افتتاح و آغاز عملیات پروژه‌های بندری و دریایی به ارزش ۷۲ همت

اقتصاد

68410
افتتاح و آغاز عملیات پروژه‌های بندری و دریایی به ارزش ۷۲ همت

وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران سرزمین فرصت‌های لجستیکی و ترانزیتی است و در این راستا باید به توسعه زیرساخت‌ها به‌ویژه با منابع بخش خصوصی بپردازیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایران آنلاین، مهرداد بذرپاش امروز (یکشنبه) در آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های دریایی و بندری ۶ استان ساحلی در محل وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: حوزه اقتصاد دریامحور مورد تاکید رئیس‌جمهور شهید بوده و در سیاست‌های رهبر معظم انقلاب به آن تاکید شده است و یکی از امیدهای توسعه آینده کشور است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از پروژه‌ها در ۶ استان ساحلی در روز جاری و آغاز عملیات اجرایی سایر پروژه‌ها، تاکید کرد: آمار و اطلاعات مربوط به این پروژه‌ها باید به سمع و نظر سرمایه‌گذاران برسد.

بذرپاش همچنین از تلاش استانداران این استان‌ها تقدیر کرد و گفت: حمایت آنان اجرای پروژه‌ها را تسریع و تسهیل کرده است.

وی بیان داشت تاکید آیت الله رئیسی بر اجرایی شدن هرچه سریع‌تر سیاست‌های توسعه دریا محور بود و علاوه بر آن ایشان به استفاده از مشارکت بخش خصوصی تاکید داشتند.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در پروژه‌هایی که امروز افتتاح یا آغاز شده نیز شاهدیم بخش عمده سرمایه‌گذاری‌ها توسط بخش خصوصی انجام شده یا می‌شود. در این راستا باید سرعت کار را افزایش داده و یش از پیش به جلب و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری سواحل کشورمان بی‌بدیل و جذاب است و همسایگان ما نیز همواره از سواحل ایران به عنوان محلی برای سرمایه‌گذاری‌های جذاب یاد می‌کنند.

وی به توسعه احداث و ساخت ۲۷ شهر ساحلی اشاره کرد که می‌تواند منطقه جنوب کشور را متحول کند و گفت: آثار این ساخت و سازها را در اقتصاد مردم منطقه و اقتصاد کشور  در چند سال آینده به روشنی خواهیم دید.

امروز (یکشنبه ۱۳ خرداد) با حضور وزیر راه و شهرسازی ۲۷ پروژه بندری و دریایی افتتاح و عملیات اجرایی ۲۳ پروژه دیگر آغاز شد.
جمع کل ارزش روز پروژه‌های قابل افتتاح در روز جاری ۱۲۰هزار میلیارد ریال است که ۱۱۵هزار میلیارد ریال آن از محل منابع داخلی تامین شده و پنج هزار میلیارد ریال دیگر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

این پروژه‌ها در ۶ استان مازندران، گیلان، خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان افتتاح شد. همچنین در روز جاری عملیات اجرایی ۲۳ پروژه سازمان بنادر به ارزش ۵۶۹هزار و ۹۰۹ میلیارد ریال در ۶ استان یاد شده آغاز شد.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد