حمله روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین

بین‌الملل

68318
حمله روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین

مقامات روسیه از حمله پهپادی و موشکی این کشور به تاسیسات انرژی در پنج منطقه مختلف اوکراین و خسارات وارد شده به آنها خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، مقامات روسیه اعلام کردند که صبح شنبه با حمله موشکی و پهپادی، تاسیسات انرژی در پنج منطقه از اوکراین را هدف قرار داده و به آن آسیب وارد کردند.

اپراتور شبکه ملی انرژی اوکراین (Ukrenergo) در همین زمینه اعلام کرد که این حمله به تاسیسات انرژی در شرق دونتسک، جنوب شرقی منطقه زاپروژیا، دنیپرو، مرکز منطقه کیروهراد و ایوانو-فرانکیفسک در غرب آسیب رساند.

گفته می شود این ششمین حمله گسترده پیچیده موشکی و پهپادی روس‌ها علیه زیرساخت‌های انرژی غیرنظامی اوکراین از ماه مارس (اسفند) بدین سو است.

فرمانده نیروی هوایی اوکراین نیز در همین خصوص مدعی شد: پدافند هوایی این کشور توانسته، ۳۵ موشک از ۵۳ موشک روسی و ۴۶ فروند از ۴۷ پهپاد روسی را سرنگون کند.

دی تک (DETEK) به عنوان بزرگترین شرکت خصوصی تولید انرژی اوکراین نیز پس از این حمله اعلام کرد که دو نیروگاه حرارتی آن هدف قرار گرفته و تجهیزات به طور جدی آسیب دیده اند.

مقامات منطقه‌ای نیز گزارش دادند که آتش نشانان پس از این حملات در حال خاموش کردن آتش در چندین بخش بودند. تاکنون گزارشی از تلفات جانی این حمله بدست نرسیده است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل