت به سمت بهتر شدن توجه کنيم رکن اصلي توسعه از ميان بخش هاي مختلف و متعدد آن؛توسعه امداد رسانی در هلال احمر  است که با حمایت های دولت سیزدهم در سه سال گذشته به آن رسیده است.
 
 امروز اهميت امداد رسانی با کیفیت  حتي از حوزه های اجتماعی هم فراتر رفته است و بدليل نقش موتور محرکه اي که بر حل بحران های غیر مترقبه  يک کشور دارد حتي اهميت امنيتي و ساختاري نيزپيدا کرده است.
 
نگاهي به وضعيت توان امدادی جمعیت هلال احمر در دولت سیزدهم نشان مي دهد که جهش گسترده ای چه از لحاظ لجستیکی و چه از نظر تکنیکی و علمی ايجاد شده است.
 
جمعیت هلال احمر به عنوان اصلی ترین نهاد امداد رسانی کشور  شناخته مي شود و در حوزه کمک به مردم آسیب دیده  به عنوان پيشاني کار امداد رسانی در نظر گرفته مي شود.
 
هلال احمر ایران در رده بنديی عملکردی سایر جمعیت های هلال احمر کشورهای دیگر بر اساس اسناد و امارها  مهم ترین و موفق ترین نهاد امداد رسانی در جهان است .به طوریکه هم اکنون جزوء سه جمعیت هلال احمر برتر جهان در کنار سویس و آمریکا قرار دارد..
حادثه دلخراش و جگر سوز شناسایی بالگرد شهدای خدمت  که علی رغم همه دشواری ها و شرایط سخت منطقه و آب و هوایی  در حقیقت سنگ محک خوبی برای ارزیابی توان  این نهاد امدادی بود،به اعتقاد بسياري از فعالان حوزه امدادی  جمعیت هلال احمر در حادثه اخیر برخلاف ادعاها و تبلیغات دشمنان و برخی کشورهای همسایه با استفاده و تکیه برتوان داخلی و۴۰ تیم مجهز واکنش سریع هلال احمرو  از جان گذشته طی ۱۴ ساعت عملیات همه جانبه توانست به وطیفه ذاتی خود عمل کند اگر چه پایان این عملیات با بزرگترین غم و حزن برای ملت شریف ایران همراه شد.
 
بنا به گفته فعالان و کارشناسان حوزه امداد و نجات  با توجه به اقدامات زيربنايي و اساسي که در حوزه امدادی هلال احمردر دولت سیزدهم انجام شده است، رسیدن به درجات رفیع در این بخش  ؛بسيار زودتر از آنچه که در افق چشم انداز ۱۴۰۴ پيش بيني شده است محقق شده است و این مهم مرهون حمایت های بی دریغ رییس جمهور شهیدمان ازاین نهاد مردمی بوده است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه