اسرائیل پیشنهاد مبادله اسرا داد

بین‌الملل

67973
اسرائیل پیشنهاد مبادله اسرا داد

رژیم اسرائیل پیشنهاد خود برای تبادل اسرا با حماس را به مقامات مصر و قطر به عنوان میانجیگران این مذاکرات تسلیم کرده است.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، بر اساس اعلام شبکه ۱۱ (کان) رژیم صهیونیستی، تل آویو امروز (سه شنبه) پیشنهادات خود در زمینه تبادل اسرا با حماس را به میانجی‌ها تحویل داد.

شبکه ۱۱ رژیم صهیونیستی افزود: پیشنهادهای اسرائیل برای تبادل اسرا امروز از طریق میانجی‌ها به دست فرماندهان حماس می‌رسد.

این شبکه صهیونیستی با تایید اینکه رژیم اسرائیل پیشنهاد خود برای تبادل اسرا با حماس را به مقامات مصر و قطر به عنوان میانجیگران این مذاکرات تسلیم کرده است، افزود: این اقدام از سوی رژیم اسرائیل در شرایطی انجام شد که بیم آن می‌رود حمله ارتش اسرائیل به رفح گسترش یابد و شروع مذاکرات و پیشرفت آن را دشوار کند.

شبکه ۱۱ رژیم صهیونیستی پیش بینی کرد که مذاکرات بین حماس و رژیم صهیونیستی از طریق میانجیگران در هفته آینده در دوحه از سر گرفته شود.

این رسانه صهیونیستی دیروز (دوشنبه) اعلام کرد که تیم مذاکره کننده رژیم اسرائیل پیشنهادی را که کابینه جنگ برای انعقاد قرارداد مبادله اسرا با حماس تایید کرده است، به میانجیگران تحویل خواهد داد.

در همین حال «اسامه حمدان» از رهبران جنبش حماس بار دیگر تاکید کرد که رژیم اسرائیل، اسیران خود را که توسط مقاومت در نوار غزه نگهداری می‌شوند، باز نخواهد گرداند مگر اینکه شرایط ارائه شده توسط حماس را که به قطر و مصر به عنوان میانجی‌ها ارائه شده است، بپذیرد.

پیشتر «گادی آیزنکوت» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ۱۲ این رژیم گفته بود که توافق کاملی بین اعضای کابینه جنگ در مورد لزوم انعقاد معامله مبادله اسرا با حماس وجود دارد.

آیزنکوت گفته بود که جنبش حماس در حال احیای قدرت خود است اما انجام معامله مبادله اسرا با آن و در صورت لزوم آتش بس، یک ضرورت راهبردی برای تل آویو است.

با گذشت حدود هشت ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از حدود هشت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل