ایران آنلاین گزارش می‌دهد؛

متن و حاشیه ثبت‌نام چهاردمین دوره انتخابات ریاست جمهوری / چه کسانی تا کنون به میدان آمده‌اند؟

صفیه رجایی هرندی

صفیه رجایی هرندی

سیاست

68273
متن و حاشیه ثبت‌نام چهاردمین دوره انتخابات ریاست جمهوری / چه کسانی تا کنون به میدان آمده‌اند؟

ثبت نام داوطلبان حضور در چهاردمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از روز پنج‌شنبه دهم خردادماه آغاز شده و به مدت پنج روز ادامه خوهد داشت.

گروه سیاسی ایران آنلاین: سوت آغاز چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران مانند تجربه دهه شصت زودتر از موعد زده شد؛ انتخاباتی که همه قاعده و قانونش می‌گفت باید خرداد ۱۴۰۴، کشور را با یک هیجان و شور انتخاباتی روبرو کند، اما شهادت آیت‌الله رئیسی سیزدهمین رئیس‌جمهور کشورمان در حادثه سقوط بالگرد، همه برنامه‌‌ها را تغییر داد.

اداره کردن دولت بعد از شهید آیت‌الله رئیسی بر عهده سرپرست این نهاد یعنی محمد مخبر است و او وظیفه دارد فرآیند برگزاری انتخابات زودهنگام را ظرف مدت ۵۰ روز فراهم کند.

حالا ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده، ثبت‌نام داوطلبان برای حضور در این رویداد مهم آغاز می‌شود و داوطلبان حضور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در فرصتی پنج روزه، شناسنامه به دست راهی میدان فاطمی شوند و خود را برای یک تورنمنت سیاسی آماده کنند.

محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مجلس شورای اسلامی، اولین داوطلب نامزدی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

او با شعار انتخاباتی جراحی مشکلات موجود و راهبرد محوری اصلاح ساختار سیاسی و اقتصادی وارد میدان شده است.

عباس مقتدایی نماینده دوره‌های نهم، یازدهم و دوازدهم اصفهان در مجلس هم با شعار ایران ما و راهبرد محوری رسیدگی به همه بخش‌های جامعه / اتخاذ رویکردهای تمدن‌ساز برای ایران فردا به عرصه انتخابات پا گذاشته است.

سعید جلیلی، چهره مطرح دنیای اصولگرایی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز جز اولین نفراتی بود که وارد ساختمان میدان فاطمی شد، او پیش از سابقه حضور در شورای امنیت ملی و تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورکان را بر عهده داشت.

شعار انتخاباتی جلیلی استمرار خدمت، صداقت و کارآمدی دولت و راهبرد محوری‌اش پیشبرد امور با عزم، اراده و برنامه / شکستن انحصارها و برداشتن خط‌کشی‌های نادرست/ کار جهادی برای جهش بزرگ ایران است.

قدرتعلی حشمتیان، دبیر کل خانه احزاب نیز مانند دفعات قبل برای حضور در این رقابت سیاسی ثبت‌نام کرد. او با راهبرد محوری تشکیل دولت رفاه در انتخابات حاضر شده است.

مصطفی کواکبیان هم جز چهره‌های سیاسی مطرحی بودند که جلوی دوربین خبرنگاران حضورشان را رسانه‌ای کردند.

شعار انتخاباتی کواکبیان «صداقت با مردم» است.

دومین روز ثبت‌نام این انتخابات ، با حضور اصولگرای سابق و اعتدالگرای فعلی کار خودش را آغاز کرد، علی لاریجانی با یک حاشیه پر رنگ که جو سالن ستاد انتخابات را هیجانی کرد پا به ساختمان وزارت کشور گذاشت و برای ثبت ‌نام این دوره از انتخابات اعلام آمادگی کرد.

"ملت قوی، دولت زمینه‌ساز" شعار انتخاباتی لاریجانی در چهاردمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است.

محمود احمدی‌بی‌غش هم که پیش از این سابقه حضور در بهارستان به نمایندگی از مردم شازند را داشت، دومین چهره روز دوم ثبت‌نام بود که دوربین رسانه‌ها ثبت کردند.

سومین نفری که برای اعلام حضور در رقابت‌ انتخاباتی به ساختمان میدان فاطمی آمد محمد خوش‌چهره نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بود.

سومین روز ثبت نام از داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز صبح امروز کار خود را آغاز کرد.

سید احمد رسولی نژاد نماینده ادوار مجلس بعنوان اولین کاندیدا در سومین روز ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرد.

او بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: شعار تبلیغاتی اینجانب دولت خوب، اقتصاد خوب است. در عصر حاضر ضرورت های سیاسی و اقتصادی تغییر کرده و شکل تازه ای به خود گرفته است. در روابط جدید دولت باید سیاستگذار و تعیین کننده خط مشی‌های کلی باشد و بر اساس قانون بخش خصوصی را در افزایش تولید یاری کند.

بعد از رسولی نژاد، مسعود پزشکیان نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی برای ثبت‌نام مراجعه کرد

پزشکیان در جمع خبرنگاران عنوان کرد: آنچه ما و مجریان باید انجام دهند، حرفهای جدید و راه جدید نیست؛ مشکل ما این است که آنچه سیاستهای کلی ابلاغی از سوی رهبری و قانون و برنامه است را یک طرف می گذاریم و از خودمان حرف‌های دیگری می‌زنیم. باید برای اهداف سیاستهای ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تلاش کنیم.

سپس، وحید حقانیان فعال سیاسی با حضور در ستاد انتخابات کشور به عنوان داوطلب کاندیداتوری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: امروز بنا دارم در معرض و منظر شما ملت صبور و فهیم قرار بگیرم و از بطن هفتم و آخرین لایه مغز نظام به پوسته مهم اول و ظاهری گذر کنم.

وی با تاکید بر اینکه با تصمیم شخصی، خود را برای نامزدی چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران معرفی می‌کنم،  افزود: گذر از این مرحله تاریخی و نظم نوین جهانی با توجه به منافع کشورها نیازمند بهره‌گیری از خرد جمعی، حضور گسترده مردم و استفاده از توانایی‌های مادی و معنوی کشور است..

در دو روز گذشته ۹ نفر در ستاد انتخابات کشور ثبت نام رسمی شده است و با احتساب ۳ نفر امروز تعداد ۱۲ نفر تاکنون در ستاد انتخابات کشور ثبت نام خود را قطعی کردند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست