چین: آمریکا به دنبال نسخه آسیایی ناتو است

بین‌الملل

68298
چین: آمریکا به دنبال نسخه آسیایی ناتو است

یک مقام ارشد دفاعی چین درحالیکه ایالات متحده نیم نگاهی به افزایش همکاری‌های نظامی با آسیایی‌ها دارد، اعلام کرد که آمریکا به دنبال ایجاد یک نسخه از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در منطقه آسیا و اقیانوس آرام است تا هژمونی (تسلط) خود را در این منطقه حفظ کند.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، جینگ جیانفنگ معاون رئیس ستاد مشترک در «کمیسیون مرکزی نظامی چین» روز شنبه در حاشیه نشست امنیتی در سنگاپور اعلام کرد که آمریکا بزرگترین چالش برای امنیت و ثبات منطقه‌ای و راهبرد واشنگتن با هدف ایجاد اختلاف و تضعیف ثبات است.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا امروز در نشست شانگری-لا در سنگاپور مدعی شده است که «همگرایی جدیدی در مورد تقریباً تمام جنبه های امنیتی» در منطقه آسیا و اقیانوس آرام وجود داشته است؛ جایی که درک مشترکی از «قدرت مشارکت» وجود دارد.

وی در این نشست ابراز داشت: همگرایی جدید شبکه‌ای قوی تر، انعطاف پذیرتر و توانمندتر از مشارکت‌ها را ایجاد می‌کند و این دوره جدیدی از امنیت را در هند و اقیانوس آرام تعریف خواهد کرد.

در همین ارتباط معاون رئیس ستاد مشترک کمیسیون مرکزی نظامی چین در سنگاپور به خبرنگاران گفت: این راهبرد فقط در خدمت منافع ژئوپلیتیکی خودخواهانه ایالات متحده است و در تضاد با روند تاریخ و آرمان‌های مشترک کشورهای منطقه برای صلح، توسعه و همکاری برد-برد است.

جینگ با تاکید بر اینکه این اتحادها فقط منجر به بی ثباتی در منطقه می‌شود، تصریح کرد: طبیعی است که همسایه‌ها گاهی اوقات دعوا کنند، اما ما باید به جای دعوت گرگ‌ها به خانه خود و بازی با آتش، اختلافات را از طریق گفت وگو و مشورت حل کنیم.

این مقام ارشد دفاعی چین ادامه داد: ایالات متحده به ایجاد هرج و مرج ادامه می‌دهد و به منبع خطر و همچنین ویرانگر صلح و ثبات در منطقه آسیا و اقیانوسیه تبدیل شده است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل