لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس| حاجی بابایی و نیکزاد نواب رئیس مجلس شدند/ هیات رییسه مجلس دوازدهم سوگند یاد کردند

سیاست

67908
لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس| حاجی بابایی و نیکزاد نواب رئیس مجلس شدند/ هیات رییسه مجلس دوازدهم سوگند یاد کردند

دومین جلسه علنی مجلس دوازدهم با دستورکار انتخاب اعضای هیئت رئیسه آغاز شد.

به گزارش گروه سیاسی ایران آنلاین، دومین جلسه علنی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی (امروز هشتم خرداد ماه) به ریاست علا‌الدین بروجردی رئیس سنی مجلس و با حضور اکثریت نمایندگان آغاز شد.

برگزاری انتخابات هیئت رئیسه سال اول مجلس دوازدهم در دستورکار نمایندگان قرار دارد.

نکته قابل توجه این نشست تراکت‌های تبلیغاتی پخش شده از سوی نامزدهای انتخابات هیئت رئیسه است که به تعداد زیاد بر روی میزهای نمایندگان قابل رویت است.

براساس آیین نامه داخلی مجلس، ابتدا انتخابات برای تعیین ریاست مجلس برگزار خواهد شد و پس از آن به ترتیب انتخابات برای تعیین نواب اول و دوم رئیس و دبیران و ناظران هیئت رئیسه برگزار خواهد شد.

علاءالدین بروجردی دبیر سنی هیئت رئیسه نام محمدباقر قالیباف، مجتبی ذوالنوری و منوچهر متکی را به عنوان ۳ نامزد تصدی ریاست مجلس قرائت کرد.

«قالیباف» با رای نمایندگان رییس مجلس شد

در جلسه علنی روز سه شنبه ۸ خرداد ماه مجلس شورای اسلامی، اولین انتخابات اجلاسیه هیات رییسه دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

 محمدباقر قالیباف منتخب مردم تهران، حجت الاسلام والمسلین مجتبی ذوالنور منتخب مردم قم و منوچهر متکی منتخب مردم تهران به عنوان نامزدهای ریاست مجلس اعلام آمادگی کردند.
 پس از رای گیری که به صورت کاغذی انجام شد، محمدباقر قالیباف با ۱۹۸ رای به عنوان رییس مجلس برای اجلاسیه اول مجلس دوازدهم تعیین شد.

رییس سنی موقت مجلس دوازدهم: نمایندگان عمر کوتاه نمایندگی را به مجادلات بی فایده سیاسی صرف نکنند

علاء الدین بروجردی در جلسه علنی روز سه‌شنبه - ۸ خردادماه - صحن مجلس شورای اسلامی، گفت: ما نمایندگان مجلس همانطور که روز گذشته در مرقد امام راحل بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با آرمان های امام بیعت کردیم، امروز نیز با مقام معظم رهبری بیعت می‌ کنیم.

رییس سنی دوازدهمین دوره مجلس با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم افزود: ایشان فرمودند مجلس جدید می‌تواند درخشش جدید در افق روشن کشور پدید آورد و بر امید و انگیزه ملت بیافزاید.

وی اضافه کرد: ترکیب نمایندگان تازه نفس با منتخبان کارآزموده و مجرب این پیام را می‌رساند که خانه ملت با بهره گیری از اختیاراتش در قانون اساسی و التزام به مسوولیت، می توانند در جمع ارکان کشور نوآوری را با پختگی و سنجیدگی همراه کند و قانونگذاری را از تلاطم، آشفتگی، رکود و سکون دور نگه دارد.

رییس سنی موقت مجلس دوازدهم افزود: نمایندگان در مجلس، با مسابقات بی فایده رسانه‌ای و مجادلات مضر سیاسی، وقت و عمر کوتاه دوران مسوولیت را به آن صرف نکند. چرا که در غیر این صورت حضور نمایندگان در این جایگاه بالا ضایع خواهد شد و این خسارت بزرگی است.

حاجی بابایی و نیکزاد نواب رئیس مجلس شدند

در نشست علنی امروز- سه شنبه ۸ خرداد ماه- مجلس شورای اسلامی ، حمیدرضا حاجی بابایی با ۱۷۵ رای و علی نیکزاد با ۱۶۹ رای نایب رییس دوم شدند.

عبدالرضا مصری با ۱۱۵ رای، حاجی دلیگانی با ۹۶ رای، حمید رسایی با ۳۵ رای، موسی غضنفرآبادی با ۱۶ رای از مجموع ۲۸۷ رای نتوانستند به عنوان نواب رئیسی مجلس دست یابند.

حسینعلی حاجی دلیگانی منتخب مردم شاهین شهر، عبدالرضا مصری منتخب مردم کرمانشاه، علی نیکزاد منتخب مردم اردبیل، حمید رسایی منتخب مردم تهران، موسی غضنفرآبادی منتخب مردم بم، حمیدرضا حاجی بابایی نامزدهای نواب رییسی مجلس بودند.

از سوی هیئت رئیسه؛ کاندیداهای ناظران هیأت رئیسه مجلس اعلام شدند

در جلسه روز سه‌شنبه (۸ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی کاندیداهای ناظران هیأت رئیسه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اجلاسیه اول معرفی شدند.

عبدالحسین همتی دبیر هیأت رئیسه سنی مجلس، اسامی کاندیداهای ناظران مجلس را به شرح زیر قرائت کرد:

- سید حمیدرضا کاظمی
- فرشاد ابراهیمی
- شهباز حسن پور
- روح‌الله موسوی
- زهره سادات لاجوردی
- سید جلیل میر محمدی
- محمد مهدی شهریاری
- مصطفی معینی آرانی
- حسین محمدزاده
- جبار کوچکی نژاد
- حسن قشقاوی
- مهدی کوچک زاده
- علیرضا سلیمی
- احمد بخشایش
- محمد آشوری
- محمد سرگزی
- رحیم زارع
- غلامرضا نوری قزلجه
- الهام آزاد
- ابوالفضل ابوترابی
- احمد راستینه
- فرهاد بشیری
- عبدالوحید فیاضی
- ولی داداشی
- عبدالحسین روح‌الامینی
- محمد سراج
- مجید دوستعلی‌

اسامی کاندیداهای دبیری هیأت رئیسه مجلس اعلام شد

یک عضو هیأت رئیسه سنی مجلس، اسامی کاندیداهایی را که برای دبیری هیأت رئیسه داوطلب شدند، اعلام کرد که به شرح زیر است:

اکبر رنجبر زاده

روح‌الله متفکر آزاد

صدیف بدری

رضا جباری

محمد رشیدی

عباس پاپی زاده

بهنام سعیدی

مجتبی بخشی پور

رحمت الله نوروزی

سارا فلاحی

زینب قیصری

ابوالفضل ظهره وند

ابوالقاسم جراره

مجتبی یوسفی

علیرضا زندیان

غلامحسین زارعی

عباس گلرو

احمد نادری

جمشید قائم مقام

علی اصغر باقرزاده

علیرضا عباسی

فتح الله توسلی

سمیه رفیعی

علی شیرین زاد

رضا تقی پور

رحم دل بامری

بیت الله عبدالهی

وی همچنین اعلام کرد که علی امامی راد، سید احسان قاضی زاده هاشمی و احمد جباری از کاندیداتوری دبیری هیأت رئیسه در اجلاسیه اول مجلس دوازدهم انصراف دادند.

از بین این کاندیداها ۶ نفر برای دبیری هیأت رئیسه با رأی منتخبان انتخاب خواهند شد.

هیات رییسه مجلس دوازدهم سوگند یاد کردند

دومین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم، ۱۲ عضو هیأت رئیسه بعد از مشخص شدن نتایج انتخابات هیئت رئیسه، برای اجرای آئین‌نامه سوگند یاد کرده و آن را قرائت کردند.

متن سوگند هیأت رئیسه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم، من به عنوان عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در برابر قرآن مجید به خداوند قادر و متعال سوگند یاد می‌کنم که حداکثر توان خود را برای اجرای آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با مراعات بی‌طرفی کامل در انجام وظایف به کار گیرم و از هرگونه اقدام مخالف آئین‌نامه اجتناب نمایم.»

قالیباف: رویکرد اصلی مجلس دوازدهم وحدت و امید باشد

محمدباقر قالیباف پس از انتخاب به عنوان رئیس مجلس دوازدهم ضمن تشکر از منتخبان مجلس به جهت انتخاب وی به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بنده خود را نماینده شما می دانم و با همه ظرفیت و توانی که دارم، تلاش خواهم کرد ذیل رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب و با کمک شما مجلس دوازدهم در پیگیری منافع و مصالح مردم کارنامه‌ای درخشان داشته باشد.

 وی بیان کرد: همه می‌دانیم کار در مجلس یک کار جمعی است و همه باید در تعیین اولویت‌ها و تصمیم گیری ها با فهم مشترک عمل کنیم. ساختار مجلس به گونه‌ای است که اگر عموم نمایندگان بر یک موضوعی عزم نکنند مجلس نمی‌تواند کار موثر انجام دهد و گاه حتی یک نماینده هم می‌تواند به مسیری که عموم نمایندگان پیگیری می‌کنند، لطمه بزند.
 رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: واقعیت آن است که مردم از ما مسئولان چه ما نمایندگان و چه دیگر مدیران اجرایی توقع دارند که به جای حاشیه پردازی فقط به فکر مسائل آنان باشیم. حضرت آقا خط اصلی مجلس را در پیام خود روشن کردند و مجلس دوازدهم باید رویکرد اصلی خود را همین رهنمودها قرار دهد. رهبر حکیم انقلاب آرام بخشی، امیدآفرینی و دعوت به همدلی در محیط عمومی و پرهیز از مسابقات بی فایده رسانه‌ای و مجادلات مضر سیاسی در داخل مجلس را مبنای عمل مجلس دوازدهم تعیین فرمودند لذا به نظر می‌رسد رویکرد اصلی مجلس دوازدهم باید وحدت و امید باشد.
 قالیباف تاکید کرد: ما باید برای ایجاد امید در مردم به فهم مشترک برسیم و همگرا و همدل عمل کنیم و با هر گرایش و سلیقه سیاسی که داریم روی اولویت داشتن حل مسائل مردم اتفاق نظر داشته باشیم. اختلاف سلیقه‌ها در روش حل مسائل هم طبیعی است و هم باعث دقیق‌تر شدن بحث‌ها می‌شود. اما همه باید مراقب باشیم که هر حاشیه پردازی یا مسابقات رسانه‌ای یا مجادلات سیاسی خلاف آرامش بخشی و امیدآفرینی و خلاف رهنمودهای صریح رهبر انقلاب است.
 رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مهمترین مساله‌ای که می‌تواند هم محور وحدت باشد و هم باعث امیدآفرینی شود برنامه هفتم پیشرفت کشور است که میثاق ملی ما در مجلس و دولت شهید رئیسی است که به عنوان یکی از میراث‌های مهم این شهید بزرگوار محسوب می‌شود و می‌تواند پیشرفت کشور را رقم بزند. اگر ما در مجلس یا دولت روی اجرای برنامه هفتم بایستیم، می‌توانیم در کوتاه مدت م شکلات روز مردم را مدیریت کنیم و در بلند مدت پیشرفت کشور را رقم بزنیم. امیدوارم همه ما نمایندگان تا پایان دوره نمایندگی بتوانیم مطابق توصیه‌های رهبر انقلاب و با رعایت تقوا، گذشت، انصاف و مسئولیت پذیری و کار بی منت تکلیف خودمان را در قبال مردم و انقلاب انجام دهیم.

ترکیب کامل اعضای هیئت رئیسه اجلاسیه اول مجلس دوازدهم

دومین جلسه علنی مجلس دوازدهم امروز (سه‌شنبه ۸ خرداد ماه) برای برگزاری انتخابات هیأت رئیسه برای یک سال آینده تشکیل شد.

محمدباقر قالیباف توانست با کسب ۱۹۸ رأی، رئیس مجلس دوازدهم شود.

همچنین حمیدرضا حاجی‌بابایی با ۱۷۵ رأی و علی نیکزاد با ۱۶۹ رأی به عنوان نواب رئیس اول و دوم مجلس انتخاب شدند.

در ادامه، انتخابات برای تعیین ۶ دبیر هیأت رئیسه برگزار شد که مجتبی بخشی‌پور، احمد نادری، روح الله متفکرآزاد، مجتبی یوسفی، محمد رشیدی و اکبر رنجبرزاده به عنوان دبیران هیئت رئیسه مجلس دوازدهم انتخاب شدند.

همچنین غلامرضا نوری قزلجه، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی و سید جلیل میرمحمدی به عنوان ناظران هیئت رئیسه مجلس دوازدهم مشخص شدند.

هیأت رئیسه دائم برای یک سال اداره امور مجلس را بر عهده خواهد داشت.

هیات رییسه مجلس دوازدهم سوگند یاد کردند

ر دومین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم، ۱۲ عضو هیأت رئیسه بعد از مشخص شدن نتایج انتخابات هیئت رئیسه، برای اجرای آئین‌نامه سوگند یاد کرده و آن را قرائت کردند.

متن سوگند هیأت رئیسه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم، من به عنوان عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در برابر قرآن مجید به خداوند قادر و متعال سوگند یاد می‌کنم که حداکثر توان خود را برای اجرای آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با مراعات بی‌طرفی کامل در انجام وظایف به کار گیرم و از هرگونه اقدام مخالف آئین‌نامه اجتناب نمایم.»

پنجشنبه اعتبارنامه منتخبان در صحن مجلس بررسی می‌شود

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس بیان کرد: بر اساس آئین‌نامه داخلی مجلس تا پایان زمان اداری روز چهارشنبه اعضای شعب باید در مجلس حضور داشته باشند و کار خود را انجام دهند، لذا همه نمایندگانی که عضو شعب هستند باید تا پایان زمان اداری فردا در مجلس حضور داشته باشند تا اگر نماینده‌ای اعتراض داشت، به آن رسیدگی شود.

وی بیان کرد: سپس روند رسیدگی به اعتبارنامه‌ها بر اساس گزارشی که شعب ارائه خواهند کرد، در صحن مجلس طی می‌شود. اکنون ما دو راه پیش رو داریم اول اینکه مجلس روز پنجشنبه صحن علنی داشته باشد و اعتبارنامه نمایندگان بررسی شود یا اینکه هفته آینده در روزهای شنبه و یکشنبه مجلس جلسه علنی داشته باشد. وظیفه ما این است که به سرعت مجلس آماده کار شود، لذا اعتبارنامه‌ها باید زودتر به تصویب برسد.

وی در ادامه، گفت: اکنون نیز رأی گیری استمزاجی صورت می‌گیرد تا برای روز پنجشنبه جلسه داشته باشیم یا خیر. در نهایت نمایندگان مجلس با برگزاری جلسه علنی در روز پنجشنبه به منظور بررسی اعتبارنامه‌ها موافقت کردند

بر این اساس، دقایقی پیش محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام پایان جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) گفت که جلسه بعدی مجلس پنجشنبه ۱۰ خرداد خواهد بود.

وی بیان کرد: دستور جلسه روز پنج شنبه بررسی اعتبارنامه منتخبان مجلس دوازدهم خواهد بود.

مجلس پنج شنبه جلسه علنی دارد

در جلسه علنی روز سه‌شنبه - ۸ خردادماه - مجلس شورای اسلامی، رای گیری درباره برگزاری صحن علنی مجلس در روز پنج شنبه در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان با این پیشنهاد موافقت کردند.

پیش از رای گیری، انتخاب اعضای هیات رئیسه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اجلاسیه اول در دستور کار قرار گرفت و پس از انتخاب اعضای هیات رئیسه، مراسم تحلیف انجام شد.

در ادامه محمدباقر قالیباف که با رای نمایندگان به عنوان رئیس مجلس در دوره دوازدهم و اجلاسیه اول مجلس انتخاب شده است، در جایگاه هیات رئیسه حاضر شد و گفت: طبق آیین نامه داخلی مجلس، از آغاز مجلس در روز دوشنبه(۷ خرداد) به مدت سه روز تا آخر وقت اداری روز چهارشنبه(۹ خرداد) باید شعب حاضر باشند و کار خود را انجام دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: این شرایط به این معنا است که باید همه نمایندگان تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه حاضر باشند تا اگر نماینده‌ای درباره اعتبارنامه ها اعتراضی دارد اعتراض خود را در شعب ثبت کند. اما پس از آن فرصت داریم اعتبارنامه‌ها را بر اساس گزارش کمیسیون‌ها در صحن مجلس مطرح کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس پیشنهاد می‌شود نمایندگان در روز پنج شنبه نیز در صحن مجلس حاضر شوند تا هفته آینده که همزمان با سالگرد گرامیداشت ارتحال امام راحل است، نمایندگان فرصت حضور در این مراسم را داشته باشند.

معرفی اعضای هیأت رئیسه شعب و کمیسیون‌های تحقیق

در دومین جلسه رسمی صحن دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که صبح سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ برگزار شد، گزارش شعب ۱۵ گانه درباره انتخابات اعضای هیأت رئیسه شعب و اعضای کمیسیون تحقیق و تدوین آئین نامه توسط سخنگوی هر شعبه قرائت شد.

هر شعبه یک رئیس، دو نائب‌رئیس، یک سخنگو و دو دبیر دارد که علاوه بر رسیدگی به اعتبارنامه‌ها، وظیفه تعیین اعضای کمیسیون تحقیق، اعضای کمیسیون آیین ‌نامه داخلی مجلس، بررسی و تشخیص صلاحیت نامزدهای عضویت در کمیسیون‌های تخصصی مجلس را عهده‌دار است.

کمیسیون تحقیق برای رسیدگی به اعتراضات به اعتبارنامه‌های رد شده تشکیل می‌شود؛ به موجب آیین نامه داخلی مجلس، اگر نظر شعبه رد اعتبارنامه باشد، از طریق هیات رئیسه مجلس به کمیسیون تحقیق ارجاع می‌شود تا پس از رسیدگی و ارائه گزارش، برای تصمیم‌گیری مجلس در دستور کار قرار گیرد.

اگر در این مرحله نیز اعتبارنامه منتخبی در کمیسیون تحقیق تائید نشود آن فرد می‌تواند از خود در صحن علنی مجلس دفاع کند و در نهایت نیز نظر این کمیسیون به رای گذاشته خواهد شد.

طبق ماده ۴۳ آیین نامه داخلی مجلس، هر شعبه باید یک نفر از اعضای خود را برای تشکیل کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس معین می‌کند؛ این کمیسیون علاوه بر انجام وظایف مقرر در آیین‌نامه، به بررسی طرح‌های مربوط به اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس نیز می‌پردازد.

اسامی اعضای هیات رئیسه شعب پانزده‌گانه مجلس دوازدهم به شرح زیر است:

شعبه ۱:
رئیس: ولی الله بیاتی
نواب رئیس: عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی و علی خزایی
دبیران: حبیب قاسمی و محمد معتمدی‌زاده
سخنگو: رضا حاجی پور
اعضای کمیسیون تحقیق: عثمان سالاری (عضو اصلی) و عبدالجلال ای ری (عضو علی‌البدل)
عضو کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی: محمد رشیدی


شعبه ۲:
رئیس: مالک شریعتی
نواب رئیس: جبار کوچکی نژاد و فرهاد بشیری
دبیران: سالار مرادی و اسماعیل حسینی
سخنگو: محمد سادات ابراهیمی
اعضای کمیسیون تحقیق: محسن بیگدلی (عضو اصلی) و سالار آبنوش ولایت مدار (عضو علی‌البدل)
عضو کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی: محسن زنگنه

شعبه ۳:
رئیس: ابراهیم عزیزی
نواب رئیس: فتح الله توسلی و فاطمه محمدبیگی
دبیران: محمدخوش سیما و حمیدرضا عزیزی فارسانی
سخنگو: احسان عظیمی راد
اعضای کمیسیون تحقیق: فتح‌الله توسلی (عضو اصلی) و اردوان اکبر پور (عضو علی‌البدل)
عضو کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی: احد آزادی خواه


شعبه ۴:
رئیس: غلامرضا تاجگردون
نواب رئیس: غلامحسین زارعی و محمد کعب عمیر
دبیران: زینب قیصری و محمدحسین محمدی
سخنگو: رضا جباری
اعضای کمیسیون تحقیق: سید سلمان ذاکر (عضو اصلی) و یاسر سلیمانی (عضو علی‌البدل)
عضو کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی: محمد مهدی مفتح


شعبه ۵:
رئیس: علی اصغر باقرزاده
نواب رئیس: امید کریمیان و سلام ستوده
دبیران: بهشید برخوردار و منصور علی مردانی
سخنگو: رحمت الله نوروزی
اعضای کمیسیون تحقیق: فرشاد ایراهیم پور (عضو اصلی)، منصور علی مردانی (عضو علی‌البدل)
عضو کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی: محمد مهدی شهریاری


شعبه ۶:
رئیس: جواد نیک بین
نواب رئیس: هاشم خنفری پور جعفری و حامد یزدیان
دبیران: امیر حیات مقدم و عبدالغفور امان زاده
سخنگو: کمال حسین پور
اعضای کمیسیون تحقیق: سید روح‌الله موسوی (عضو اصلی) و علیرضا عباسی (عضو علی‌البدل)
عضو کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی: محمدتقی نقدعلی


شعبه ۷:
رئیس: حسینعلی شهریاری
نواب رئیس: مسلم صالحی و سید جمال موسوی
دبیران: میثم ظهوریان و اسدالله چراغی
سخنگو: سمیه رفیعی
اعضای کمیسیون تحقیق: امیرحسین ثابتی (عضو اصلی) و احمد عجم (عضو علی‌البدل)
عضو کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی: بیژن نوباوه


شعبه ۸:

رئیس: سیدمحمود نبویان
نواب رئیس: سیدجواد حسینی کیا و پیمان فلسفی
دبیران: بهروز محبی نجم آبادی و ابوالفضل ظهره‌وند
سخنگو: محمد امیر
اعضای کمیسیون تحقیق: رضا تقی پور (عضو اصلی) و ابوالفضل ظهره‌وند (عضو علی‌البدل)
عضو کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی: محسن فتحی


شعبه ۹:
رئیس: نصرالله پژمانفر
نواب رئیس: مهرداد گودرزوند چگینی و رمضان رحیمی
دبیران: سعید رحمت زاده و حسین عبدلی
سخنگو: سید محمد پاک مهر
اعضای کمیسیون تحقیق: عبدالحسین روح‌الامینی (عضو اصلی) و سید محمد موحد (عضو علی‌البدل)
عضو کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی: علی نیکزاد


شعبه ۱۰:
رئیس: محمدرضا رضایی کوچی
نواب رئیس: زهرا سعیدی و حاکم ممکان
دبیران: عباس قدرتی و جمشید قائم مقام
سخنگو: مصطفی پوردهقان
اعضای کمیسیون تحقیق: احمد جباری (عضو اصلی) و علیرضا زندیان (عضو علی‌البدل)
عضو کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی: سید فرید موسوی


شعبه ۱۱:
رئیس: حسن قشقاوی
نواب رئیس: رحیم کریمی و شارلی انویه تکیه
دبیران: نادرقلی ابراهیمی و علی کرد
سخنگو: الهام آزاد
اعضای کمیسیون تحقیق: احمدی انارکی محمدی (عضو اصلی) و الهام آزاد (عضو علی‌البدل)
عضو کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی: علیرضا سلیمی


شعبه ۱۲:
رئیس: غلامرضا نوری
فرهاد طهماسبی و فاطمه مقصودی
نواب رئیس: فرهاد طهماسبی و فاطمه مقصودی
دبیران: محمد بهرامی و مریم عبداللهی
سخنگو: فرامرز شاهسواری
اعضای کمیسیون تحقیق: عبدالکریم حسین‌زاده (عضو اصلی) و احمد فاطمی (عضو علی‌البدل)
عضو کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی: محمد فیصل عثمانی


شعبه ۱۳:
رئیس: هادی قوامی
نواب رئیس: سارا فلاحی و علیرضا نثاری
دبیران: غلامرضا نویدی و احمد بیوته
سخنگو: محمد سبزی
اعضای کمیسیون تحقیق: هادی هاشمی نیا (عضو اصلی) و آمد بیوته (عضو علی‌البدل)
عضو کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی: مهدی طغیانی


شعبه ۱۴:
رئیس: سید شمس الدین حسینی
نواب رئیس: سید موسی موسوی و محمدجواد عسکری
دبیران: محمدمهدی فروردین و علی جعفری آذر
سخنگو: عباس مقتدایی
اعضای کمیسیون تحقیق: محمدرضا احمدی (عضو اصلی) و رضا علیزاده (عضو علی‌البدل)
عضو کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی: علی خضریان


شعبه ۱۵:
رئیس: علیرضا منادی
نواب رئیس: رحمدل بامری و علی آذری
دبیران: علی کشوری و عمران عباسی
سخنگو: سلمان اسحاقی
اعضای کمیسیون تحقیق: علی آذری (عضو اصلی) و حمید رسایی (عضو علی‌البدل)
عضو کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی: عباس پاپی زاده

«علیرضا سلیمی» سخنگوی هیات‌رییسه مجلس شد

 ظهر امروز اولین جلسه هیات رییسه مجلس دوازدهم تشکیل شد.

 بر این اساس حجت‌الاسلام «علیرضا سلیمی» به عنوان سخنگوی هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی در اجلاسیه اول مجلس دوازدهم انتخاب شد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست