اولین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری در وزارت کشور / اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات

سیاست

68082
اولین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری در وزارت کشور / اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات

با دستور وزیر کشور، نام نویسی از داوطلبان انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور آغاز شد.

به گزارش گروه سیاسی ایران آنلاین، نام‌نویسی از داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از صبح امروز در محل ستاد انتخابات کشور آغاز شد.

انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در پی شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور سابق، روز جمعه 8 تیرماه برگزار می‌شود و کاندیداها از روز پنجشنبه 10 خرداد به مدت 5 روز فرصت ثبت نام دارند.

آغاز ثبت نام‌ها با دستور وزیر کشور

احمد وحیدی وزیر کشور صبح امروز طی سخنانی ضمن تسلیت شهادت ایت الله رئیسی و همراهانش، دستور آغاز فرآیند انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را صادر کرد.

25نفر برای نام نویسی انتخابات آمدند که واجد شرایط نبودند

در ادامه محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور از مراجعه 25 نفر که فاقد شرایط لازم برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری بودند خبر داد.

«صباغیان» اولین ثبت نام کننده واجد شرایط در انتخابات

پس از مصاحبه سخنگوی ستاد انتخابات کشو رمحسن صباغیان نمیانده مردم بافق در مجلس به عنوان اولین فرد واجد شرایط ثبت نام در انتخابات وارد ستاد انتخابات کشور شد.

کواکبیان برای ثبت نام وارد ستاد انتخابات شد

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری دومین فرد واجد شرایطی بود که برای ثبت نام در ستاد انتخابات وزارت کشور حاضر شد.

کواکبیان: شعار دولت من صداقت با مردم است

مصطفی کواکبیان کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه نام دولتی که بنده می‌‌خواهم با آن به عرصه انتخابات بیایم دولت مردم سالار با شعار صداقت با مردم است، گفت: برنامه من رفع تمامی تحریم‌ها و برقراری ارتباط با همه دنیا بجز رژیم صهیونیستی بر مبنای اصل عزت، حکمت و مصلحت و همچنین ثبات و تقویت پول ملی با استقلال بانک مرکزی است.

عباس مقتدایی خوراسگانی در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام‌ کرد

عباس مقتدایی خوراسگانی، نماینده مجلس در ادوار نهم، یازدهم و دوازدهم مجلس در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام‌ کرد.

سعید جلیلی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد

سعید جلیلی بعد از ظهر پنج‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ در حالی که امیرحسین ثابتی او را همراهی می‌کرد، با حضور در ستاد انتخابات کشور برای کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

 وی اکنون عضو شورای راهبردی روابط خارجی و عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام است و سابقه دبیری شورای عالی امنیت ملی و ریاست گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲، معاونت اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه ، مدیریت بررسی‌های جاری دفتر رهبری، معاونت اداره اول آمریکا در وزارت خارجه و همچنین ریاست اداره بازرسی وزارت خارجه را در کارنامه سوابق خود دارد.
 جلیلی متولد ۱۵ شهریور ۱۳۴۴ است و تا کنون ۲ مرتبه نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده است؛ او در رقابت‌های انتخاباتی یازدهمین دوره ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۲ در رقابت با حسن روحانی، محمد باقر قالیباف، محسن رضایی، علی اکبر ولایتی و محمد غرضی با کسب ۴ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۹۴۶ رای نفر سوم شد و در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ نیز با شعار «دولت جهش و جهاد: جهاد بزرگ برای جهش ایران» نامزد انتخابات شد که در نهایت به نفع سید ابراهیم رئیسی دیگر کاندیدای انتخابات کناره گیری کرد.

اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری رسانه ملی

بسم الله الرحمن الرحیم
به استحضار مردم شریف ایران می‌رساند در پی سانحه غم‌انگیز شهادت رئیس‌جمهور و همراهان در سانحه بالگرد، بلافاصله ستاد انتخابات چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در سازمان صداوسیما هفته گذشته تشکیل شد. این ستاد بلافاصله طی جلسات فشرده و برای ایفای وظایف سنگین رسانه ملی در تامین بسترهای لازم برای تبلیغات نامزدهای محترم، موارد زیر را مصوب کرد:

۱. قرعه‌کشی برای تعیین زمان بندی تولید و پخش برنامه‌های تبلیغات رادیو و تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری  بلافاصله پس از اعلام فهرست نهایی نامزدهای محترم با حضور نمایندگان آن‌ها در سازمان صداوسیما برگزار خواهد شد.

۲ . برنامه‌های تبلیغاتی رادیو و تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مانند دوره‌های پیشین ترکیبی از برنامه‌های زنده و ضبطی از جمله مناظره خواهد بود.

۳. ستاد انتخابات سازمان همچنین یک کانال اختصاصی را در سامانه تلوبیون برای پخش برنامه‌های زنده و ضبطی به هر یک از نامزدها اختصاص خواهد داد.

۴. هر یک از نامزدهای محترم می‌توانند در صورت تمایل دو مستند تلویزیونی سی دقیقه‌ای و دو مستند رادیویی سی دقیقه‌ای برای پخش در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی تهیه کنند.

۵. ستادهای تبلیغاتی هر یک از نامزدها همچنین می‌توانند دیدگاه‌های ایشان خطاب به مردم هر یک از استان‌ها را برای پخش در شبکه‌های صداوسیمای استان‌ها در قالب یک برنامه بصورت رو به دوربین به تعداد استان‌ها تهیه کنند.

۶. با توجه به این که براساس قانون، نظارت بر برنامه‌های تبلیغاتی رادیویی و تلویزیونی نامزدها اعم از ضبطی و زنده به کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سپرده شده، کلیه برنامه‌های ضبط شده نامزدها باید در موعد مقرر که متعاقبا اعلام می‌شود، تحویل این کمیسیون شود.

بر اساس ماده ۶۲ قانون انتخابات ریاست جمهوری، ترتیب و تنظیم تبلیغات رادیو و تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید به تصویب کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری برسد، لذا موارد پیشنهادی ستاد انتخابات رسانه ملی در نخستین جلسه این کمیسیون در تاریخ نهم خرداد مطرح شد و به تصویب کمیسیون یاد شده رسید. یادآور می‌شود کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری شامل این اعضا است:

- دادستان کل کشور یا نماینده تام‌الاختیار او
- وزیر کشور یا نماینده تام‌الاختیار او
- دبیر هیئت اجرائی مرکزی انتخابات
- رئیس شورای نظارت بر سازمان صداوسیما یا یکی از اعضای این شورا به انتخاب شورا
- رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران یا نماینده تام‌الاختیار او

ستاد رسانه ملی همچنین مصوب کرد گروه‌های برنامه‌ساز با هدف پربارتر شدن هر چه بیشتر برنامه‌های تلویزیونی مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری، از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طراحی سوالات در برنامه‌های مناظره، میزگرد و گفت‌وگو استفاده و برنامه‌ریزی کند.

جزئیات برنامه‌های ذکر شده تبلیغاتی رادیو و تلویزیونی شامل مناظره‌ها و میزگردها و نیز سایر برنامه‌های زنده و ضبطی متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید.

تا به این لحظه  ۴ نفر واجد شرایط اولیه ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری بوده اند

تاکنون ۴ نفر واجد شرایط انتخابات هستند

سید مجید میراحمدی رئیس کمیته ستاد امنیت انتخابات کشور در حاشیه اولین روز ثبت‌نام از نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران گفت:به میزانی که آمادگی زیرساختی در کشور فراهم شده است امکان برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک فراهم شده است.

طبق آخرین نظرسنجی ها میزان مشارکت در انتخابات بالای ۷۰ درصد خواهد بود خاطرنشان کرد: این نظرسنجی از طریق وزارت ارشاد به ما ارائه شده و سه روز پیش به ما اعلام شده است.

 تا به این لحظه  ۴ نفر در روز اول واجد شرایط اولیه ثبت نام بودند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست