عباسی دوانی در گفت‌وگو با «ایران آنلاین»:

دولت سیزدهم وقفه در نیروگاه‌سازی را جبران کرد / احیای دیپلماسی انرژی

صفیه رجایی هرندی

صفیه رجایی هرندی

سیاست

68312
دولت سیزدهم وقفه در نیروگاه‌سازی را جبران کرد / احیای دیپلماسی انرژی

عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم گفت: دولت سیزدهم با اقداماتی که در پیش گرفت موجب شد وقفه‌ای که در نیروگاه‌سازی در دولت‌های قبل به وجود آمده بود تا حدی جبران شود.

فریدون عباسی دوانی عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایران آنلاین درباره اقدامات مثبت دولت سیزدهم در زمینه نفت و انرژی اظهار کرد: دولت سیزدهم از ابتدای امر که فعالیتش را آغاز کرد به نظریه مقاومت باور داشت که یکی از اصول آن خودکفایی است.

عباسی دوانی ادامه داد: دولت شهید رئیسی به سمتی حرکت کرد که در حوزه نفت و گاز به خارج فکر نکنیم و به سمتی برویم که بیشتر از ظرفیت‌های داخل بهره بگیریم.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم مدیریت منابع انرژی در برنامه قرار گرفت، عنوان کرد: بر همین مبنا، مسئولان سیاست‌های تشویقی لازم را به کار گرفتند و مجلس هم در این زمینه دولت را تنها نگذاشت و همین امر موجب شد ابزار لازم برای مواجهه با تحریم‌کنندگان در اختیار مسئولان باشد و بتوانیم به سمت خودکفایی پیش برویم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم به تمرکز دولت سیزدهم بر افزایش تعامل با کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: همسایگان دارای اهمیت زیادی هستند و تبادل کالا و خدمات با آنها با هزینه کمتری نسبت به سایر کشورها انجام می‌شود، اما دولت‌های یازدهم و دوازدهم با کشورهای منطقه مراودات چندانی نداشتند و جهان را فقط چهار کشور می‌دیدند که عبارت بود از: آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان که این نظریه با شکست مواجه شد و حتی نتوانستند در تامین بنزین چندان موفق عمل کنند، اما توسعه روابط با کشورهای همسایه در دولت سیزدهم توانست میزان فروش نفت را افزایش داده تحریم‌ها را بی‌اثر کند.

عباسی دوانی با بیان اینکه خودکفایی در تامین بنزین و گازوئیل در دولت سیزدهم صورت گرفت، عنوان کرد: همچنین وقفه‌ای که در نیروگاه‌سازی در دولت‌های قبل به وجود آمده بود تا حدی در دولت شهید رئیسی جبران شد، اما دو دولت قبل همه برنامه‌های خود را به برجام گره زده بودند و گمانشان این بود که تحریم‌ها برداشته می‌شود اما چنین اتفاقی رخ نداد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست