رئیس ستاد انتخابات استان تهران:

آماده برگزاری انتخابات الکترونیکی در استان تهران هستیم

سیاست

67987
آماده برگزاری انتخابات الکترونیکی در استان تهران هستیم

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: برای انتخابات ریاست جمهوری پیشنهاد خود را به وزارت کشور اعلام کردیم که آمادگی داریم در کل استان انتخابات را الکترونیکی برگزار کنیم ولی این منوط به تایید شورای نگهبان و دیگر متولیان امر است.

به گزارش گروه سیاسی ایران آنلاین، رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: با توجه به اینکه عوامل اجرایی آماده فعالیت در عرصه انتخابات در استان هستند و شبکه‌سازی خوبی در این حوزه انجام شده، در همین راستا آمادگی کامل برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را در پایتخت داریم.

 سیدعباس جوهری سه‌شنبه شب در گفت و گویی درباره انتخابات اظهار کرد: حدود ۷۰ تا ۱۰۰ هزار نفر در حوزه اجرایی با ستاد انتخابات استان تهران همکاری خواهند کرد به همین منظور آمادگی داریم تا مقدمات کار براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده اجرایی شود.

وی افزود: ما تجربه جدیدی را در حوزه انتخابات در طول ادوار گذشته داریم و در کمتر از چهار ماه، سه دوره انتخابات (با توجه به دو دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران) ‌ را تجربه کردیم، با توجه به اینکه استان تهران بزرگترین حوزه انتخابیه است کار سختی در پیش داریم.

به گفته وی، در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری چهار راهبرد رهبر معظم انقلاب اسلامی را اجرایی کردیم و انتخابات خوبی را پشت سر گذاشتیم.

انتخابات در تهران تمام الکترونیک برگزار شد

جوهری ادامه داد: برای اولین بار در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، انتخابات تمام الکترونیک را تجربه کردیم و یک نقطه عطفی در حوزه تهران بود. به بهترین نحو هم برگزار شد.

وی گفت: برای انتخابات ریاست جمهوری پیشنهاد خود را به وزارت کشور اعلام کردیم که آمادگی داریم در کل استان انتخابات را الکترونیکی برگزار کنیم ولی این منوط به تایید شورای نگهبان و دیگر متولیان امر است.

وی اضافه کرد: از روز ششم خرداد فرایند چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده و فرمانداران چهار روز فرصت دارند تا هیات‌های اجرایی را تشکیل دهند و با توجه به اینکه هیات‌های اجرایی از میان معتمدان شهرستان‌ها تشکیل خواهد شد در نهایت ۱۳ نفر عضو این هیات‌ها می‌شوند.

رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: تا دهم خرداد جلسات هیات اجرایی باید تشکیل شود تا بتوانند وظایف خود را در راستای تعیین تعداد شعبه‌ها و محل استقرار شعب انجام دهند.

به گفته وی، با توجه به اینکه در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۶ هزار و ۸۱۱ شعب اخذ رای در کل استان تهران داشتیم در انتخابات ریاست جمهوری این شعب با نظر هیات اجرایی تثبیت یا اضافه خواهد شد و هیات‌های اجرایی در این زمینه تصمیم گیرنده هستند البته تعیین اعضای شعب اخذ رای نیز از وظایف هیات‌های اجرایی به شمار می‌رود.

جوهری درباره زمان ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی برای شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز افزود: زمان ثبت‌نام از داوطلبان روز پنجشنبه ۱۰ خرداد از هشت صبح تا ۱۸ عصر آغاز می‌شود و افرادی که شرایط حضور در انتخابات ریاست جمهوری را دارند باید برای ثبت‌نام به وزارت کشور مراجعه کنند.

وی ادامه داد: فرمانداران و بخشداران در استان تهران که سال گذشته بیش از ۲۰۰ روز در امر انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری مشغول بودند فعالیت‌های زیادی انجام دادند اما اکنون در یک بازه زمانی کوتاه و کمتر از ۴۰ روز باید انتخابات ریاست جمهوری را برگزار کنیم.

وی درباره تقویم انتخابات گفت: داوطلبان فرصت پنج روزه برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری را دارند و داوطلبان باید قبل از مراجعه به وزارت کشور در صورت داشتن شرایط به این وزارتخانه مراجعه کنند.

وی یادآور شد: همچنین روز ۲۲ خرداد ماه اسامی نامزدهای نهایی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری توسط وزارت کشور اعلام خواهد شد و ۱۵ روز بازه زمانی برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی تا روز ششم تیرماه در نظر گرفته شده است و در نهایت انتخابات روز هشتم تیرماه با اخذ رای برگزار خواهد شد.

رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: در صورتی که چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به مرحله دوم کشیده شود روز ۱۵ تیرماه مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

وی درباره حضور مردم در این دوره از انتخابات نیز اظهار کرد: در انتخابات ریاست جمهوری ۲ مدرک برای رای دادن مردم شامل کارت ملی و شناسنامه نیاز است.

اجرای چهار راهبرد سلامت، امنیت، رقایت و مشارکت در انتخابات

رییس ستاد انتخابات استان تهران در ادامه با بیان اینکه براساس قانون انتخابات، فعالیت نامزدهای انتخاباتی برای تبلیغات مشخص شده است و نامزدهای انتخاباتی باید قانون را در راستای تبلیغات خود رعایت کنند، ‌ گفت: برای صیانت و حفاظت از انتخابات فعالیت‌های جدی انجام شده است.

وی یادآور شد: ما چهار راهبرد مهم رهبر معظم انقلاب برای مجریان انتخابات شامل سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت را به عنوان تکلیف اصلی خود می‌دانیم و برای آنها برنامه‌ریزی کردیم، برای سلامت انتخابات اعلام می‌کنیم که سلامت و صیانت از انتخابات و آرای مردم را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده و مقدمات آن را فراهم کرده‌ایم.

جوهری ادامه داد: برای امنیت انتخابات این دوره نیز اقدامات لازم انجام شده و امیدواریم مردم با حضور حداکثری در انتخابات حماسه سیاسی دیگری را رقم بزنند همچنین امیدواریم مردم در روز انتخابات برای انتخاب اصلح و مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری حضوری پرشور داشته باشند.

وی درباره شعب سیار برای افرادی همچون سالمندان نیز گفت: برای تعیین شعب سیار با هیات‌های اجرایی هماهنگ شده که تعداد شعب سیار بیشتر شود تا خدمات لازم به سالمندان در روز انتخابات ارائه شود.

به گفته وی، باید تلاش شود با همکاری سازمان بهزیستی سالمندان را به پای صندوق‌های رای بیاوریم ما در این زمینه تلاش خواهیم کرد که این شعب را بیشتر مورد توجه داشته باشیم.

رییس ستاد انتخابات استان تهران درباره رای‌اولی‌ها و برنامه این ستاد برای این گروه‌ها نیز افزود: در انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت خوب از رای اولی‌ها را در انتخابات داشتیم و این صحنه‌ها افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است به همین منظور برای این گروه‌ها نیز در استان تهران برنامه‌ریزی شده است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست