وزرای دفاع چین و آمریکا دیدار می‌کنند

جامعه

68059
وزرای دفاع چین و آمریکا دیدار می‌کنند

وزرای دفاع آمریکا و چین قرار است در سنگاپور گفت‌وگوهای مستقیم و نادری داشته باشند.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، همزمان با قدرت نمایی نظامی چین در منطقه، وزرای دفاع آمریکا و چین روزهای آینده در سنگاپور دیدار خواهند کرد.

وزرای دفاع آمریکا و چین قرار است روزهای پیشرو در سنگاپور گفت‌وگوهای مستقیم و نادری داشته باشند.

دیدار «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا و «دونگ جون » همتای چینی او اولین گفت‌وگوی این دو از 18 ماه گذشته به این سو خواهد بود.

این ملاقات یک هفته پس از برگزاری رزمایش نظامی چین اطراف تایوان و هشدار درباره جنگ بر سر این جزیره برگزار می‌شود.پکن همچنین از تعمیق روابط نظامی واشنگتن در آسیا و اقیانوسیه خشمگین است .

چین مذاکرات نظامی با ایالات متحده را اواخر سال 2022 در واکنش به سفر «نانسی پلوسی» رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان به حالت تعلیق درآورد.

«مائو نینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری هفتگی گفت:«تمرین‌های نظامی مجازاتی قاطع برای تحریکات جدایی‌طلبانه است. هشداری جدی به نیروهای خارجی است که از تلاش‌های استقلال طلبانه تایوان» حمایت و در امور داخلی چین مداخله می‌کنند.»

«مصطفی عزالدین» تحلیلگر ارشد امور بین‌الملل گفت: «امید است نشست این دو وزیر دفاع سرآغاز نزدیکی محتاطانه برای برقراری مجدد خطوط ارتباطی باشد.»یک مقام آمریکایی اخیرا بر اهمیت گفت‌وگوهای مستقیم بین این فرماندهان ارشد تاکید کرده است.

ایالات متحده به طور فزاینده نگران توانایی‌های نظامی چین است که به سرعت در حال توسعه است.چین در حال حاضر بزرگترین نیروی دریایی جهان را دارد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه